solvik Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg har problemer med ftp serveren som følger med windows xp. Jeg får ikke logget meg på serveren fra internett. Jeg får bare Login successful COMMAND:> REST 100 350 Restarting at 100. STATUS:> This site can resume broken downloads COMMAND:> PWD 257 "/" is current directory. STATUS:> Retrieving directory listing... COMMAND:> PASV 227 Entering Passive Mode (192,168,0,184,17,122). COMMAND:> NLST STATUS:> Connecting data socket... 426 Connection closed; transfer aborted. ERROR:> File error Jeg bruker router " Dlink 604" og ja, jeg har åpnet port 21. Det som er det rare er at vist jeg logger meg på fra nettverket med den lokale ip adressen får jeg til og logge på serveren. Hvorfor kan jeg ikkje logge meg på fra internett? [ Denne Melding var redigert av: solvik på 2002-12-06 03:03 ] Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 jeg har Dlink 804. Jeg satt ftp-serveren min til å benytte port 1024. Da virket alt glatt! Dersom dette heller ikke virker, så gå inn i Router-oppsettet ditt og se om du har en funksjon som heter DMZ-control (ligger isåfall under Advanced features). Aktiver den mot din lokale ip på nettverket. Da burde det ihvertfall fungere. Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
solvik Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg har prøv DMZ kontrollen. Det funket heller ikke. Jeg har både Port 21 og 80 åpnet fordi jeg har web server. Den funker fint. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 hvilket ftp-server prog bruker du? Har du lastet ned den nyeste Firware'n fra http://www.dlink.no? Lenke til kommentar
solvik Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Ja jeg bruker den nyeste firmwaren. Og jeg bruker den ftp serveren som ligger i windows Xp. Det syns jeg er det enkleste. Jeg kom meg inn på ftp serveren min før fra internett men så pluttselig i går gikk det ikke. Her kan du se at portene er åpne http://solvik.linux-dude.com/port.jpg Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 hmmm.. dersom du vil følge mitt eksempel fullt ut, råder jeg deg til å prøve ut GuildFTPD. Jeg hadde oxo masse stress med å få opp min server, men etter mye om og men så virket det, og de opplysningene jeg har gitt deg hittil er vel i grove trekk de viktigste konfigurasjonene som måtte til for at min server skulle virke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå