public Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Hallo jeg prøver å overføre verdien i en array til en annen klasse. Jeg har prøvd å lage accecor metode som returnerer verdien og at den andre klassen kaller denne metoden. Får kompilert, men når jeg kjører programmet får jeg overflow feilmellding. Slik har jeg gjort det; Klasse der arrayen er lagret i; public int[] getArray1() { return arr1; } Klassen der jeg vil ha daten til arrayen; Egenskap; private int[] prov; private liste test = new liste(); Konstrøktoren; prov = test.getArray1(); Hvorfor fungerer ikke dette, og er det noen bedre måte å gjøre det på ? Hvis dere har noen fine linker til bra java sider, så gjerne post dem Mvh Patrick Endret 20. februar 2007 av public Lenke til kommentar
kjey Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Jeg fikk dette til å fungere ihvertfall. Er vel det du er ute etter? class Tabellen { private int[] tabell = {1, 2, 3, 4, 5}; // Eksempel data public int[] hentTabell() { return tabell; } } class Test { private static int[] tabell = null; public static void main(String[] args) { Tabellen tab = new Tabellen(); tabell = tab.hentTabell(); } } Hvis du fortsatt har problemer med koden din er du nødt til å poste hele koden sånn at det er lettere å svare Endret 20. februar 2007 av kjey Lenke til kommentar
Den_Siste_Ridder Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det skal stemme det. Arrayer kan du overføre som en parameter, akkurat som med en int eller String verdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå