Gå til innhold

Kjøpe bærbar PC fra Sverige?

Grizzly78

Anbefalte innlegg

Skal til Sverige om noen uker og tenkte jeg kanskje skulle kjøpe meg PC der hvis det lønner seg. Mener å huske at det for noen år siden var populært å kjøpe bla TV, musikkanlegg ol fra Sverige. Man sparte vist mye på det.

Hvordan er det i dag. Er det noe å hente på å dra over grensa for å kjøpe PC?

Vet at mange anbefaler å kjøpe PC i Norge grunnet garanti og reklamasjon. Har full forståelse for det, men hvordan er det i Sverige med garanti og reklamasjon? Er de like gode som her hjemme?

(Edit: Endret emnetittel)

Endret av Grizzly78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er noe som heter toll og mva, hvis det skal gjøres helt stuerent hvertfall. Om du smugler pc'n over selv går det nok bra, men om du bestiller over nettet får du deg nok en brukbar ekstrautgift.

7984779[/snapback]

Mener at det ikke er toll på elektriske varer og mva'en er jo det samme i Sverige som her (25%) så det tror jeg går greit. Trekker fra den Svenske momsen og legger til den Norske. Viktigere er det med betingelser for reklamasjon og garantier.

Lenke til kommentar

Det er bøker og varer under 200kr er det ikke toll eller avgifter på. Der er visst ikke toll på elektriske artikler, men det kommer på moms ja.

Endret etter at jeg lærte at elektriske artikler er tollfrie.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Den evige forvekslingen mellom toll og moms...enda en gang. Bøker er det verken moms eller toll på, alt av varer over 200,- må det betales moms for samt gebyr til posten. Hvis jeg husker riktig er det riktig at det ikke er toll på elektrovarer, så det blir bare moms som skal betales...og den svenske momsen trekkes jo fra..så da går det opp i opp.

Ang. reklamasjon og garanti har jeg ingen peiling på hvordan det er i Sverige, men tror de nordiske landene har ganske like regler på forbrukerkjøp. Evt. pleier jo de store å ha worldwide garantier...

Endret av Francesca_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...