skylinepower Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 *mine innlegg* moro og se at økonom greier det til tross for alderen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Den står helt åpen nå, den bråker svært lite , det som bråker mest er vifta. I kassa jeg skal lage så blir det et innsug på den siden kompressoren står og ut på andre sida. Kommer spørsmål etterhvert som jeg lærer Økonom syns jeg er utrolig flink og kan mye. Endret 18. mars 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Helt klart, men det er faktisk ikke sååå utrolig mye å vite for å bygge en singlesteger. Vet om folk på ca. hans alder som har bygd 40+ stykk... Edit: Haha, det som står over virka nedlatende. Økonom aka Åsmund er dritflink, selv om vi ikke ser på aldern. Jeg maser på han hele tiden når det er noe jeg lurer på. Han er min minimentor Endret 18. mars 2007 av Big SturL Lenke til kommentar
TordO Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 dette er jo en fase-kjøler ikke sant? så den kunne like så godt vært brukt uten å kjøle vannet, men som kjøling av en "evap" (evaporator, hva heter det på norsk?) som der igen kjøler cpu, vil ikke det gi MYE lavere temperaturer? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Stemmer, det er en fasekjøler. Den kunne vært brukt til å kjøle CPUen direkte, hvis den var bygget litt annerledes. Evap er vel fordamper på norsk. Det vil gi noe lavere temperaturer, men denne chilleren takler mye høyere load og er fin til å kjøle flere ting samtidig. Hvis du bare skal kjøle CPU er det bedre med en vanlig fasekjøler med evap på CPU. Denne kjøleren ville kanskje klart -25*C load hvis den kjølte CPUen direkte, den har ingen spesielt kraftig kompressor og gassen jeg brukte (R134a og litt R290/propan) har ikke like lavt kokepunkt som enkelte andre (R404a/R402a/R507 f.eks). Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 kan du si hva slaks deler du hadde koster en slik som du laget mye? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Edit: beklager Skylinepower, misforsto litt Endret 22. mars 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) @skylinepower: Latsabb, her er det jeg brukte av deler: kompressor 1/4" kobberrør kondenser med vifte to 1/4" flare serviceventiler filter kapillærrør varmeveksler 1/2" kobberrør i tillegg har jeg jo gass og verktøy Edit: Priser over PM ja, den koster ikke veldig mye Nå har jeg vært en tur hos Fluesopp og sjekket at alt er ok Ingen kondensproblemer. Det var dårlig kontakt mellom CPU og vannblokk, men det skal ordnes på. Endret 23. mars 2007 av Økonom Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Blir morsomt å se denne i cube prosjektet når det blir ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå