Gå til innhold

Vil du hjelpe meg? ny bærbar, dell i640m feks?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å kjøpe meg bærbar, trenger litt hjelp.. har ikke mye peiling..

Skal bruke den til word, internett, og bildebeh... i hovudsak!

 

hva kjøper jeg? etter pris på lite støy og bra pris! dvs max7-8000kr

 

Tenkte på hp, men ser at mange ikke er fornøyde.. og har hørt at man ikke bør kjøpe centrino prosessor??

 

så da har jeg sett på dell i640m og 9400.... hva tror dere? Noen råd??

 

www.dell.no

 

Takke og smiler :)

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HP 7400 er en kvalitetsmaskin. Lydløs som en tjuv i natten, bra prosessor, fin skjerm, relativt lett, bra byggekvalitet til en veldig fin pris. Skjermkortet er ikke all verden, men du nevnte ikke om noe spilling...

7986418[/snapback]

 

Hmmmmm..... dette er vanskelig!! verre enn jeg trodde.. har ikke tenkt til å spille så mye nei.. sikkert ikke noe avanserte greier iallefall... men man vet jo aldri..

 

Noen andre tips??

Lenke til kommentar
Takker for svar...

dette blir bare verre og verre... ;)

 

http://www.elkjop.no

 

ingen bra her altså?? har nå snakket med noen som er skeptiske til å handle så dyrt over nettet.. Dei mener at jeg bør vurdere elkjøp eller expert istaden.... ? vet ikke..... Er det noen der som er bra event?

 

Flere som kan hjelpe meg i denne pc-jungelen?

7987189[/snapback]

Vell, har handlet flere titalls ting på nett og hatt mer problemer med service i butikk. Du får mye midnre for pengene på elkjøp og expert, men om du absolutt vil kjøpe der og gi mer for et dårligere produkt så versågod ;)

Lenke til kommentar
Takker for svar...

dette blir bare verre og verre... ;)

 

http://www.elkjop.no

 

ingen bra her altså?? har nå snakket med noen som er skeptiske til å handle så dyrt over nettet.. Dei mener at jeg bør vurdere elkjøp eller expert istaden.... ? vet ikke..... Er det noen der som er bra event?

 

Flere som kan hjelpe meg i denne pc-jungelen?

7987189[/snapback]

Vell, har handlet flere titalls ting på nett og hatt mer problemer med service i butikk. Du får mye midnre for pengene på elkjøp og expert, men om du absolutt vil kjøpe der og gi mer for et dårligere produkt så versågod ;)

7987318[/snapback]

 

ja du har kanskje rett i det??

ok... viss du nå ser på dell.no hva ville du da kjøpt??

hva er forskjellen på dell i640m og 6400? har som sagt max 8000kr

Lenke til kommentar
Takker for svar...

dette blir bare verre og verre... ;)

 

http://www.elkjop.no

 

ingen bra her altså?? har nå snakket med noen som er skeptiske til å handle så dyrt over nettet.. Dei mener at jeg bør vurdere elkjøp eller expert istaden.... ? vet ikke..... Er det noen der som er bra event?

 

Flere som kan hjelpe meg i denne pc-jungelen?

7987189[/snapback]

Vell, har handlet flere titalls ting på nett og hatt mer problemer med service i butikk. Du får mye midnre for pengene på elkjøp og expert, men om du absolutt vil kjøpe der og gi mer for et dårligere produkt så versågod ;)

7987318[/snapback]

 

ja du har kanskje rett i det??

ok... viss du nå ser på dell.no hva ville du da kjøpt??

hva er forskjellen på dell i640m og 6400? har som sagt max 8000kr

7987403[/snapback]

i6400 er større, tyngre, men har mulighet for f.eks kraftigere skjermkort som du trenger om du skal spille. Ser ikke at du har skrevet noe om det så da er nok 640m et bedre valg grunnet størrelsen.

Lenke til kommentar

Er også på utkikk etter ny bærbar. Vil helst ha 14" skjerm. Den må være stillegående. Har sett på Dell sin 640m og HP dv2130/2215. Er det noen som kan svare på om HP sine støyer mere enn Dells?? Har ikke klart å finne noe her på forumet ang støynivå på dv2130. Skal brukes mye på skole, så må være stille. Og gjerne god batteritid, det vet jeg jo at Dells har.

Lenke til kommentar
Er også på utkikk etter ny bærbar. Vil helst ha 14" skjerm. Den må være stillegående. Har sett på Dell sin 640m og HP dv2130/2215. Er det noen som kan svare på om HP sine støyer mere enn Dells?? Har ikke klart å finne noe her på forumet ang støynivå på dv2130. Skal brukes mye på skole, så må være stille. Og gjerne god batteritid, det vet jeg jo at Dells har.

7987741[/snapback]

 

Etter det jeg har klart å finne ut er det mange som klager på hp pga støy, har derfor funnet ut at dell er et bedre alternativ...

 

har ikke tenkt å spille så mye nei... men har heller ikke tenkt å bære den så langt utenom husets4vegger...

 

Altså lurer jeg nå da på: dell i640m til kr 7990.

eller: 6400 til kr 7450.

 

Hmmmmm.....

Lenke til kommentar

foresten ser jeg òg at 6400 har 120g, mot 640m som bare har 80gb.

Trenger plass ang bilder og diverse......

 

og bør kanskje kjøpe med xp media center??

 

 

eller hvordan havner man ut i pris bla om man tar en billigere og kjøper mer plass??og bedre program?? synes det er så trøbblete å se forskjellene når jeg ikke har så altfor mye peiling...

 

kan noen hjelpe litt mer??

 

og takk alle sammen :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt klart valgt den mindre 14" i640m, i den prisklassen antar jeg det er innebyggd skjermkort på begge, og da vil du sette pris på at 640m er lettere, mindre, og har bedre batterilevetid.

 

edit: 80GB er mer enn nok til bilder og diverse. Ser kjæresten min bruker en fjærdedel av sin 80GB harddisk til musikk, skole og bilder.

 

edit2: den dyreste 640 modellen gir mye mer for pengene.

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
Er også på utkikk etter ny bærbar. Vil helst ha 14" skjerm. Den må være stillegående. Har sett på Dell sin 640m og HP dv2130/2215. Er det noen som kan svare på om HP sine støyer mere enn Dells??

7987741[/snapback]

640m kan viftestyres og er så å si lydløs (med mindre du har en støyende harddisk eller defekt hk), HP har jeg ingen formening om bortsett fra unødvendig støyende nc/nx serien (nåværende), heldigvis kan de temmes med viftestyringsprogram. Vet ikke om dv serien kan viftestyres Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å konfigurere med bluetooth og større harddisk på de to alternativene til 640m, og det virket som det dyreste alternativet kom billigst ut tilslutt. Det er ikke gratis Vista oppgradering på Dells maskiner, det kommer ikke som standard tror jeg, før i mars. HP har vel gratis oppgradering?? på dv2130 feks? Er fremdeles nysgjerring på støynivået til HP dv2130..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...