Gå til innhold

Hva skjer med hw.no under Opera?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser vel ut til at en arbeider som ble sparket fra ITavisen fikk jobb hos Hardware.no :p

...

Jeg tror og det er at du har blokkert reklame. Prøv f.eks å blokkere kilden til reklamen for Komplett.no, og derreter gå inn på Komplett.no. Resultat:

Edit, vel og merke at bildet er grotesk, la det i spoiler.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
komplett.png
Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Det at dere i det hele tatt snakker om at dere bruker annonse-stoppere på HW.no er vel synonymt med å stikke kniven sakte inn i Hardwares rygg.

Desto færre folk som faktisk ser annonsene, desto mindre verdi for annonsøren. Dette går vel på hvor populær siden er, hvor mange treff daglig osv. Dersom det blir kjent at f.eks 70% av leserne bruker annonse-stoppere så kan dere jo gjette hva som skjer med en av inntektene til HW.no..

Lenke til kommentar

Vil ikke tro dette er et problem, tror jeg har lest at de som eide Hardware nettverket hadde en enorm profitt. Har ikke sett en eneste kommentar fra moderatorer/administratorer om at de har noe i mot det. Jeg er ganske glad de har laget siden slik at det ser ganske pent ut etter det er fjernet, ikke hvite lommer og så videre når den ikke er der. Veldig lett å fjerne reklamen siden all reklamen ligger på en server. Håper de ikke gjør en 'Komplett'.

Lenke til kommentar
Vil ikke tro dette er et problem...

7987509[/snapback]

Det er vel mer snakk om hva som er moralsk riktig her. Du vet utmerket godt at det koster penger å drive en slik side og at inntektene kommer fra reklame.

Men du er vel en av de som sniker på trikken og - siden 'trikken går jo alikevel - enten jeg betaler eller ikke' ;) Noe som i og for seg fungerer så lenge de fleste gidder å betale.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Vil ikke tro dette er et problem...

7987509[/snapback]

Det er vel mer snakk om hva som er moralsk riktig her. Du vet utmerket godt at det koster penger å drive en slik side og at inntektene kommer fra reklame.

Men du er vel en av de som sniker på trikken og - siden 'trikken går jo alikevel - enten jeg betaler eller ikke' ;) Noe som i og for seg fungerer så lenge de fleste gidder å betale.

7987560[/snapback]

YouTube har da klart seg uten reklame, desuten finner jeg ikke akkurat reklamene relevante til meg. Jeg trenger ikke en jobb, og trenger heller ikke ny maskinvare. Men altså, jeg mener overskuddet var VELDIG enormt. Som sagt husker jeg ikke hvor jeg leste dette, men tror det var 5-6 millioner eller milliarder de (Orkla?) hadde.

Edit, og jeg bruker prisguiden flittig, der har de vel tjent en hundrelapp på meg.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Sjekk denne:

Hva skjer?  :hmm:

7986809[/snapback]

Dette er, som det har blitt påpekt en del ganger før meg, et lokalt problem hos deg som sannsynligvis vil bli løst med tømming av cache.

Vil ikke tro dette er et problem, tror jeg har lest at de som eide Hardware nettverket hadde en enorm profitt. Har ikke sett en eneste kommentar fra moderatorer/administratorer om at de har noe i mot det. Jeg er ganske glad de har laget siden slik at det ser ganske pent ut etter det er fjernet, ikke hvite lommer og så videre når den ikke er der. Veldig lett å fjerne reklamen siden all reklamen ligger på en server. Håper de ikke gjør en 'Komplett'.

7987509[/snapback]

Regnskapstallene (deriblant omsetning og driftsresultat) for Hardware Online er fritt tilgjengelig på nett, om du har interesse av det. :)

Reklamen er en av våre viktigste inntektskilder. Selv om vi ikke eksplisitt går ut og prøver å hindre brukerne våre å blokkere denne, så betyr ikke det at blokkering av reklamen er noe som vi mener er akseptabelt. Det er takket være den at sidene våre kan fortsette å levere jevnt med gratis innhold som holder høy kvalitet.

Men altså, jeg mener overskuddet var VELDIG enormt. Som sagt husker jeg ikke hvor jeg leste dette, men tror det var 5-6 millioner eller milliarder de (Orkla?) hadde.
Regnskapstallene finner du i en lenke ovenfor.

Men for å presisere litt her: Orkla solgte nylig sin medieavdeling (tidligere kjent som Orkla Media) til et britisk firma kalt Mecom. Orkla Media har i den anledning byttet navn til Edda Media, og Hardware inngår her under firmaet Edda Digital.

(Jeg brukte "vi" litt vel mye her, men dette er egentlig bare mine egne tanker, og må ikke tolkes som noen offisiell uttalelse.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...