Hobbyhorse73 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg ønsker å lage et BitTorrent program. Problemet er at jeg ikke kan noe som helst om å åpne porter, motta og sende data via internett. Jeg programmerer i Delphi. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det finnes en gratis pakke med Internett-komponenter som heter Indy. Du kan bruke disse til sånt. Bruk Google... Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Det finnes en gratis pakke med Internett-komponenter som heter Indy. Du kan bruke disse til sånt. Bruk Google... 7995116[/snapback] Jeg har de greiene der, men det passer ikke inn i tankene mine, lixom. Jeg bare må lage en ny komponent. Det er egentlig det jeg liker best å gjøre Har undersøkt litt på egenhånd i mellomtiden og funnet ut at WinSock som jeg aldri har brydd meg om kan være det jeg trenger...uten at jeg egentlig vet hva WinSock er for noe daaaaah. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Indy er basert på Winsock, men programmeringen skjer i et "høyere lag". Alternativet er å bruke Delphi's TCP client og TCP server, som også er basert på winsock. Winsock er laget (interface) mellom høynivåspråket (Delphi) og maskinvaren, og er ganske krevende å programmere direkte mot. Komponenter har den fordelen at du bare setter portnummer og IP (eller domenenavnet) til den PC'en du skal koples opp mot. eks.: TCPKlient.Port:= 24123; TCPKlient.Host:= 'minserver.com'; TCPKlient.Connect; osv. Før du går i gang med Indy eller andre komponenter, så må du jo først definere deg en slags protokoll som torrentklienten skal bruke, om du lager en egen versjon. Hvis du skal bruke en offisiell torrentprotokoll, må du lese og lære deg akkurat den protokollen. Regn med å bruke noen måneder, om du er en habil programmerer ! Lag gjerne et dedikert klient- og serverprogram først, så ser du hvidan de må spille sammen for å virke. Begge programmene kan kjøres på èn PC eller på flere, serveren på en PC og klientene på en annen/andre. Med slike programmer kan du eksperimentere med å overføre data fra en PC til en annen før du går i gang med en torrent-klient. Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Jeg hadde ikke regnet med at jeg skulle bli ferdig før til neste påske dahhhhhh Jeg får tusle meg en tur på universitetet og se om jeg finner noe på biblioteket der. Thanxz for hjelpa jaffal. Pst. Protokollen til bittorent ser egentlig grei ut. Uten at jeg har studert den nærmere. Endret 24. februar 2007 av Hobbyhorse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå