Gå til innhold

Hovedkort til Intel Core 2 Duo E6600 (OC)

Gjest Slettet+8971238749

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8971238749

Etter litt å ha lest litt her og der ser det ut som om jeg kommer til å oppgradere til denne CPU'en:

Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz

Men når det kommer til overklokking så virker det som det er stor spredning i meningene rundt hva som er brukbare hovedkort...

Trenger forsåvidt ikke det største og beste, men ser ingen grunn til å ikke overklokke når det ligger vel innenfor kapasiteten til CPU (og RAM etterhvert). Så det vil vel overklokningsvennlig kort... men til en brukbar penge... ingen sum, kommer an på hva man får for pengene...

Har ikke veldig overklokkningsvennlig minne nå tror jeg, Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB, så det må jeg evt. oppgradere siden, men håper det jeg har holder inntil videre.

PSU'en er Hiper Type-R series HPU-4B580 om det har noe å si...

Evt. andre tanker om PC'n? CPU'en er klokket til 2,6 GHz med enkelest mulig fremgangsmåte, sikkert ikke optimal;)

Resten av PC'n slik den ser ut nå:

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 eXtreme, PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Hiper Type-R series HPU-4B580 (tror jeg, ikke helt sikker på om det er riktig modell men...)

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF TCO-99 700:1, DVI-D, 2ms, 1280x1024

(pluss noen ekstra harddisker...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8971238749

Da for jeg heller ta meg råd til å anskaffe DDR2 også, høres ut som om det er like greit. Om man bruker samme definisjon der som på HK, overklokningsvennlig, men ikke unødvendig dyr? Noen gode anbefalninger der? Hva skal man evt. se etter?

asus 650 sli , veldig bra, har 4 sata porter. 2-4 ide

du må nok kjøpe 2gb ram , det holder med e6300 da dette hovedkortet klarer fra 266 max 500fsb, med kjøling på chipsett etc. etter 400

7990710[/snapback]

Så det ville ikke være nødvendig med E6600 pga HK'et? Er ikke E6600 såpass mye bedre at en burde vurdere å finne et HK som utnytter CPU'en bedre? Evt. vurdere å bytte ut produsentviften med en Zalmanvifte?

Endret av Slettet+8971238749
Lenke til kommentar

Du skal komme ganske langt med et ASUS P5B-E Plus

RAM må du oppgradere uansett.

Disse skal du komme ganske langt med. 500FSB skal nok gå ann. Har bootet winows med de brikkene på 1050MHz eller noe i den duren. Ikke stabilt, men det tror jeg det er hovedkortet som er skyld i. Det er ustabilt på 334MHz FSB.

Den PSU du har skal holde fint tror jeg, selv til overklokking.

Men en annen CPU-kjøler er anbefalt på det sterkeste.

En Zalman CNPS9700 er å anbefale. Har 9500 selv og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=47127

Jeg og broderen har dette Gigabytekortet, samt 2 kamerater. Ikke opplevd noe problem på noen måter, dønn stabilt, meget overklokkingsvennlig og kjøler veldig bra. Har klokket min 6600 til over 2,7 ghz på vanlig luftkjøling, har foreløpig ikke testet lenger enn det...men anbefaler virkelig dette, ingen av disse barnesykdommene som mange av asus kortene har.

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?productId=47127

Jeg og broderen har dette Gigabytekortet, samt 2 kamerater. Ikke opplevd noe problem på noen måter, dønn stabilt, meget overklokkingsvennlig og kjøler veldig bra. Har klokket min 6600 til over 2,7 ghz på vanlig luftkjøling, har foreløpig ikke testet lenger enn det...men anbefaler virkelig dette, ingen av disse barnesykdommene som mange av asus kortene har.

7994005[/snapback]

Med mindre du mener 3,7GHz er det ikke imponerende. 2,7GHz klarer jeg stabilt på mitt MSi P965 Platinum, så det er ingen stor bragd :p

Uansett tror jeg Asus P5B-E er litt bedre til overklokking. Har sett det klare over 500MHz på FSB flere ganger.

Lenke til kommentar

Med mindre du mener 3,7GHz er det ikke imponerende. 2,7GHz klarer jeg stabilt på mitt MSi P965 Platinum, så det er ingen stor bragd :p

Uansett tror jeg Asus P5B-E er litt bedre til overklokking. Har sett det klare over 500MHz på FSB flere ganger.

7998149[/snapback]

Var ikke meningen å skrive det som bragd, vet at 2,7 ikke er mye..men har nå kommet opp i 3,5 ghz, tester litt etter litt...

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...