G Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det eneste jeg savner med macen, er at jeg skulle bruke den til å designe litt webisder og kode dem. Men med det tataturet er det umulig, holde inn masse skit for å få {}, er det mulig å være så vanskelig. men generelt sett er jeg fonrløyd med den den går fort, liten og lett, og passer bra til mitt bruk på skolen 7989918[/snapback] Er dette en spøk? Blir like dumt som å si at man ikke kan skrive mail med en Windowsmaskin fordi man må holde inne flere knapper for å skrive en @. { / } = shift+alt+8 / shift+alt+9 Har du problemer med å finne tegn så kan du gå inn under SystemPreferences/International/Input Menu/ Aktiver: > Show input menu in menu bar > Keyboard Viewer 7990679[/snapback] Går det an å plugge inn et standard PC-tastatur (USB) på Mac OSX, og få lik PC-funksjon for tastene? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Går det an å plugge inn et standard PC-tastatur (USB) på Mac OSX, og få lik PC-funksjon for tastene? 7999688[/snapback] Lurer på det samme... Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Huff da... Hørtes ikke akkurat ut som noen solskinnshistorie... Jeg har selv sittet med over 20 sider i Word uten noen store problemer, men til 380 sider ville jeg ikke anbefalt Word i det hele tatt. Formateringsmulighetene man trenger da er rett og slett ikke tilstede. 7999315[/snapback] Nåvel, det er nå det man vanligvis bruker på så store dokumenter, og det fungerer uten problemer både på pc og eldre macintosh-maskiner. Emuleringen under Rosetta er problemet. Jeg bruker ikke mer avanserte funksjoner enn formaterte overskrifter og track changes, men dette fikset ikke MacBooken i det hele tatt. Men: Kan du foreslå noen tekstbehandlingsprogrammer som virker på MacBooken, og hvor man har all funksjonaliteten som finnes i MS Word, og som er kompatible med det samme programmet? Da mener jeg uten at jeg trenger å installere Linux, Windows eller andre upraktiske løsninger. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det eneste jeg savner med macen, er at jeg skulle bruke den til å designe litt webisder og kode dem. Men med det tataturet er det umulig, holde inn masse skit for å få {}, er det mulig å være så vanskelig. men generelt sett er jeg fonrløyd med den den går fort, liten og lett, og passer bra til mitt bruk på skolen 7989918[/snapback] Er dette en spøk? Blir like dumt som å si at man ikke kan skrive mail med en Windowsmaskin fordi man må holde inne flere knapper for å skrive en @. { / } = shift+alt+8 / shift+alt+9 Har du problemer med å finne tegn så kan du gå inn under SystemPreferences/International/Input Menu/ Aktiver: > Show input menu in menu bar > Keyboard Viewer 7990679[/snapback] Går det an å plugge inn et standard PC-tastatur (USB) på Mac OSX, og få lik PC-funksjon for tastene? 7999688[/snapback] Vel... Kommando-tasten blir ikke på ctrl, men heller på windows-tasten... Og cmd erstatter ctrl på pcen i de fleste tilfeller.. men ellers fungerer det smertefritt, ja Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Huff da... Hørtes ikke akkurat ut som noen solskinnshistorie... Jeg har selv sittet med over 20 sider i Word uten noen store problemer, men til 380 sider ville jeg ikke anbefalt Word i det hele tatt. Formateringsmulighetene man trenger da er rett og slett ikke tilstede. 7999315[/snapback] Nåvel, det er nå det man vanligvis bruker på så store dokumenter, og det fungerer uten problemer både på pc og eldre macintosh-maskiner. Emuleringen under Rosetta er problemet. Jeg bruker ikke mer avanserte funksjoner enn formaterte overskrifter og track changes, men dette fikset ikke MacBooken i det hele tatt. Men: Kan du foreslå noen tekstbehandlingsprogrammer som virker på MacBooken, og hvor man har all funksjonaliteten som finnes i MS Word, og som er kompatible med det samme programmet? Da mener jeg uten at jeg trenger å installere Linux, Windows eller andre upraktiske løsninger. 8000341[/snapback] OpenOffice eller NeoOffice, geniale open source programmer som fungerer meget bra. Er selv ikke veldig glad i Microsoft Office, fordi det koster en del kroner og absolutt ikke er verdt pengene (dette gjelder både for Windows og OS X), og dessuten er det ikke i UB versjon enda (som flere av dere har poengtert tidligere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå