Xell Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Etter 21 dager fra pakken er sendt melder du fra om at pakken ikke er mottatt så sender de en ny. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med dette. Edit: leste posten din en gang til og ser at du kanskje mener om du har bestilt noe som blir stående i rest (?). I så fall gan du eventuelt kansellere en hver ordere som ikke er frigjort for plukking. Endret 15. april 2010 av Xell Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Etter 21 dager fra pakken er sendt melder du fra om at pakken ikke er mottatt så sender de en ny. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med dette. Edit: leste posten din en gang til og ser at du kanskje mener om du har bestilt noe som blir stående i rest (?). I så fall gan du eventuelt kansellere en hver ordere som ikke er frigjort for plukking. Du har kun et vindu på noen uker (antar 3-4) hvor du kan rapportere dette via websidene til play.com. Jeg "tabbet" meg ved å vente til 2-3 uker etter at jeg mottok siste DVD, men da hadde de gått 2 måneder siden de første DVDene var sendt. I siste runde hadde jeg et svinn på 5 DVDer(rundt 10% av hva jeg bestilte), og jeg fikk ikke rapportert noen av disse fordi jeg var for treg. Det er minimalt med informasjon rundt dette på play.com så de fikk et lite minus i boken min, men det var dog fremdeles billig totalt sett. Og noen koser seg nok med de DVDene uansett Lenke til kommentar
Sander116 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hei. Jeg bestilte Bad Company 2 fra Play 29 mars og det har enda ikke komt... Jeg vet ikke om det er en feil eller noe sånt, men jeg synes det er dårligt av Play når det står at det kommer on 3-5 dager. Kommer ikke til å bestille spill der mer....... Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Sander116: det kan hende det har blitt stoppet i Tollen, da BC2 ikke koster under 200,-, men det er bare spekulasjoner. Jeg har ingenting negativt å si om Play.com, leverer alltid raskt og servicen er topp. Flere ganger jeg har bestilt varer over (den eldgamle og latterlig lave grensa på) 200,-, har de kommet som brevpost i postkassa mi uten problemer, og det er jo toppers. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Nå vet jeg ikke hvor mye av forsendelsene fra Play som normalt blir puttet på et fly for å komme til Norge, men det er vel noe å ha litt i tankene i disse dager. Det skal også sies at 3-5 dager ikke gjelder ut over de bristiske øyer. I Norge må du desverre regne med 7-10 dager fra den er sendet. Skal du absolutt ha den tidligere må du velge en annen nettbutikk og betale tilsvarende mer. Export countries we deliver to Our FREE export delivery usually takes 7-10 days to the following countries Andorra Austria Belgium Cyprus Denmark Finland France Germany Gibraltar Greece* Greenland Iceland Ireland Italy Liechtenstein Luxembourg Malta Monaco Netherlands Norway Portugal San Marino Spain Sweden Switzerland Vatican Det lønner seg å lese mer en første avsnitt i "Delivery Policy" sepesielt når det er et eget avsnitt om "Free delivery outside of the UK" og man selv ikke bor i UK. Så det er ikke dårlig av Play å ikke levere innen 3-5 dager for de har aldri påstått at de gjør det! Du sier bare når du bestilte, men ingen ting om den har blitt send eller ikke. Den skal være på lager, men det kan ha skjedd noe krøll med bestillingen. I så fall har du hatt uflaks. Hvis det er førstegangs bestilling (hos Play) så skal kortet sjekkes før de sender noe, hvis det er noe som ikke går gjennom med kortet ditt så vil heller aldri ordren prossesseres. I så fall er det din egen feil at du har ventet i 3 uker. Hvis ordren ble sendt like etter bestilling så bare vent noen få dager til det er 21 dager fra melding om at forsendelsen var send og send en tracking forespørsel. Har den blitt borte i posten, så dender de kjapt en ny, men ikke vendt for lenge som nevnt noen poster lenger opp. Endret 19. april 2010 av Xell Lenke til kommentar
Nator Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 På film og spill har jeg opplevd 6-10 dagers levering fra play. Men, det er til langt nord i landet..så jeg regner med at de i mer sentrale strøk får sendingene fra play 2-3 dager før Norsk toll holder jo alle pakker fra Play.com på lager i ca 2 uker nå som en fast rutine. Før kom pakkene derfra kjapt, men nå blir de altså holdt tilbake av terrorister på tolla. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Er det ikke Posten BA som har overtatt all generell fortolling, da? Mine bestillinger siden mars har kommet i postkassen rekordfort, 3-4 sendinger fra HK tok under 10 virkedager hver, 4 sendinger fra UK gikk på rett under 7. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Så hvis et spill koster over 200 kroner blir det regnet moms + toll? (Altså må man gange varens pris med 1,25*1,1 = 1,38) Eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 [quote name='firberblad' date='25. august 2008 - 07:24' timestamp='1219645476' Norsk toll holder jo alle pakker fra Play.com på lager i ca 2 uker nå som en fast rutine. Før kom pakkene derfra kjapt, men nå blir de altså holdt tilbake av terrorister på tolla. Stemmer ikke. jeg har fått mange plater fra Play på under en uke fra forsendelse. Dette er leveranser sendt våren, sommeren og tidlig høst 2010. Hvordan kan den da ha ligget hos Tollvesenet i 14 dager? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Så vidt jeg vet er det ikke toll på spill eller film, men då får et behandlings på omkring 100kr (lenge siden jeg har bestilt noe med moms så jeg vet ikke nøyaktig hva beløpet er) Det er også verdt å merke seg at det ikke er hva du har betalt, men verdien varen er merket med og tollvesenets omregningskurser som gjelder. Avhengig om kursen er på vei opp eller ned så kan omregningskursen være høyere eller lavere enn visa eller mastercard sine kurser. Så om Visa har kurs på 9,52 og Tollvesenet har omregningskurs på 9,6 og du kjøper et spill til 20,99£ så kan du ende opp med å måtte betale 20,99*9,52 + 20,99*9,6*0,25 + 100 = 350 Så å handle varer som ligger tett opp mot tollgrensa kan fort bli veldig dyrt. Det er litt lettere å skille ting hvis man slutter å bruke begrepet toll om alt og heller snakker om avgifter. Toll er en avgift og Mva er en annen avgift. For film, musikk, spill o.l. betaler man kun mva dersom verdien på varen er over 200kr. Merk også at verdien på varen omfatter ikke frakt (gjelder ikke på forsendelser fra Play), men dersom verdien på varen overstiger grensen på 200kr må man betale mva på verdien av hele forsendelsen inkl frakt. Endret 17. september 2010 av Xell Lenke til kommentar
radivx Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hei. Jeg bestilte Bad Company 2 fra Play 29 mars og det har enda ikke komt... Jeg vet ikke om det er en feil eller noe sånt, men jeg synes det er dårligt av Play når det står at det kommer on 3-5 dager. Kommer ikke til å bestille spill der mer....... Om du forventer pakker fra England på 3-5 dager så er ikke "Fri frakt" løsningen. Er så vidt DHL/UPS ol. leverer på denne tiden. Står dessuten Our FREE export delivery usually takes 7-10 days to the following countries om Norge. Det stemmer vel at det tar 10 virkedager. Er enig med at de bruker for lang tid på å sende enkelte ting. De burde også gi beskjed når de ikke kan levere. Har enda en CD som jeg bestilte på tilbud til 2£. Den har vært på bestillingslisten min i nesten et år. Fjonisen: Koster varen mellom 200 og 1000 kr er formelen: (Varepris + Frakt * 1.25) + 109kr om det er Posten som leverer. Koster varen over 1000kr er formelen: (Varepris + Frakt * 1.25) + 209kr Merk at frakt er satt til 0 fra Play.com Varer som koster over 1000kr lønner det seg fort å sjekke Amazon.co.uk og Amazon.com og velge UPS som levering. Da mange varer (spesielt spill) er grisebillig i USA kontra EU. Man kan dessuten bestille flere ting pr. forsendelse noe som vil minske overhead kostnader med økt tollgebyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå