kroghelg Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei Installert acrobat reader, men fikk noen problemer etter en stund. Får nå hverken avinstallert eller installert på nytt. Ligger 3 filer under programfiles->commonfiles->adobe->acrobat->activex som heter AcroIEHelper.dll, AcroPDF.dll og pdfshell.dll. Vet ikke om det har noe med det å gjøre, men får ikke slettet disse filene. Har også prøvd killbox uten hell,,,,noen som har gode forslag? Kjører vista. NB,,usikker på om postet rett, flyttes etter ønske Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Grunnen er at de blir lastet av internet explorer. Start IE, velg Tools, og Manage Add-Ins Velg 'disable' på dem, og avslutt IE Da får du lov til å slette dem, kan tilogmed hende du bare trenger å avslutte IE. Lenke til kommentar
LarsEL Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Eventuellt kan du laste ned et program som heter "Unlocker". Er ikke sikker på kom det er så veldig sunt for PCen å bruke det, men jeg har aldri hatt noen problemer. Det lar deg "låse opp" filer slik at du kan slette dem. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Grunnen til at det er lurt å skru dem av i IE, er for at IE ikke skal flippe. For å gjøre det skikkelig, kan du unregistrere dem også: regsvr32 /u AcroIEHelper.dll regsvr32 /u AcroPDF.dll regsvr32 /u pdfshell.dll Lenke til kommentar
kroghelg Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 hmm,,ingen av delene virket. Unlocker spurte om den skulle slette de ved restart(samme som killbox), noe det ikke gjorde. Disablet dem via Manage Add-Ins, men fikk ikke lovt til å gjøre noe da heller Når jeg forsøkte å unregistrere de, fikk jeg beskjed ¨the module "AcroIEHelper.dll" failed to load, the specified module could not be found¨ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) hehe, det skal ikke være så lett. prøv med WhoLockMe så du kan se hva det er som holder filene åpne. edit: gjør det samme i alle evt. browsere, hvis du ikke bruker IE pass på at alle browserer er lukket. Endret 20. februar 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 prøv og trykk shift+del på de filene du skal slette. kan hende det hjelper. Lenke til kommentar
kroghelg Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) hehe, det skal ikke være så lett.prøv med WhoLockMe så du kan se hva det er som holder filene åpne. edit: gjør det samme i alle evt. browsere, hvis du ikke bruker IE pass på at alle browserer er lukket. 7986249[/snapback] Hei,,fikk ikke helt til wholockme, det låste seg med en gang jeg høyreklikka på en fil og valgte wholockme(etter installasjon) Visst jeg høyreklikker og bruker unlocker, får jeg beskjed at den ikke er låst(gjelder for alle 3) edit,,shift og del virket heller ikke Endret 20. februar 2007 av kroghelg Lenke til kommentar
kroghelg Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 *bump*,,,prøver igjen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hvilken feilmelding får du når du prøver å slette filene? Lenke til kommentar
kroghelg Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Hvilken feilmelding får du når du prøver å slette filene? 7992645[/snapback] Feilmld jeg får er: "you need permission to perform this action" Er logget inn som administrator. Lenke til kommentar
chessrk Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei, du må laste ned eget program fra Acrobat for og kunne slette, (fjerne) samme som Norton holder på med. Tips. Bruk heller Fox it reader, et veldig lite program som gjør samme nytten Lenke til kommentar
kroghelg Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Hei, du må laste ned eget program fra Acrobat for og kunne slette, (fjerne) samme som Norton holder på med. Tips. Bruk heller Fox it reader, et veldig lite program som gjør samme nytten 7997750[/snapback] Takker, skal teste det ut. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Sjekk hvilke rettigheter du har til filen, det er mulig at administrator er fratatt rettigheter til filene Høyereklikk->Properties->Security->Permissions Hvis Administrators ikke står der, må du gå på Owner, og velge Administrator som eier, da kan du legge til Administrators i permissions. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå