Gå til innhold

Fluesopp sin "kjøling av vannkjølemaskin-dings"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt klart, men det er faktisk ikke sååå utrolig mye å vite for å bygge en singlesteger. Vet om folk på ca. hans alder som har bygd 40+ stykk...

 

Edit: Haha, det som står over virka nedlatende. Økonom aka Åsmund er dritflink, selv om vi ikke ser på aldern. Jeg maser på han hele tiden når det er noe jeg lurer på. Han er min minimentor :love:

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Stemmer, det er en fasekjøler. Den kunne vært brukt til å kjøle CPUen direkte, hvis den var bygget litt annerledes. Evap er vel fordamper på norsk.

Det vil gi noe lavere temperaturer, men denne chilleren takler mye høyere load og er fin til å kjøle flere ting samtidig. Hvis du bare skal kjøle CPU er det bedre med en vanlig fasekjøler med evap på CPU. Denne kjøleren ville kanskje klart -25*C load hvis den kjølte CPUen direkte, den har ingen spesielt kraftig kompressor og gassen jeg brukte (R134a og litt R290/propan) har ikke like lavt kokepunkt som enkelte andre (R404a/R402a/R507 f.eks).

Lenke til kommentar

@skylinepower: Latsabb, her er det jeg brukte av deler:

 

kompressor

1/4" kobberrør

kondenser med vifte

to 1/4" flare serviceventiler

filter

kapillærrør

varmeveksler

1/2" kobberrør

 

i tillegg har jeg jo gass og verktøy

 

Edit: Priser over PM ja, den koster ikke veldig mye

 

 

Nå har jeg vært en tur hos Fluesopp og sjekket at alt er ok :) Ingen kondensproblemer. Det var dårlig kontakt mellom CPU og vannblokk, men det skal ordnes på.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...