Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe Benq DVDR?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare synd for deg at 1670 ikke er basert på nexperia chipsettet da, og dermed IKKE havner sammen med de legendariske modellene 1620,1640 og 165x.

Benq1670 (panasonic chipset) er desverre ikke en veldig god drive.

Nyere modeller 18xx er basert på lite-on drives. Det er mao kun de modellene som er basert på nexperia chipsettet som er top notch.

Lenke til kommentar

Det stemmer, jeg hadde en 1670 i to måneder før jeg måtte si meg lei og gå til innkjøp av en NEC/Optiarc i stedet. Brennekvaliteten er særdeles laber, selv på relativt høykvalitets Verbatim-media. Har du planer om å bruke billigere media (spesielt prodisc-plater), er 1670-en et meget, meget dårlig kjøp.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Om du er villig til å betale litt ekstra, så kan du jo se om du finner en Plextor 740. Dette er en Benq1640 i "forkledning", og kan derfor crossflashes til å bli en ekte BenQ.

7990645[/snapback]

Jeg ville naa tro at Plextor var mye bedre en BenQ... for meg virker det som aa kjoepe en bmw for aa klistre paa Opel emblemer..

Lenke til kommentar
Jeg ville naa tro at Plextor var mye bedre en BenQ... for meg virker det som aa kjoepe en bmw for aa klistre paa Opel emblemer..

Det blir vel mer som å kjøpe en Opel med BMW-merke på, og fjerne BMW-merket og sette på Opel. Uansett er dette feil bilde, siden det er lenge siden Plextor var spesielt bra. Nå om dagen flyter de bare på goodwillen de har fra CD-brennertiden, da de faktisk *var* mye bedre enn andre merker.

Lenke til kommentar

Hele ditt utsagn om at plextor er bedre faller litt if fisk når jeg faktisk sa at plex740 faktisk ER en benq.

Faktisk får brenneren flere funksjoner og bedre FWstøtte når du crossflasher den til en benq, noe som gjør ditt utsagn enda mer søkt.

Heltnils har helt rett. Plextor har tapt seg noe helt utrolig mye etter at de begynte å produsere DVDbrennere (de produserer ikke alle selv engang).

Skyhøye priser og ikke videre bra kvalitet (bortsett fra 740 da som altså ikke er en ekte plextor).

Se gjerne min test av feks plextor 755 (søk på gammalost under lagringsmedier).

Fremtidige plextorer blir sannsynligvis bare rebadges med et dyrt klistremerke på.

Lenke til kommentar
Den kan enkelt crossflashes til en ekte BenQ...

Om du er rask kan du kjøpe en ekte BenQ 1650 her. Obs! kun 1 igjen.

8041959[/snapback]

Tror nok noen andre leste den posten din før jeg gjorde. :hrm:

Jeg har fått tilsendt feil brenner, og det er en Samsung SH-S182D, men lurer på om dette er en bedre brenner? Jeg har lest erfaringen i prisguiden på Samsung SH-S183A, men det var sørgelige greier. Jeg antar at de er like innvedig, men er det noen som har erfaring med Samsung SH-S182A?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...