Big SturL Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 jeg mente minus 26 8177961[/snapback] Haha, ja, jeg syntes det virka litt varmt med 26C. Åsmund sa han skulle tune den slik at du slapp å isolere så mye. Trodde 26C var med CPU+GFX+Chipset på full load. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 er ganske isolert nå ja, men med -26 på vannet blir vel -14 eller noe sånt på load på cpuen er blir det helt feil? Kjøler bare cpuen, vil vente litt med gpu til jeg kan dette bedre :!: Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Med isolering så tenkte jeg da på slangene i vannkjølinga. Men, du skal vel kanskje bruke den til benking, så da vil du vel ha det kaldest mulig. -14 på CPU med -26 på vannet høres rett ut det. Ser nå ikke helt hvorfor du ville ha waterchiller om du bare skal kjøle CPU. Eller skal du utvide med GPU senere? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Gpu skal på etter hvert ja Og når jeg driver å klokker om sommern her i kåken blir vanlig vannkjøling for dårlig rett og slett, det blir sinnsykt varmt her inne Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Du skulle heller ha skaffa 2 direct-die units, en til cpu og en til gpu Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) ting skal oppgraderes etterhvert. Men ta litt og litt, er i nytt farvann nå Men jeg tar gladlig imot tips ja Endret 18. mars 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hvordan fungerer en slik kjøler egentlig? tåler den å kjøre 24/7? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hvis du mener 24 timer i døgnet så klarer den sikkert det. Jeg kommer til å ha den på i 7-8 timer i strekk. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hvis du mener 24 timer i døgnet så klarer den sikkert det. Jeg kommer til å ha den på i 7-8 timer i strekk. 8179217[/snapback] 24/7 24 timer, i 7 dager. Men tåler den å stå på over lengre tid? Hva skal du bruke denne til?fremfor vanlig vifte/vannkjøling Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 klokking og ha en god kald cpu Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Herlig. Har du fått benchet noe med den da? Gleder meg til å se noen syke resultater nå 8178280[/snapback] blir i dag det ja skal teste litt i dag ja. tempen behøver jeg ikke å bekymre meg for ihvertfall Tusen takk til Åsmund for all hjelpa Endret 18. mars 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Bare hyggelig :!: blir moro å se hva du får til med dette da hehe Her er kjøleren før jeg dro Her er den montert ved Fluesopps stacker Ikke helt ferdig isolert her nei Loadtempen på vannet, dette er vannet i retur fra CPU. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 snaxy greier... noe annet enn vannkjølinga mi:p Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Takk bruttern, den kommer til å bli bedre når jeg har fått laget meg kasse til den. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Så pent ut på de siste bildene. Håper du blir fornøyd da. Lenke til kommentar
grandadi Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Fint prosjekt Har du tenkt på ammoniakk som kjølemedium? Det ble brukt i kjøleskap tidligere, med akkurat samme system som dagens. Vet ikke hvor effektivt det er, men prosessen med ekspansjon/komprimering er nærmest støyfri med ammoniakk. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Fint prosjekt Har du tenkt på ammoniakk som kjølemedium? Det ble brukt i kjøleskap tidligere, med akkurat samme system som dagens. Vet ikke hvor effektivt det er, men prosessen med ekspansjon/komprimering er nærmest støyfri med ammoniakk. 8182343[/snapback] Ammoniakk spiser opp kobber. Ammoniak (r717) har stor kapasitet though (kan noen finne et bra, norsk ord for "though"?). Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ser fint ut dette, planlegger noe lignende selv, må bare spare opp litt penger. Sturl: Dog ville jeg ha sagt for though. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Artig å gjøre noe nytt Big Sturl: dette er sikkert et dumt spørsmål, men er det vanlig at kompressoren blir varm? Jeg tenker på omtrent alt Et godt råd...å tenke for mye er ikke bra.....Da kommer det sånne spørsmål som det der :!: Prosjektet er det litt igjen av, skal kasse til chillern så kabinettet kan stå oppå den( slangene kan komme igjennom bunnen på kabinettet ), og litt kosmetiske operasjoner. Håper å komme med bilder av kassa snart. Endret 18. mars 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Artig å gjøre noe nytt Big Sturl: dette er sikkert et dumt spørsmål, men er det vanlig at kompressoren blir varm? Jeg tenker på omtrent alt Et godt råd...å tenke for mye er ikke bra.....Da kommer det sånne spørsmål som det der :!: Prosjektet er det litt igjen av, skal kasse til chillern så kabinettet kan stå oppå den( slangene kan komme igjennom bunnen på kabinettet ), og litt kosmetiske operasjoner. Håper å komme med bilder av kassa snart. 8182750[/snapback] Ja, kompressoren blir varm. Gassen som kommer tilbake kjøler den ned endel, men det kan være en fordel å ha litt luftstrøm rundt den. En kompressor må hvertfall aldri isoleres for å fjerne lyd f.eks., uten kjøling. Still så mange spørsmål du bare kan, jeg synes det er altfor lite interesse rundt fasekjøling i Norge, så jeg blir bare glad om jeg vet at noen har lært noe av meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå