An10Bill Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 SLiter litt med en installasjon av Windows XP på en AMD Duron 1Ghz maskin, og et Abit KT7A hovedkort. Etter at filkopieringen fra CD til HD's tempområde er ferdig og maskinen starter på nytt (for å la deg velge partisjon, filsystem osv) så kommer det opp en tekst nederst på skjermen: "Starter windows XP" eller noe i den dur (etter at du får mulighet til å trykke F6 for installasjon av 3redjeparts RAID eller SCSI drivere), og der bare står den å koper.... gjerne i flere timer..... Det eneste som hjelper er å ta strømmen. Har hørt rykter om at dette kan skyldes Geforce 2 MX200 kortet ?? Noen som kjenner til dette, og har tips til hvordan jeg kan gå rundt det ?? Lenke til kommentar
Klienten Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Heisann! Da er vi to, har MX200 (Gainward) så det er nok gfmx200 kortet. Godt jeg har solgt maskina. Venter på ny i disse dager Lenke til kommentar
Sokken Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 jeg har samme problemet. abit k7-raid. asus v8200 geforce 3. duron 700 fAEN! Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Det virker som om det er hovedkortet her ja.. Har dere prøvd å trykke F6 under innstaleringa? hvis ja har dere prøvd å ikke gjøre det? En bios update er kanskje smart.. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 hvis dere kjører raid må dere sette in disketten med raid drivere, og presse f6 første gang installasjonen blir kjørt.(eller når dere får spørsmål om det) det er umulig og installere xp/win2000 uten de driverene. lykke til airgaurd [ Denne Melding var redigert av: airguard på 2001-12-23 23:16 ] Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 har et merkelig problem me xp . installerer det frå harddisk. Skriver at eg vil installere det på den andre harddisken min. Den forbrdeder installering, starter på nytt da kommer det opp noke sånn greie som dei andre hadde problem me. kom meg forbi det. Men so kommer det et prolbem. ekje sikker på ka det er. Det skjer rett før den skal til og begynne å installere. Må starte maskina på ny. Da skjer det ingenting. So eg he formatert maskina 2 ganger. Noken som har noken tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå