Chicharito Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Skal på klassetur til Praha den 12. Mars. Det jeg lurte på var om noen viste om ting som er vært å besøk/gjøre. Alle som drar ned er over 18 år, så jeg renger med at det blir litt liv om kveldene også. Vi har et fast program som vi skal gjennom, vi skal bla. besøke kommunistisk museum(?), og et ølbryggeri. Vi har en del fritid, så jeg tar gledlig i mot forslag til hva vi kan gjøre i Praha Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Om noen liker skating er det perfekt, men det passer nok dårlig på klassetur om ikke mange skater Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Skal på klassetur til Praha den 12. Mars. Det jeg lurte på var om noen viste om ting som er vært å besøk/gjøre. Alle som drar ned er over 18 år, så jeg renger med at det blir litt liv om kveldene også. Vi har et fast program som vi skal gjennom, vi skal bla. besøke kommunistisk museum(?), og et ølbryggeri. Vi har en del fritid, så jeg tar gledlig i mot forslag til hva vi kan gjøre i Praha 7984871[/snapback] Å som jeg skulle vrt med Dere må selvsagt få med dere gamlebyen og alle dens attraksjoner. Det regner jeg med dere fikser på egenhånd, de fleste attraksjonene ligger sentralt i gamlebyen og rundt karlsbroa. Ta dere en tur opp i høyden på motsatt side av byen også. Er et slags mini-eiffeltårn der med herlig utsikt. Og verdens største stadion (i følge worldstadiums.com) er like nedenfor. Utelivet er bra. Mange nattklubber som tilbyr stripping og gratis drink hvis du blir med inn, men det er bare bullshit. Hold dere unna stripperne/horene der, de har tett tilknytning til mafiaen. Jeg havnet selv på et gedigent utested med 5-6 etasjer. Forskjellig musikk i hver etasje, og svetten drypte fra taket! Dessverre var det fete utestedet okkupert av engelskmenn, og engelskmenn på fylla er sliiiitsomme Snakker vi 3. klassetur på videregående? Kos dere i senk! Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Vet du hva stadion og dette tårnet heter? Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Skal på klassetur til Praha den 12. Mars. Det jeg lurte på var om noen viste om ting som er vært å besøk/gjøre. Alle som drar ned er over 18 år, så jeg renger med at det blir litt liv om kveldene også. Vi har et fast program som vi skal gjennom, vi skal bla. besøke kommunistisk museum(?), og et ølbryggeri. Vi har en del fritid, så jeg tar gledlig i mot forslag til hva vi kan gjøre i Praha 7984871[/snapback] Å som jeg skulle vrt med Dere må selvsagt få med dere gamlebyen og alle dens attraksjoner. Det regner jeg med dere fikser på egenhånd, de fleste attraksjonene ligger sentralt i gamlebyen og rundt karlsbroa. Ta dere en tur opp i høyden på motsatt side av byen også. Er et slags mini-eiffeltårn der med herlig utsikt. Og verdens største stadion (i følge worldstadiums.com) er like nedenfor. Utelivet er bra. Mange nattklubber som tilbyr stripping og gratis drink hvis du blir med inn, men det er bare bullshit. Hold dere unna stripperne/horene der, de har tett tilknytning til mafiaen. Jeg havnet selv på et gedigent utested med 5-6 etasjer. Forskjellig musikk i hver etasje, og svetten drypte fra taket! Dessverre var det fete utestedet okkupert av engelskmenn, og engelskmenn på fylla er sliiiitsomme Snakker vi 3. klassetur på videregående? Kos dere i senk! 7997004[/snapback] Takk for tips. Ja, det er 3. klassetur på vidregående. Vi er rundt 32 elever som drar ned dit. Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Skal dit med klassen min jeg også Fra nå mandag til fredag, så jeg henger på her tråden jeg også Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Field-kurs i orddeling Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Vet du hva stadion og dette tårnet heter? 7998002[/snapback] Stadion heter Strahov, tårnet heter Petrin. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Det var snakk om at vi skulle handle litt klær osv. noen som har forslag til bra steder å handle? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det diskoteket med 5 forskjellige musikketasjer er helt genialt. Husker ikke så veldig mye fra det dog. Var full 6 av 7 kvelder for to uker siden. Veldig koselig by, men pass opp for lommetyver. Eneste jeg har å utsette noe på er servicen. Den værste jeg har opplevd på generelt basis. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvor ligger dette diskoteket? Skal til Praha i sommer og vil dit Noen som har en adresse eller et kjennemerke i byen så man kan finne frem? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvor ligger dette diskoteket? Skal til Praha i sommer og vil dit Noen som har en adresse eller et kjennemerke i byen så man kan finne frem? 8092540[/snapback] Er ikke langt fra Karlsbroen. Ligger ved Smetana-museet. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Vi har store planer om å besøke det diskoteket . Noen som vet om det finnes noen litt actionfylte aktiviteter i nærheten av praha, ala paintball/go-kart? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Kom hjem fra en ukes tid i Praha på lørdag. Var fantastisk der nede, så det er bare til å glede seg! Vi var også innom dette diskoteket, som for øvrig skal være mellom-Europas største ifølge guiden vi hadde, og det var enormt rått! To herlige kvelder ble tilbringt der, ja. Ellers er dere nødt til å få med dere gamlebyen, Karlsbroa, gjerne også den gigantiske kirka og lignende der oppe. Ellers var vi litt i Mlada Boleslav, som vel er en drøy times kjøretur fra Praha, så vet ikke hvor aktuelt det er for dere ... Ikke at det var så altfor mye interessant der da. Vi la fort merke til at servicen i butikker er en helt annen enn her hjemme i Norge. Isteden for å tilby oss hjelp, opplevde vi bare at en fra personalet fulgte etter oss og hele tiden holdt øye med hva vi drev med. Var litt creepy i begynnelsen, men vi ble vant til det etterhvert. Og dette gjorde hver eneste butikk ... Vet du hvilket hotell dere skal bo på? Vi bodde på City-Centre. Et helt greit og standard hotell, bedre enn jeg hadde forventet meg på en skoletur, iallfall. Det lå iallfall enormt sentralt til, med litt butikker og et shopping-senter rett over gata, og bare 5 min gange unna hovedgata. Ca. 20 min unna det store diskoteket. Men alt i alt hadde jeg det helt supert i Praha. Kommer nok til å dra der en gang selv også, for vi hadde det supert. Hadde det ikke vært for at vi hadde lærere på slep og måtte være på hotellet senest kl. 1/2 (varierte litt for hver kveld), hadde det nok vært fullkomment. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Heisann. Jeg skal på skoletur dit til fredag. Vi reiser på såkalt Aktive Fredsreiser hvor vi først tar turen til Krakow for å se Auschwitz.. deretter skal vi til Praha, til sist skal vi til Berlin. Tilsammen 10 dager. jeg henger meg på! Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Tre ekstremt flotte byer. Gled deg! Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Jeg var i Praha i 10kl. Pen by, masse arkitektur! Jeg vil anbefale Torturmusèet, samt kommunistmusèet. Det vi besøkte var: Karlstejn-slottet Noen grotter langt uti heita Krystall-fabrikk tur i gamlebyen Arbeidsleiren Theresiendstadt, der var det kaldt og guffent. Og ikke overraskende var stemningen ikke så særlig god heller. De solgte faktisk ikke vanlig svart kaffe der. Bare fancy cafè blablabla. er det jeg kom på. Og siden dere er over 18år så har jo de veldig godt øl der! God tur;D EDIT: vi bodde på ett skikkelig kjipt hotell like ved "Det dansende huset"Det dansende huset Endret 11. mars 2007 av Mollenpriz Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Nå drar jeg til Praha om en halv time. Flyet går ikke før i morra tidelig, men siden vi bor 3 timer ifra Oslo så må vi dra nå. Gleder meg som en unge :!: . Hivs noen er intressert så kan jeg skrive litt om turen når jeg kommer tilbake. Bye bye Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvis noen er intressert så kan jeg skrive litt om turen når jeg kommer tilbake. Bye bye 8133578[/snapback] Det hadde vært kjempekult! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå