Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter (skal sette opp ftp server

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem, og må bare si på starten at jeg har veeeldig lite peiling på noe av dette.

Greia er at jeg skal sette opp en ftp server via RaidenFTPD, og dette har da funka før. Men når jeg skriver inn ip'en der jeg får på whatsmyip.org kommer ingen seg inn og serveren funker ikke. Jeg spurte litt rundt på IRC og fikk vite at jeg måtte forwarde/åpne portene. Jeg har egentlig trådløst nett, men det var så ustabilt at jeg kobla ei ledning til den trådløse routeren som da går til et Topcom 871 modem. Dette er jeg da ikke så sikker på, men er temmelig sikker på at det er slik. Da er altså da det store spørsmålet hvordan jeg åpner portene.

Hadde vært veldig fint om noen gadd å hjelpe, jeg har som sagt lite peiling på dette, så må sikkert ha veldig detaljert beskrivelse av hva jeg skal gjøre, om noen hadde orket dette. På forhånd takk! Håper dette var en bra nok beskrivelse av problemet mitt.

- agrsiv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, dette er faktisk ikke så vanskelig som du tror. Hvis du vet navnet på routeren din så kan du bruke denne siden for å gjøre det.

Du har 65000 porter å velge mellom så derfor må du konfigurere i ftp programmet sine innstillinger denne porten du vil bruke.

Om du er fremdeles usikker så kan du bare ta kontakt med meg eller fortsette postingen her på forumet . :)

Mvh

Trond ;)

Edit, navnet på modemet er ikke navnet på routeren btw ! Modem går til routeren og routeren går til maskinen. (om du ikke skjønte det ? :p)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
  Ståle skrev:
Og det er den de fleste FTP program har som default, så hvis du bruker den så trenger du ikke informere alle andre om å skifte port osv.

7991558[/snapback]

ensten grunnen til å ikke bruke 21 er vist du er redd for sikkerheten din i nettverks. ftp er ikke så sikkert så løner seg og bruke ftp med ssl med en høy port eller sftp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...