Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer-Laptop m/Vista vil ikke starte etter Recovery

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en Acer Aspire 5101 AWLMi, og da jeg etter innstallering av diverse kodeker og mediaspillere fikk problemer med hakking ved avspilling av DVDer tenkte jeg at det var like greit å kjøre en recovery.

Jeg satte igang eRecovery og alt så bra ut. Men da jeg kom tilbake 3 timer senere var skjermen helt blå. Den reagerte ikke på noe. Så jeg restartet maskina. Når jeg starter den nå så kommer jeg til "Feilgjenoppretting for windows"-skjermen. Der virker ikke tastaturet, så tiden bare tikker ned og velger det gjenopprettings-valget.

Så starter Vista og jeg kommer til en skjerm som viser "System recovery options" der jeg skal "select a keybord layout". Verken mus eller tastatur virker her, så jeg kommer ingen vei.

Jeg har prøvd å sette inn recovery-CDen ved oppstart, men den starter ikke opp recovery-programmet.

Sliter litt jeg. Må jeg levere inn maskina, eller er det noen som har tips?

Endret av niidwii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får visst ikke liv i saken. Har prøvd med eksternt tastatur og mus, men den tar ingenting.

Det er ca. 2 uker siden jeg kjøpte den. Slikt går vel på reklamasjonsretten?

Jeg brukte tross alt et ferdiginstallert recovery-program da det gikk galt.

Lenke til kommentar
Får visst ikke liv i saken. Har prøvd med eksternt tastatur og mus, men den tar ingenting.

Det er ca. 2 uker siden jeg kjøpte den. Slikt går vel på reklamasjonsretten?

Jeg brukte tross alt et ferdiginstallert recovery-program da det gikk galt.

8009652[/snapback]

det er høyst sannsynelig at dette her går på reklamasjonsrett\garanti av noen slag... for problemet er etter det jeg har skjønt at pcen ikke tar kommandoer av tastatur og mus? vel det betyr også at du burde få en ny en.... men pass på med det samme og spørre etter ny vista-key til den evt. nye maskinen for det går jo ikke og bruke en nøkkel 2 ganger etter det jeg har hørt.. veldig kjedelig sitasjon for deg emn jeg håper at det ordner seg! lykke til!

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...