Gå til innhold

Windows Vista og RAM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ryktene skal ha det til at Windows Vista krever svært mye fra PC'en. Jeg skal bruke PC'en til en del spilling. Holder det da med 1GB RAM eller burde jeg sette inn 1GB til?

7986462[/snapback]

hvis du har råd, spander på deg en 1 GB til

lykke til

Lenke til kommentar
Vista funker helt perfekt med 1GB ram, men hvis du skal spille burde du gå for 2GB

7989053[/snapback]

Perfekt og perfekt.....har 2 GB DDR2 ram i pc'en...og Vista gikk tregt. Prøvde såvidt å spille CS, men det funka dårlig...men det var vel mest pga elendige skjermkort-drivere.

Nei...på PC'en skal det nok ikke bli noe Vista før jeg har 4 GB ram....blir kanskje til sommern. Men beholder kanskje XP uansett....siden den virker bra og er stabil.

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Vista funker helt perfekt med 1GB ram, men hvis du skal spille burde du gå for 2GB

7989053[/snapback]

Perfekt og perfekt.....har 2 GB DDR2 ram i pc'en...og Vista gikk tregt. Prøvde såvidt å spille CS, men det funka dårlig...men det var vel mest pga elendige skjermkort-drivere.

Nei...på PC'en skal det nok ikke bli noe Vista før jeg har 4 GB ram....blir kanskje til sommern. Men beholder kanskje XP uansett....siden den virker bra og er stabil.

Pantera

7992591[/snapback]

som jeg skrev Vista funker perfekt hos meg med 1GB ram, (smooth og raskt sitter på en kliss ny laptop til 10 laken) men hvis man skal SPILLE nurde man ha 2gb

Lenke til kommentar
som jeg skrev Vista funker perfekt hos meg med 1GB ram, (smooth og raskt sitter på en kliss ny laptop til 10 laken) men hvis man skal SPILLE nurde man ha 2gb

Det kan jo hende at vi har litt forskjellig oppfatning av hva som er perfekt....

Som jeg skrev....Vista fungerte ikke perfekt på pc'en min, med 2 GB ram. Relativt "ny pc"....kjøpte CPU, HK og RAM rett før jul.....men skjermkortet er ikke helt nytt da.....et X850XT kjøpt for halvannet år siden.....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

vell hva mener du.. når jeg mener perfekt er at det går like raskt som min andre pc med XP pro, 2GB ram og dual core, og det går ikke mye raskere enn det...

Lenke til kommentar

Det jeg mener, er at Vista går betydelig tregere med 2 GB ram, enn det XP gjør med 1 GB ram....og da tenker jeg bl.a den tiden det tar du du klikker/debbelklikker på et program eller en fil, til det starter...og f.eks hvor rask et vindu minimerers eller lukkes.

Samme med scrollehastigheter og å bla igjennom menyer.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hmm rart, da må du ha noe dårlig ram eller noe annet.

for mye laptop med 1GB ram og Core 2 Duo. funker veldig raskt. ting åpner seg med engang og ikke noe treghet...

Lenke til kommentar
Vil du "tippe"? ... noen med litt bedre erfaring settes pris på. :) Laptopen er "Vista Compatible", whatever that means. Takk for svar!

8002380[/snapback]

Vel! Vet at maskinen vil bli treg, lekte senest i dag med en slik en..

Minimium 1GB minne, helst mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...