shadowano Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei Jeg kan ikke noe flash, men tenkte å lære meg dette. I denne forbindelse har jeg noen få, men kanskje store spørsmål. Hvis jeg f.eks skal lage et bildegalleri, der jeg benytter flash til selve framvisningen av bildene, gjerne med tekst, så vet jeg at dette kan gjøres fra ulike kilder. Noen benytter filsystemet (løse bildefiler), andre xml-filer, til å interaktere med flash-programmet. Er det slik at selve flashprogrammet inneholder alt som selve framvisningen består av (grafikk og funksjonalitet) mens innholdet (bilder og tekst) må porteres fra en kilde og inn til flashprogrammet? så til et annet eksempel. Hvis jeg lager en hjemmeside med noen enkle sider der folk finner informasjon om meg, så har jeg litt lyst på en kul effekt for å bla igjennom de ulike sidene. F.eks at jeg har en meny øverst med linker til "om meg", "utdanning", "prosjekter" osv. Når man klikker på en av disse linkene, så skal et flashprogram "bla" seg til "ny side". Hvordan, i "blokkskjema", foregår dette? Må all tekst sendes til flashprogammet, som legger det inn på en "side" som den kan bla seg opp til? Er det andre metoder å gjøre dette best mulig på? Hvilket format leser flash-programmet? Kun xml? Kan man benytte PHP til å kommunisere med flashprogrammet? Håper noen har noen gode og lure tips. Sikkert en del andre som lurer på det samme På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå