ksigurdsli Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei Jeg har en Motorola KRZR K1 mobiltelefon som jeg ikke finner noe oppsett på hverken MMS eller WAP til. Jeg har Nutel abonnement som er bruker NetCom sitt nett. Så da må jeg ha NetCom oppsett. Har vært i kontakt med Nutel kundeservice, der ble jeg veiledet til NetCom sine hjemmesider. Men det hjelper lite når de ikke har automatisk eller manuelt oppsett til min telefon. Er det noen her som kan hjelpe meg? På forhånd takk! Mvh Kristian Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 GPRS oppsett: Velg Meny Velg Innstillinger Velg WAP-profil Velg Angi profil Velg en ledig profil Velg Gi nytt navn: NetCom GPRS WAP Trykk OK Velg Endre Velg Bærertype Velg GPRS Fyll inn/angi som vist under Brukernavn: wap Passord: netcom Apn: wap.netcom.no Trykk Tilbake Velg WAP-innstillinger Fyll inn/angi som vist under Primær IP: 10.254.254.10 Primær Port: 9201 Sekundær IP: 10.254.254.10 Sekundær Port: 9201 Måler: 300 Startside: http://wap.netcom.no/ Trykk Tilbake to ganger Velg Bruk Standard. MMS-oppsett Trykk inn Menu-knappen Velg Meldinger Velg Meldingsinnstillinger Velg Innboksoppsett Velg Multimediemld.oppsett Skriv inn/definer følgende informasjon: Filtre: (la stå tom) Gyldig til: 7 dager Svartype: Multimediemelding Maksimal størrelse: 60 Tjenesteprofil Velg en ledig profil (f.eks. Profil 1) Velg Gi nytt navn Skriv inn NetCom MMS Velg Endre Velg Bærertype og skriv inn/definer følgende informasjon: Bærertype: GPRS Brukernavn: mms Passord: netcom Apn: mms.netcom.no Velg Tilbake to ganger Velg WAP-innstilling og skriv inn/definer følgende informasjon: Primær IP: 193.209.134.133 Primær port: 9201 Sekundær IP: (la stå tom) Sekundær port: (la stå tom) Måler: 300 Startside: http://mms/ Velg Tilbake inntil du står i menyen MMS-mld.oppsett for å definere de siste parameterene i meldingsoppsettet: Autom.nedlasting: På Last ned roaming: På Velg Avbryt/Tilbake inntil du står i hovedmenyen Telefonen er nå klargjort for MMS. Se telefonens håndbok for mer informasjon omkring bruk av tjenesten. Håper disse funker. Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Takker for svar. Men får ikke instruksene til og stemme med mobilens meny. Jeg får nemlig ikke redigere det nåværende oppsettet. Jeg får laget et nytt, men ikke som stemmer med samme opplysningene her. Mulig mye av det betyr det samme, men jeg er rimelig grøn på det omtrådet her for og si det sånn.. Jeg finner heller ikke MMS instilligene i menyen på meldinger.. Pussig att det skal være så vanskelig og skaffe et automatisk oppsett til denne telefonen? Dere tror ikke att jeg kan prøve og sende et oppsett fra en annen nyere motorola modell fra NetCom sine sider da? Kristian Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Prøv de automatiske innstillingene for RAZR V3i. http://ota.netcom.no Lenke til kommentar
ksigurdsli Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg brukte mms og wap konfiguratoren her på amobil. Fikk TV2 MMS og WAP-oppsett. Jeg får sende og motta mms, wapen er litt treig men funker denne også. Så da er problemet løst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå