DerNoOb Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei! Helt siden jeg fikk ny PC har nesten alle serverne på steam og bf2 hatt høy ping, har zonealarm som brannmur. Når jeg klikker meg inn på firewall og deretter 'zones' så står det "NVIDIA nForce Networking Controller" - Zone, Internet. Spurte en venn av meg om det og han sa at det ikke var så bra, at jeg burde avinstallere det. Så da lurte jeg på om det stemmer? Hadde ikke det på den forrige Pcn og da funket online spilling bra. Isåfall, er det "NVIDIA nForce Networking Controller" jeg skal avsinstallere? Hvordan? Finner den ikke noen steder, har sjekket på 'legg til eller fjern programmer'(Finner bare NVIDIA Drivers, men det er vel for skjermkortet?) søkt etter det på 'søk' men finner ingenting. Noen som har en løsning på dette problemet?? Takker. Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 .... Er det ingen som vet det?? Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 er det ikke nettverkskortet? har det ivertfall og har ikke høy ping Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Flyttet til Hardware - nettverk fra Spill - Spørsmål og svar PC Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 nForce networking controller er driveren til den innebygde ethernetadapteren på hovedkortet ditt, så hvis du avinstallerer den kommer neppe pingen din til å bli bedre i hvert fall... den vil snarere gå mot uendelig Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 nForce networking er dritt kort, kjøp nytt på komplett eller noe for 100kr og slå av lan korte i biosen. Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 nForce networking er dritt kort, kjøp nytt på komplett eller noe for 100kr og slå av lan korte i biosen. 7993185[/snapback] Link pliz? Er det ikke dyrere enn 100 kr?? Hva er det som er bra da?? PS: Har ikke trådløst nettverk Lenke til kommentar
haalo Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 nForce networking er dritt kort, kjøp nytt på komplett eller noe for 100kr og slå av lan korte i biosen. 7993185[/snapback] Link pliz? Er det ikke dyrere enn 100 kr?? Hva er det som er bra da?? PS: Har ikke trådløst nettverk 7993438[/snapback] Se her. Tror ikke det er stor forskjell på de forskjellige. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) nForce networking er dritt kort, kjøp nytt på komplett eller noe for 100kr og slå av lan korte i biosen. 7993185[/snapback] Det hadde sikkert vært verdt å ta hensyn til meningen din hvis den faktisk var begrunnet Jeg bruker både den innebygde nettverksadapteren og activearmour-brannmuren på mitt nForce4-kort (ASUS A8N SLI Deluxe, hvis det er interessant), og ytelsen er helt upåklagelig. Endret 21. februar 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 nForce networking er dritt kort, kjøp nytt på komplett eller noe for 100kr og slå av lan korte i biosen. 7993185[/snapback] Det hadde sikkert vært verdt å ta hensyn til meningen din hvis den faktisk var begrunnet Jeg bruker både den innebygde nettverksadapteren og activearmour-brannmuren på mitt nForce4-kort (ASUS A8N SLI Deluxe, hvis det er interessant), og ytelsen er helt upåklagelig. 7993960[/snapback] den klasiske feilen med netverks korter er at alt innen for sub net går fint, men med enn gang den skal snakke til noen på ut siden av(via gateway) så går ping i taket. har vært borti flere pc'er med det netverks korte som har problemet. (og nei er ikke noe galt med adsl router eller noe sånt crap.) andre som har 100% samme hardware/os(installert på samme dag) har ikke problemet. gbit kort til 135kr. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=45709 Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Takker for alle svar! Ser nesten ut som om det må kjøpes nytt nettverkskort da Men jeg ville prøve en siste ting, gikk på kontrollpanel-> legg til eller fjern Der fant jeg NVIDIA drivers, kunne velge mellom NVIDIA Ethernet-Driver Components, NVIDIA Display Driver og NVIDIA nForce PCI System Managment Driver. Er det NVIDIA Ethernet-Driver Components jeg må avinstallere? eller er det noe helt annet?? Isåfall, når jeg kjøper nytt nettverkskort som jeg mest sannsynligvis vill gjøre, må jeg installere noen drivere og sånt til det kortet? Avinstallere de gamle? Har aldri gjort det før så er littt usikker på hvordan! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå