Gå til innhold

Er det mulig å få sikret seg personsvarnummeret?


Anbefalte innlegg

Fikk Cola zaeroen litt i vrangstrupen når jeg leste dette på dagbladet.no: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/02/20/492644.html

 

Vi som er eller har vært NetCom kunder vet at man får et enkelt personsvarnummer hvis man får tildelt nummer av NetCom.

 

Jeg har et slikt nummer, der eneste forskjellen mellom personsvar og mobil er et forhøyet tall (det tredje tallet).

 

Derfor tenkte jeg å være føre var og "sikre" meg dette nummeret slik at det ikke mistes inn i en bunnløs nummerpool. Derfor lurte jeg på om det var mulighet for å få omgjort sitt personsvar nummer til et abbonemnets nummer. Personsvar bruker jeg dessuten sjelden for tiden, slik at jeg har vurdert å kutte det ut. Spesielt etter at NetCom lanserte den nye tjenesten deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personsvar-nummer er spesialnummer og kan ikke endres til et vanlig anropsnummer. Når PT er ferdig med å få denne endringen gjennomført hos (bl.a.) NetCom, har du ikke lenger et "eget" personsvar-nummer, men du bruker det samme nummeret for å ringe opp personsvar som sidemannen bruker for å ringe sin personsvar.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Personsvar-nummer er spesialnummer og kan ikke endres til et vanlig anropsnummer. Når PT er ferdig med å få denne endringen gjennomført hos (bl.a.) NetCom, har du ikke lenger et "eget" personsvar-nummer, men du bruker det samme nummeret for å ringe opp personsvar som sidemannen bruker for å ringe sin personsvar.

7989000[/snapback]

Men det står i artikkelen at etter at dette er gjort kan operatørene velge om de vil levere nummerserien tilbake, eller bruke dem selv som vanlige nummer. Så da kan du jo kanskje kontakte din operatør og høre om de er villige til å overføre ditt mobilsvarnummer til et nytt abbonement for deg.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Men det står i artikkelen at etter at dette er gjort kan operatørene velge om de vil levere nummerserien tilbake, eller bruke dem selv som vanlige nummer. Så da kan du jo kanskje kontakte din operatør og høre om de er villige til å overføre ditt mobilsvarnummer til et nytt abbonement for deg.

7997611[/snapback]

 

Tror ikke de har mulighet til enkelt å "bestemme" hvilket telefonnummer et nytt abonnement skal ha.

Regner derfor med at du må betale en del for det, i alle tilfelle.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Tror ikke de har mulighet til enkelt å "bestemme" hvilket telefonnummer et nytt abonnement skal ha.

Regner derfor med at du må betale en del for det, i alle tilfelle.

8034898[/snapback]

Selvfølgelig kan operatøren selv bestemme hvilket nummer et nytt abonnement skal ha, så lenge nummeret ligger i deres egen nummer pool. Hvordan tror du ellers at det er mulig å selv velge hvilket nummer du vil ha når du bestiller nytt abb. fra f. eks. chess. Du får opp en liste over nummre som ligger i deres nummer pool og velger selv hvilket du vil ha.

 

Teknisk sett er det fullt mulig for operatøren å gjøre dette, men om de gidder er en annen sak. Det avhenger vel av hvilken operatør du har og hvor glad de er for å ha deg som kunde.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan operatøren selv bestemme hvilket nummer et nytt abonnement skal ha, så lenge nummeret ligger i deres egen nummer pool. Hvordan tror du ellers at det er mulig å selv velge hvilket nummer du vil ha når du bestiller nytt abb. fra f. eks. chess. Du får opp en liste over nummre som ligger i deres nummer pool og velger selv hvilket du vil ha.

 

Teknisk sett er det fullt mulig for operatøren å gjøre dette, men om de gidder er en annen sak. Det avhenger vel av hvilken operatør du har og hvor glad de er for å ha deg som kunde.

8043311[/snapback]

 

Jeg fikk hvertfall beskjed fra netcom sin kundeservice at dette ikke var mulig, de måtte i såfall sende saken videre. Dette gikk rett og slett på systemet, at de ikke kunne søke opp et enkelt nummer. De fikk opp en liste med nummer hvor jeg kunne velge ett, men sansynligheten for at en disse var akkurat det nr jeg var ute etter er selvfølgelig ganske liten.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Så kjipt system netcom har da. Telenor har hatt dette så lenge jeg husker. De kaller det "ønskenummer".

8066888[/snapback]

 

Jobbet for netcom før.. inntil nå i høst.. og kan bekrefte at de også kan søke etter spesifikke nr.. enten ved å skrive hele nr, eller wildcard 950****** osv.. men de filtrerer selvfølgelig ut gullnummrene..

 

Mobilsvarnummerene er også ute av dette standard søke systemet.. er vel derfor det stoppet opp for de på kundeservice.. Er nok teknisk mulig, men ikke lagt opp for det.

 

mvh

 

Torbjørn :)

Lenke til kommentar
Men er det noen som vet om mobilsvarnumrene fortsetter hos den operatøren eller om de blir "spredt" rundt om til alle operatørene? Eventuelt om jeg er helt på bærtur nå og alle operatørene kan velge mellom de samme numrene..? :/

8087830[/snapback]

Det står jo i artikkelen. Operatøren kan velge om de vil beholde nummrene i deres egen nummerpool, eller levere dem tilbake.

Lenke til kommentar
Men er det noen som vet om mobilsvarnumrene fortsetter hos den operatøren eller om de blir "spredt" rundt om til alle operatørene? Eventuelt om jeg er helt på bærtur nå og alle operatørene kan velge mellom de samme numrene..? :/

8087830[/snapback]

Det står jo i artikkelen. Operatøren kan velge om de vil beholde nummrene i deres egen nummerpool, eller levere dem tilbake.

8089048[/snapback]

 

Sårry, liker ikke å lese arikler ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...