amelbye Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Temperaturene faller betraktlig når jeg åpner kabinettet. er det noen grunn til at jeg ikke bare skal ha det åpent hele tiden? Å sette inn ekstra vifter krever tiltak, og jeg veit ikke helt om jeg orker Harddisken har jeg sett oppe i 64 grader, og prosessoren er generelt rundt 50-55 med lokket på alt er +- 5 grader kaldere sånn gjevnt over så fort lokket kommer av. Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Er vel ikke noe i veien med det, bortsett fra mere støv går jeg ut ifra, kjører ofte uten ene sidepanelet selv. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 det er rett og slett en smakssak det er sånn at hvis du har kabinettet oppe får du: -mindre varme inni kabinettet -mindre varme i kabinettet betyr også mindre slitasje\belastning på komponentene inni. den eneste ulempen jeg ser er vel mer støy fra kabinettet... men dette er igjen en smakssak. du får gjøre som du vil... jeg håper du finner ut av det! /Daniel Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 det som kan være en ulempe med å ha sidepanelet på kabinettet åpent er at luft gjennomstrømningen i kabinettet blir forstyret, og det kan senke effekten av eventuelle gjennomstrømnings vifter i front/bak, sidene eller toppen av kabinettet. men siden du sier at temperaturen går ned når du har panelet åpent, så skulle nok ikke det ha mye å si.. det eneste som er noen fare da er at det blir mer støv i kabinettet, så det er lurt å rense CPU vifte osv for støv oftere. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har funnet ut at det ofte lønner seg å ha sidepanelet av. For det er ikke så farlig å forstyrre gjennomstrømningen, så lenge total temperaturen går ned, noe den garantert gjør med kabinettet åpent. Og siden mange av viftene til pc'en styres slik at de bråker mer jo høyere temperaturen blir, så vil pc'en bli mer stille ved et åpent kabinett. Det har jeg erfart både med stue pc'en og den mer kraftige Extreme Edition 840 pc'en min. Støv blir det vel alltid uansett, og jeg merker ikke noe til et større støvproblem med kabinettet åpent. Men om alltid er like pent å se på er noe annet, så har alltid panelet stående rett ved pc'en hvis jeg får fint besøk eller noe.... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg har funnet ut at det ofte lønner seg å ha sidepanelet av. For det er ikke så farlig å forstyrre gjennomstrømningen, så lenge total temperaturen går ned, noe den garantert gjør med kabinettet åpent.Og siden mange av viftene til pc'en styres slik at de bråker mer jo høyere temperaturen blir, så vil pc'en bli mer stille ved et åpent kabinett. Det har jeg erfart både med stue pc'en og den mer kraftige Extreme Edition 840 pc'en min. Støv blir det vel alltid uansett, og jeg merker ikke noe til et større støvproblem med kabinettet åpent. Men om alltid er like pent å se på er noe annet, så har alltid panelet stående rett ved pc'en hvis jeg får fint besøk eller noe.... 7987172[/snapback] Det er ingen automatikk i at det skal bli lavere temperatur med åpent kabinett. Selvsagt er dette avhengig av kabinettes utforming men det kan like gjerne gi dårligere kjøleeffekt når døren står åpen. I et ryffig kabinett med relativt høy luft flow gjennom kabinettet vil dette ofte være tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå