mohseni Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Heisann. Jeg skriver på vegne av en kompis som nylig plutselig fikk blåskjerm under kjøring av Windows XP. Når han så restartet ble han møtt med en annen oppstarts skjermbilde enn vanlig, nemmelig en logo av 'American Megatrends', som vi fant ut er bios produsenter/leverandører. så kom vi et hakket videre i oppstarten og der stod det følgende melding: 'For realtek RTL8139(x)/8130/810X PCI fast ethernet controller V2.13 (020326)' 'PXE-E61: media test failure, check cable' 'PXE-M0F: exiting PXE ROM' Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. 'Når jeg trykker F2 for å gå i bios, får jeg følgende melding: Auto-detecting pri master.. IDE hard disk auto-detecting sec master.. ATAPI CDROM sec master: _NEC DVD+/- RW ND-6500A 2.40 Ultra DMA Mode-2 Primary master Hard disk error ...' PC-en er en bærbar av typen: Fujitsu simens Amilo Vi ønsker å finne ut av feilen for å se om det finnes en løsning, så all innspill rundt problemstillingen taas imot På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Harddisken er tydeligvis forsvunnet. Du bør sjekke om det kan være en dårlig kontakt på koblingene, hvis ikke så er den muligens totalt død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå