goli4th Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Jeg oppgraderte linja mi, men hastigheten økte ikke. Bruker kabel fra en ZYXEL G-2000 trådløs router til min pc. Det viste seg at hvis jeg droppet routeren og satte kabelen rett i pcen, fikk jeg den hastigheten jeg skulle ha. Fra 1500kbps til 3100. Pingen ble også halvert. Hvis jeg kobler inn en switch etter modemet og tar derfra en kabel til pc og en til routeren får jeg fortsatt 3100kbps. Er det noe feil på routeren min? Evt feil i den innebygde switchen i den? Kan nevne at ingen andre pc'er i nettverket var påslått under målingene. Endret 20. februar 2007 av goli4th Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 er dhcp enablet i routern? evt slå av. er firewall enablet i routern? evt slå av. Det er det eneste jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 På min linksys stiller jeg inn båndbredden min for QoS. Kansje der det er? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 er dhcp enablet i routern? evt slå av.er firewall enablet i routern? evt slå av. Det er det eneste jeg kommer på i farten. 7984765[/snapback] Slo av brannmuren, og da var det i orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå