Boralis Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Vil du "tippe"? ... noen med litt bedre erfaring settes pris på. Laptopen er "Vista Compatible", whatever that means. Takk for svar! 8002380[/snapback] tror du ville tjent på å sette inn en 512 brikke til om du har mulighet til det . Jeg kjører med 2 x 512 og ser at forbruket av ram da ligger rundt 55-60% ved normalt bruk . Lenke til kommentar
Jlmss Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Eller oppdater til 2 Gig med ram. Ser også at rambruken ligger ved 55-60% på normalt bruk.. Så eg veit hva som blir neste innkjøp:) Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Har planer om å fyre opp Vista Home Premium på en Sony Vaio laptop m/ 512MB DDR2 Ram og 1.6 (?)GHz Core Duo prosessor - regner med dette vil gå uten problemer? 8001874[/snapback] Dette vil bli tregt. Jeg er og rimelig sikker på at du ikke får aero grensesnittet som er en del av det nye i vista med 512 ram. Jeg ville oppgradert til minimum 1 gb. Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Du kan og prøve å kjøre denne på maskinen din Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hehe, litt vanskelig når jeg ikke ha laptopen enda Men takk for svar! Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 HALLOO?! er det bare meg eller har de vanligvis så meget kompetente brukerne på diskusjon.no glemt noe? hvis dere har lest samtlige vista-artikler så er det noe som heter readyboost rigth? vel? hva venter du på? KJØP en minnepinne på 2 gig davel! dvs. man trenger ikke dyre nye RAM brikker... bare stapp inn en billig minnepinne og vips du har mer ytelse til mindre pris enn om du kjøper noen nye RAM brikker Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 "Halloo?!", selv. Tror ikke du er helt sikker på hva ReadyBoost er for noe, jeg Det er ikke en erstatning for RAM! - langt i fra. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) det er en fullverdig erstatning for RAM jo... for vista skriver midlertidige dataer til minnepinnen\disken som vista ville gjort til en INTERN RAM brikke! hvor mye har du egentlig lest om vista? evt. har du vista\har du prøvd vista? jeg har snart vista men jeg har prøvd det nok hos en venn av meg til og vite dette og mer til edit: har fått tak i beta\fullversjon trial så nå kan jeg si litt mer.. Endret 22. april 2007 av boyeminem Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Nei Readybost er ikke RAM . Det er en utvidelse av pagefile/superfetch , legger seg på en måte mellom ram og swapfile for hurtigere aksess enn til paged data som er cachet til hdd. ReadyBoost also serves as a read cache of the system pagefile, with the idea that swapping to disk is less painful if it's done to a USB flash drive. Don't worry about sensitive data being kept and lost on your USB drive though; the data is compressed and encrypted so that it should be fairly useless once the drive is removed from use. http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2917&p=5 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) det er en fullverdig erstatning for RAM jo... for vista skriver midlertidige dataer til minnepinnen\disken som vista ville gjort til en INTERN RAM brikke! hvor mye har du egentlig lest om vista? evt. har du vista\har du prøvd vista? jeg har snart vista men jeg har prøvd det nok hos en venn av meg til og vite dette og mer til 8232340[/snapback] Jeg sitter på Vista nå med 1GB RAM og en 1GB brikke som brukes til ReadyBoost, og jeg kan uten tvil si at 2GB RAM er HELT annerledes en dette oppsettet. Påstår du at dagens flashbrikker er like raske som normal RAM? Haha, sier jeg bare. Jeg blir mildt sagt irritert når slike som deg kommer her uten verken erfaring, henvisning til kilder eller mer informasjon en at du har "prøvd det hos en venn lol". Endret 25. mars 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Installerte Vista paa laptopen min (AMD Turion 64 3200+ (?) og 512 mb RAM). Det gikk ganske treigt, og aa kjore Aero var egentlig bare aa glemme. Kjopte 1gb ekstra RAM, og naa gaar det knirkefritt. Anbefaler minst 1 gb RAM! Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 For å toppe dette litt... så vil du også få en merkbar ytelses økning fra 2 til 4 gb minne.... Å tilskrive READYBOOST som en minne oppgradering er ikke bare drøyt men også helt feil. Slutter meg til suyar2003's svar her... OG jeg har brukt vista siden siste beta... og bruker det fortsatt. På tide å sette en aldersgrense på forumet her mon tro Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 For å toppe dette litt... så vil du også få en merkbar ytelses økning fra 2 til 4 gb minne....Å tilskrive READYBOOST som en minne oppgradering er ikke bare drøyt men også helt feil. Slutter meg til suyar2003's svar her... OG jeg har brukt vista siden siste beta... og bruker det fortsatt. På tide å sette en aldersgrense på forumet her mon tro 8239180[/snapback] er det bare meg eller antyder du at jeg tar meg vann over hodet? jeg syntes og huske at readyboost er en erstatning for RAM ikke sant? ihevrtfall så synes jeg at readyboost er en fullverdig erstatning for RAM.. men vi har alle våre meninger ikke sant? det er derfor vi er medlemmer av diskusjon... vi sprer kunnskap og debatt over alt .. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan får et USB-interface arbeidet like raskt som minnekanalene i hovedkortet? Å ha en USB-key som RAM høres ut som en flaskehals av dimensjoner. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) For å toppe dette litt... så vil du også få en merkbar ytelses økning fra 2 til 4 gb minne....Å tilskrive READYBOOST som en minne oppgradering er ikke bare drøyt men også helt feil. Slutter meg til suyar2003's svar her... OG jeg har brukt vista siden siste beta... og bruker det fortsatt. På tide å sette en aldersgrense på forumet her mon tro 8239180[/snapback] er det bare meg eller antyder du at jeg tar meg vann over hodet? jeg syntes og huske at readyboost er en erstatning for RAM ikke sant? ihevrtfall så synes jeg at readyboost er en fullverdig erstatning for RAM.. men vi har alle våre meninger ikke sant? det er derfor vi er medlemmer av diskusjon... vi sprer kunnskap og debatt over alt .. 8247482[/snapback] Ja du tar deg nok litt vann over hodet i det du sier at Readyboost er en erstatning for ram. En usb overføring har på langt nær samme performance som minne... Du må tenke på at i nyere maskiner så går minne på alt fra 500mhz effektivt og opp til 1000mhz ...og videre. USB har vel max hastighet rundt 12mbps som er laaangt unna. I tillegg så betraktes ikke readyboost minnet som en del av minnet på den måten at applikasjoner bruker dette minne som de gjør system minnet. Grunnen til at jeg svarte deg på den måten er måten du svarer andre på tidligere i tråden.... thats it. Snabel Endret 27. mars 2007 av Snabel Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan får et USB-interface arbeidet like raskt som minnekanalene i hovedkortet? Det går ikke. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan får et USB-interface arbeidet like raskt som minnekanalene i hovedkortet? Det går ikke. 8247831[/snapback] Bingo! We have a new heir to the stupidity throne! Forøvrig håper jeg vi snart kan få brukbare flashdisker til å kjøre OS fra. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan får et USB-interface arbeidet like raskt som minnekanalene i hovedkortet? Det går ikke. 8247831[/snapback] Bingo! We have a new heir to the stupidity throne! Forøvrig håper jeg vi snart kan få brukbare flashdisker til å kjøre OS fra. 8247890[/snapback] Flash disker MÅ bare bli bra det .... 4 flashdisker i stripe...som OS og Applik disk...yummy Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Flash disker MÅ bare bli bra det .... 4 flashdisker i stripe...som OS og Applik disk...yummy 8247917[/snapback] Foreløpig er Read/Write ratioen mye treigere enn ved for eksempel en raptor, men igjen så er det null støy- og varmeutvikling. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jo - men du har ikke spin sync på IDE disker som man har på scsi disker så med fast media må det jo bare bli bedre.... etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå