Submoose Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg skal kjøpe nytt minne nå fordi det gamle minnet er defekt (krasjer ved load på over 95% :S ). Så da har jeg sett på disse modulene: OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel til 1825,- og OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Channel til 1895,- Men hva er forskjellen på Gold og Platinum? Fint om noen kunne svare fort hvis ikke så bare velger jeg ett Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Forskjell gold og platinum Se her. Tror det er mest for markedsføring. Platinum brikkene har da litt strammere timings på 800 MHz og burde derfor yte noe bedre. Ville kjøpt de pga den marginale prisforskjellen. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Takker for svar. Let's go Platinum Everybody! Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hejsan, Skillnaden mellan dessa är att Platinum har andra chips än Gold. Om de är de chipsen i Platinum jag tror det är är det ett mycket bra val vill jag säga. Jag har de här men Ati-modellen (Crossfire) och de har inga problem att klara en bit över 1000mhz. Innan du sätter de in i ditt kort, sätt timings 5-5-5-11-11-11-11-11 för att vara säker på att de bootar. En del bios till ditt HK sätter auto timings till 5-5-5-15-10-10-10-10 och dessa chips tycker inte speciellt bra om det. När du vet att de är stabila kan du tweaka dig fram och sätta timings en bit lägre för att finna fram "sweetspot". Kom i håg att sätta volten till 2.1 Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Med EVP så i hvertfall ikke garantien med en gang så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå