El chico Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har akkurat flyttet over alle mine data på min eksterne harddisk (WD My Book Essential Drive) og slettet de fra pc'n min. Da det var gjort skulle jeg rydde opp i unødvendige filer, så jeg kjørte diskopprydding på den eksterne disken. Klikket da for "pappirkurv" og "Systemgjenoppretting: Gamle datalagre". Etter det er alle mapper fortsatt der, men alt innholdet er borte. Hvordan kan det skje? Er det noen mulighet for å få dataene tilbake? Hilsen En fortvilet chico Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 VIKTIG: IKKE skriv noen ting til den eksterne disken! Da minker sjansen dramatisk for å hente tilbake det som er der!! Etter et kjapt søk på google.com fant jeg denne siden:http://free-backup.info/data-recovery-software.htm Sjekk ut et av de programmene, har ingen erfaring med noen av dem, men en ting er viktig uansett hva du velger: IKKE velg å lagre gjenopprettede data på den disken du skal hente data fra! Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Var inne i utforsker og trykket "rediger/angre sletting", men fikk da bare tilbake noen filer jeg hadde slettet med vilje... Håper ikke det gjør noe. Skal sjekke ut det programmet. Takker. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 på siden http://www.runtime.org/ kan du laste ned et program som heter GetDataBack. last ned det, og bruk det til å gjennomsøke harddisken.. bruker selv GetDataBack på jobben og har sålangt bare hatt suksess med det programmet. ellers sier jeg bare som jvc1990: IKKE lagre noe på den eksterne disken før du har prøvd å gjennomrette dataen! Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 på siden http://www.runtime.org/ kan du laste ned et program som heter GetDataBack. last ned det, og bruk det til å gjennomsøke harddisken.. bruker selv GetDataBack på jobben og har sålangt bare hatt suksess med det programmet. ellers sier jeg bare som jvc1990: IKKE lagre noe på den eksterne disken før du har prøvd å gjennomrette dataen! 7986981[/snapback] Ligger du stykk der. Harddisken min er formatert som FAT32, så jeg regner med at jeg må bruke FAT v3.03. Laster den ned nå... Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 men hvordan er det egentlig mulig at alle dataene ble borte. Mappene ligger som sagt fortsatt igjen...? chico Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Ser at det ligger en mappe som heter "System Volume Information" under den ligger det 2 mapper som heter "_restore{3D419849-1197-4061-845A-54BF968A6B65}" og "_restore{FEBF66B9-DB32-4948-BE2D-A15D7B7DAB86}" og under de ligger det igjen 2 mapper. Der inne ligger det mange forskjellige filer. Vet ikke om dette lå der fra før..., men kan det tenkes at det kan brukes til gjenoppretting? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 sjekk mappe størrelsen på de to mappene og se om noen av de samsvarer med det tidligere innholdet på harddisken. hvis du følger bruksanvisningen til GetDataBack så skulle det være lett å få tilbake det som er mulig å få tilbake.. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) sjekk mappe størrelsen på de to mappene og se om noen av de samsvarer med det tidligere innholdet på harddisken. hvis du følger bruksanvisningen til GetDataBack så skulle det være lett å få tilbake det som er mulig å få tilbake.. 7987117[/snapback] Nei, det er mye mye mindre innhold. Hadde vel rundt 80 GB på disken og nå er det 4,5 GB.... Driver og skanner nå... Edit: Ser ut som det kan ta sin tid. Står 4 timer igjen... Hilsen Spent chico Endret 20. februar 2007 av El chico Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 på siden http://www.runtime.org/ kan du laste ned et program som heter GetDataBack. last ned det, og bruk det til å gjennomsøke harddisken.. bruker selv GetDataBack på jobben og har sålangt bare hatt suksess med det programmet. ellers sier jeg bare som jvc1990: IKKE lagre noe på den eksterne disken før du har prøvd å gjennomrette dataen! 7986981[/snapback] Havner filene tilbake i mappene de hørte til eller må jeg flytte de tilbake selv? I såfall en voldsom jobb.. chico Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 når du begynner å gjennomrette filene så vil du finne de i de mappene som de lå i før de ble borte (når du ser den i GetDataBack) men når du gjennopretter dem, så må du velge et sted å lagre dem. om du da lagrer dem i like mapper som de var i er opp til hva du selv vil.. og ja, det tar en stund å skanne disken Lenke til kommentar
El chico Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Lot den stå på i natt. På et tidspunkt sto det at den hadde funnet 125 000 filer. Nå har jeg kommet til step 3 og der står det "7686 files, 4,5 GB in this recovery". Hvordan kommer jeg videre herfra? Ikke flere "Next" steg. Har klikket litt rundt i utforskeren, men ser ut som det stort sett er tomme mapper som før... Lenke til kommentar
El chico Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Har søkt etter .jpg-filer i GetBackData og da finner jeg bare 385 filer. Klikker jeg av for "Deleted" finner den ingenting. Klikker jeg derimot av for "Not Deleted" finner den de 385 filene igjen. Ser ikke ut som det virket.... Det så veldig lovende ut i natt. Dette skulle ikke vært mulig. Er det noen alvorlig galt med WD harddisken min? Endret 21. februar 2007 av El chico Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 rare greier dette her... mulig at det er noe feil med disken som har gjort dette ja.. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Prøver PC Inspector File Recovery nå. Har søkt i ca 45 min, men den har ikke funnet en eneste fil så langt... Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Prøver PC Inspector File Recovery nå. Har søkt i ca 45 min, men den har ikke funnet en eneste fil så langt... 7990104[/snapback] Har du prøvd med DataRecovery, det skal hvis være bra program. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Har du prøvd med DataRecovery, det skal hvis være bra program. 7990129[/snapback] Har ikke prøvd det. Hvor finner jeg det? Er det denne du mener? Edit: Etter ca 2 timer skanning med PC Inspector File Recovery uten at den hadde funnet en eneste fil avbrøt jeg søket. Tester nå EasyRecovery DataRecovery... Chico Endret 21. februar 2007 av El chico Lenke til kommentar
djoke Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Har du prøvd med DataRecovery, det skal hvis være bra program. <{POST_SNAPBACK}> Har ikke prøvd det. Hvor finner jeg det? Er det denne du mener? Edit: Etter ca 2 timer skanning med PC Inspector File Recovery uten at den hadde funnet en eneste fil avbrøt jeg søket. Tester nå EasyRecovery DataRecovery... Chico Jeg tror jeg har samme problem. Etter bruk av Diskopprydding på min eksterne Maxtor harddisk på 280 gb er alt tilsynelatende forsvunnet! I allefall viser disken at det nå er kun 2 gb med lagret materiale. Det virkelig snodige er at allle mappene er der, men ikke filene som lå der (jpeg, mp3 osv). Det Diskoppryddingsalternativet jeg brukte var Katalogfiler for Innholdsindeksereren. "..kan trygt fjernes" - Yeah right.. Har søkt i flere timer rundt på diverse forum, men nærmeste jeg kommer er noen andre som har samme problem (og mange misforståtte svar..) Er i ferd med å forsøke "siste utvei" i form av http://www.undelete-plus.com/ Så får vi se.. Noen som har løst dette problemet? Ole Diskopprydding.doc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå