F.torres Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) jeg hvet ikke hvor jeg skulle poste den så det ble i ot baren. så lurte på om dere kunne hjelpe meg og komme med tips til innredning av nytt rom. her er tegning av rommet laget i paint. tegningen ble litt rar så der du ser det "skal være streker" så er det de. Endret 20. februar 2007 av stisse2k Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 jeg hvet ikke hvor jeg skulle poste den så det ble i ot baren. så lurte på om dere kunne hjelpe meg og komme med tips til innredning av nytt rom. her er tegning av rommet laget i paint. tegningen ble litt rar så der du ser det "skal være streker" så er det de. 7984921[/snapback] tein på hvor senga osv er da... hvor alle møbla står nå! Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 fortell hvilke møbler du har, skal du ut å handle alt nytt eller? Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hvis du skal innrede slik og eventuelt tegne opp møblene sånn i paint og sånn ca mål blir det nok ganske anderledes enn det du hadde tenkt deg i ettertid. Finn fram et A3 ark, tegn rommet ditt i målestokk 1:14 (del antall cm på 14) så tegner du opp på arket. Om du har A4, gjør det samme men tegn det i en enda mindre målestokk. Så finner du de møbla du vil ha, finner måla på dem og deler det på f.eks 14, så tegner du det opp på arket. Gjorde det slik når jeg innreda rommet mitt, og jeg skal love deg at det hadde jeg ikke greid uten å regne alt på millimetern. Hadde du hatt et stort rom hadde du nok ikke hatt problemer med plassen med andre ord Har nå fått trøkka inn: en godstol, databord, 120cm brei seng, cd hylle og stereobenk på en 7kvm stort rom! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Gå til bokhandelen og kjøp mimmlimeterpapir. Tegn rommet på en del av dette i riktig målestokk. Derpå klipper du ut den sengen du har på en bit millimeterpapir (i samme målestokk) samt et skrivebord (standard størrelse er 80cm x 160cm - men mål det du har). Lag også andre møbler du har/vil ha på samme måte. Nå er det bare å forskyve møblene rundt i rommet ditt til det passer. Tegningen din er dårlig målsatt. Denne tyder på en bredde av 97cm (evt ca 160cm). Husk at når du har dører eller vinduer på en vegg måler du fram til vindu/dørkarm, dørkarm til dørkarm, derpå videre. Disse målene føres på innsiden av veggen. Mål ført på utsiden er hele veggen inklusive dør/vindu. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Kan også anbefale Google Sketchup. Ganske enkelt og lettfattet program til å lage 3d-skisser o.l., kan like godt brukes til å lage en 2d-tegning av rommet. Har masse mål og tjafs. On-topic: Kan være greit å ha store møbler på sammenhengende vegger, for å ha en større fri golvflate sånn at det føles større ut, på så små rom. Istedenfor den klassiske senga på en vegg, og en enorm pult eller noe på motsatt vegg, som gir deg en meter å gå på imellom. Endret 21. februar 2007 av Neophus Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 det er ikke noe møbler på rommet mitt nå! skal tegne det opp og prøve google sketcup Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du MÅ begynne på nytt med oppmålingen. Uten skikkelige mål kommer du ingen vei, uansett metode. Den ene langvegge oppgir du til å være 3,64 m. Den andre er bare 2,4 +0,5 + 0,57(skråvegg) = dvs mindre enn 3,47. Her er det noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Du MÅ begynne på nytt med oppmålingen. Uten skikkelige mål kommer du ingen vei, uansett metode. Den ene langvegge oppgir du til å være 3,64 m. Den andre er bare 2,4 +0,5 + 0,57(skråvegg) = dvs mindre enn 3,47. Her er det noe som ikke stemmer. 7990663[/snapback] ja det er vel det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå