Kaplan Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) husker jeg en gang fikk vite om en måte å utnytte mer av diskene på. det dreier seg om å justere en prosentandel som er satt av til root eller noe sånt. husker noen hvordan man gjorde dette? Endret 20. februar 2007 av orjanr Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) ontopic: mener å ha sett noe sånn en gang jeg også, men nå som du minner meg på det blir det helt blankt offtopic@signatur: jeg er en av de 2 en ting til deg: I'm not anti-social, I'm just not user-friendly og: if at first you don't succeed, call it version 1.0 og: my software never has bugs! it just develops random features og: Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. og: My pokemon bring all the nerds to the yard, and they're like you wanna trade cards? Darn right, I wanna trade cards, I'll trade this but not my charizard. greit nok offtopic Endret 20. februar 2007 av ZeS Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 husker jeg en gang fikk vite om en måte å utnytte mer av diskene på. det dreier seg om å justere en prosentandel som er satt av til root eller noe sånt. husker noen hvordan man gjorde dette? 7984802[/snapback] fant svaret selv : tune2fs Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) For ext2/ext3-partisjoner: tune2fs -m 0 /dev/hd?? Setter den reserverte plassen til 0% (Kan være lurt å beholde litt reservert plass.. ext2/ext3-disker blir ufattelig trege om de blir fylt til randen). Ellers kan du jo gå over til å bruke jfs, xfs e.l. Edit: par minutter for sent ute ser jeg Endret 20. februar 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Edit: par minutter for sent ute ser jeg 7984932[/snapback] jepp, men takk for det! har faktisk vurdert å se litt på andre filsystemer, om ikke annet for å lære noe nytt. får se om jeg tar en av diskene og eksperimenterer litt med på filserveren etterhvert.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå