Økonom Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Edit: Ny emnetittel, "Fluesopps waterchiller" var visst ikke helt forståelig.. Fluesopp ville ha en billig waterchiller til prosjektet sitt. Den skulle holde vannet på rundt 0 grader, gjerne litt under, med vannkjøling på ett 8800GTX-kort og en E6600. Jeg startet i går med lakkering av bunnplate og litt lakk på kondenseren. I dag har jeg loddet alt sammen og kjøleren blir vakumert nå. Her er platen den står på, den ble 33,5*57cm: Her er delene plassert på platen: Det meste er loddet sammen: Den ferdige kjøleren: Det blir testing med load i kveld eller i morgen Endret 8. april 2007 av Økonom Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 huggabugga så artig dette skal bli Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Kor mykje skal du ha for ein slik kjølar? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Hehe Hvis noen er interessert er det selvfølgelig bare å ta kontakt.. Priser over PM. @ tharsan: YGPM Edit: Jeg fylte på litt gass bare for å se litt frost Det blir mer vakumering resten av dagen. Endret 20. februar 2007 av Økonom Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Nice. Hvor har du fått tak i delene? Skulle gjerne likt å lage en fase kjøler... Lenke til kommentar
craven Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Nice koseklompen min! Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Takk Kjøper litt deler selv, ellers er det meste tatt fra gamle frysere, varmepumper og kjøleromsaggregater. Men verktøyet er dyrt, så jeg prøver å selge noen kjølere nå så kanskje jeg tjener opp det jeg har brukt på deler. Det blir billigere å kjøpe en kjøler enn å lage selv hvis du ikke får låne verktøy av noen (og gass/kuldemedium). Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har gått tom for R134a! Jeg må kjøpe mer før jeg får testet kjøleren. Håper jeg får gjort det en av de første dagene. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Virkelig stilig Økonom. Gleder meg til å se noen loadtemperaturer på denne herligheten! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 der sa du det, gleder meg til å se hva den takler på load Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Hehe jeg også Jeg testet såvidt i går med vann uten load og for lite gass, vannet gikk ned til -8 på noen minutter, men vannet frøs i chilleren så jeg måtte skru av (for lite frostvæske). Neste gang blir det testing med rødsprit/vann-blanding. Jeg monterte 170w peltieren min på 185w loadtesteren, så det skulle bli litt under 400w load, tviler på at et 8800GTX og en E6600 vil lage mer varme enn det Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) jeg tror den blir meget bra Og det er artig å se hvordan den utvikler seg -8 på noen minutter ja, høres bra ut. Endret 21. februar 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Nå har jeg vært på biltema og shoppet Rødsprit, polyuretan-skum til isolering, et par bokser R134a (kuldemedium), teflonteip og en skrukobling til CO2-regulatoren min. Så nå står kjøleren til lekkasjetesing med 300 PSI CO2 og det ser bra ut. Ingen lekkasjer her tror jeg. Tenker å begynne å vakumere skikkelig i kveld og fylle med gass og teste i morgen. Lenke til kommentar
inferror Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Døde den? Eller er den ennå til vakumering? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 den er ikke død, den skal kobles opp på søndag etter planen. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Stemmer, har bare ikke fått testet den så mye pga. litt for lite load (jeg har bare 200w nå, den klarte ca. -14 da). Kan legge ut noen bilder før jeg drar i morgen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Nå har jeg og Økonom satt opp chillern og isolert, måtte jo of course se hva vann-tempen ble( har ikke noe sensor der, bare i vannet). Uansett....vann-tempen på full load med 2xprime ble -26,5 grader. Noe som vi måtte si oss meget fornøyd med begge to. Økonom legger ut noenn bilder i helga. Det er ikke sånn det skal se ut, men vi måtte jo teste det Edit: Hadde glemt at det skulle være minus tegn foran Endret 17. mars 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hmm... Skal dere ikke tune den ned til dew-point da på rundt 15C? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 jeg mente minus 26 Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Herlig. Har du fått benchet noe med den da? Gleder meg til å se noen syke resultater nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå