Gå til innhold

Dual 1.25GHz Power Mac G4 benchmarks

Anbefalte innlegg

Apple om sin nye Dual 1.25GHz Power Mac:

"The PowerPC G4 won renown as the first supercomputer on a chip, with a sustained performance of over one gigaflop. And it only gets better. The new Power Mac G4 desktop system with the dual 1.25GHz PowerPC G4 processor configuration hits speeds of over 18 gigaflops."

Nåja... Ace's Hardware har testet "vidunderet" :razz:

Oppdatering: Hvis du ikke gidder lese alt det kjedelige, kan du gå rett til benchmark-resultatene (som er litt artige) på denne siden. Tror "kanskje" ikke jeg kommer til å kjøpe en sånn...

"Gi meg løsninger, ikke problemer!"

[ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2002-12-06 02:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-06 13:16, skrev tankbug:

Folk som ikke engang klarer å bruke windows til enkle oppgaver bruker mac, bare sjekk "switch to mac"-ads på

Helt enig - de aller fleste 'problemstillingene' de presenterer i disse filmene er jo så basic og enkle å få til å fungere innen Windows at man kan begynne å lure om Mac virkelig retter seg inn mot idioter som ikke engang klarer å kle på seg selv.

De presenterer jo det som om at man bl.a. ikke behøver å hente drivere til digitale kamera hvis man har Mac (det måtte vi her på jobben med vårt kliss nye for å overføre til den ene Mac'en)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-10 17:06, skrev Simen1:

Ala Amish-folket..

Sorry, nå var jeg slemme med dere MAC'ere. håper jeg ikke får noen drapstrusler etter utsagnet da..

Virker som det er lettere å øke ytelsen ved å la prosessoren gjøre lite per syklus ala Pentium 4.(Selv om ytelse = arbeid per syklus * GHz)

vær forsiktig når du åpner postkassen din i morgen... du, neida, seriøst.. jeg har blitt fødd opp med pc, alltid vært pc.. men jeg vil ha MAC ! iallefall en prøveperiode.. jeg spiller aldri, det problemet fjernet. sitter for det meste med design og multimedia.. gi meg en maaaac ! :smile:

Lenke til kommentar

jaujau...

Jeg sitter nå med en bråkete emac G4 700, 640 sdram og geforce2 32 ddr.

Har jobbet vekselsvis med mac og pc en god stund, og har erfart forskjellige macer og pcer.

Jeg lar meg ikke påvirke av apple reklame da den bare er teit. Det eneste jeg sitter igjen med etter å ha lest de reklamene, er at mac er for uproffesjonelle personer , som f.eks ikke vet hvordan de skal innstallere en driver i windows.

Nei, kall meg gjerne macnerd fordi jeg har mac... men det er en grunn til at jeg også har to pcèr.

Pr. dags dato har pc flere fordeler en mac. Slik er det bare. Hvis en mener noe annet er en bare lite oppdatert på itfronten.

Apple må få ned PRIS og YTELSE kraftig opp. Hvis ikke de kommer med en STOR oppgradering på både FSB, prosessorteknologi og annet neste år, ser jeg ingen grunn til å kjøpe mac fremover. Kanskje hvis du er kåt på aqua ikoner i vektor grafikk. Men det grenser hvor mye jeg betaler for pen "desktop folder" samt kabinett som tilføyer stiv penis...

Lenke til kommentar

ornoy skrev (2002-12-12 01:25):

Pr. dags dato har pc flere fordeler en mac.

Det er ikke lenger slik det var den tida da it-markedet forsatt var åpent for nye produkter. Da Spectrum, Commodore 64, Amiga +++ hadde sine glansdager var det fortsatt best å være den eneste produsenten av et produkt. Det som skjer i dag er at alle sloss om å lage det beste til pc'ene våre om spyr ut produkter hver andre måned. Ingen spill og programmer får utnyttet teknologien fullt ut før noe nytt kommer, og alle blir tvunget til å oppgradere oftere enda en gang. Hadde alt vært som f.eks. på PSX, der spillprodusentene må virkelig bryne seg for å få det meste ut av hardwaren, slik at spillene blir bedre, så hadde det vært mye bedre. Oi, nevnte jeg at dette ble litt off topic?

Uansett så er ikke benchmarks alt.

[ endret av Corleone den 2002-12-12 18:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...