oleberget Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 hey. je har LAN så skulle vi dra over filer fra ene pcn. men vi finner hverandre ikke :S er det noe som må aktiveres før dette funker ? takk på forhond Lenke til kommentar
streeter Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 hey. je har LAN så skulle vi dra over filer fra ene pcn. men vi finner hverandre ikke :S er det noe som må aktiveres før dette funker ? takk på forhond 7984707[/snapback] Har begge ip- adresse? Hvordan er dere tilkoblet hverandre? Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 begge har koblet en tp kabel til routern oppe. så har vi på motta automatisk IP adresse. det er allt vi har Lenke til kommentar
streeter Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hvis internett funker hos begge kan dere prøve å slå av alt av brannmurer (inkludert xp sin innebygde). Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 okei takker skal teste etterpå Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Deretter må dere dele noen mapper, og gjerne melde PC'ene inn i samme lan (sjekk subnett og arbeidsgruppe-navn) Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) vi har forskjelig arbeidsgruppe. har det noe å si enkli ? han har MSHOME å jeg har WORKGROUP Endret 20. februar 2007 av oleberget Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Skal ikke ha noe å si om man er i forskjellig arbeidsgruppe. Husk å aktivere fildeling på begge PC'ene. Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 okei takk for hjelpsome svar folkens skal teste etter på, skal på bowling nu Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 nå fikk jeg lyst å gå på bowling :S men jeg ser veldig mange folk skriver om dette problemet. selv har jeg ALDRI hatt det. aldri vært ute for det.. jeg har alltid aktivert fildeling, installert ipx, og sletter alltid brukeren som heter .net eller noe. vet ikke om det har noe å si men. du kan jo sjekke alt dette. Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 hva er ipx?? å hvordan sletter jeg .net?? bare spør litt dumt for er ikke flink med internett å pc. men i allefall så har vi testet noe annet at han får internett igjennom min pc altså jeg har en tp i min pc å en tp i fra min pc til hans pc. er det noen annen justering for dette da ?? Lenke til kommentar
streeter Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ipx er en nettverksprotokoll som bl.a. ble brukt i eldre spill. Har ingenting å si for om fildeling i windows fungerer eller ikke. .net skal heller ikke ha noe å si, men du sletter den ved å gå inn kontrollpanel og velge brukere. Der er det en bruker som heter et eller annet . net, så velger du bare fjern konto. Prøv å ping hverandre. Hvis dere klarer det skal fildeling fungere så sant dere har delt mapper. Dette gjøres ved å skrive cmd i kjør på startmenyen. Da får du opp et sort vindu, der skriver du ipconfig får å finne ip-adressen til maskinen din. Så skriver du ping <din ip-adresse> Som er på formen 192.168.0.5 (tallene er nok forskjellige) i det sorte vinduet på den andre maskinen. Hvis du ikke får opp feilmeldinger har dere hvertfall nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå