Gå til innhold

Ny og rask webshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-06 09:29, skrev TomasK:

F**n meg helt utrolig bra.. Hvis man er fersk her og forteller om en webshop som man er fornøyd med, så blir det et RAMASKRIK uten like av de gamle ringrevene. For DETTE går jo ikke ann!! Man kan ikke være nyregistrert å legge ut at man er fornøyd med noe! Goddamn ass..


 

Håper du skjønner at man reagerer og/eller stusser over noe som kan se ut som (sier ikke at det er det), et kollektivt gratis-reklame-stunt fra de ansatte og/eller deres omgangskrets av et firma..

I og med at et slikt forum, sånn jeg ser det, er bygget på gjensidig tillit (for man må jo stole på at det man blir anbefalt av enten HW, programmer, løsninger ++ er korrekt), er et slikt stunt helt malplassert.

Det har ingen ting med antall poster og gjøre, det har med sundt bondevett! folk med mange poster har også vist seg og gjøre slike stunt, og for at troverdighet skal opprettholdes, er noe slikt analogt med og grave sin egen grav.

Mvh

Goebbels

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 02:54, skrev yummy:

Kutt for øvrig ut "onkel politi" - virksomheten, takk! Vi er lut, røske lei av slikt svada. Hold det til andre fora, er dere snille.

Husk: "den tiltalte er uskyldig inntil det motsatte er bevist". Vi vil helst ikke ha tilstander her som på et visst annet forum, der usaklighetene og løgnene kommer som perler for svin (phun intended)... :razz:

 

 

Men dere (moderatorene)kan "leke" politi for det dere finne det for godt for...

 

en ting til

 

Daglig leder ved http://www.overklokking.no

Moderator / admin på forumet

 

kansje man burde holde de enkelte fora adskilt fra hverandre, siden det ser ut til at kulturen hos HW.nos egne moder' er litt anderledes enn OK.no sin.

 

Må jeg bare minne om http://www.yeees.com saken som vise seg å være noe helt annet enn det det utgav seg for å være.

 

Fra hardware norges hjemmeside

Formål

Hardware.no har i utgangspunktet et ikke-kommersielt formål. Vi ønsker kort og godt å hjelpe leserne til å finne ut hva slags datautstyr man skal kjøpe, til hvilken pris man bør kjøpe det - og ikke minst hvor man skal kjøpe det. Dvs. ikke bare "Kjøp kjapt, trygt og billig" - men også "riktig".

 

 

Jeg veit ikke hvilken formåls paragraf OK.no har (bryr meg ikke). Men ligg unna her hvis du ikke liker dette eller, hvis du mener du har rett, ta det opp med Jens Christian Moldung (kontakt person for Hardware Norge DA) for endring av formåls paragrafen til Hardware.no

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 02:54, skrev yummy:


Kutt for øvrig ut "onkel politi" - virksomheten, takk! Vi er lut, røske lei av slikt svada. Hold det til andre fora, er dere snille.

Husk: "den tiltalte er uskyldig inntil det motsatte er bevist". Vi vil helst ikke ha tilstander her som på et visst annet forum, der usaklighetene og løgnene kommer som perler for svin (phun intended)... :razz:



 

Dette er ikke å leke "onkel politi" Yummy, det er snakk om å være en oppegående og kritisk forbruker.

 

Vi har tross alt opplevd tidligere oppdaget at "brukere" var butikkeiere. Det er klart at etter å ha blitt lurt/svindla så grundig av Netconnection så er man påpasselig når man oppdager mistenkeligheter.

 

"den tiltalte er uskyldig inntil det motsatte er bevist" skriver du og det er helt korrekt, men politiet setter igang etterforskning på mistanke de og det er det som blir gjort her.

 

Jeg har lyst å påpeke viktigheten av at noen av brukerne er kritiske (ros til alle dere som har gjort litt research). Om vi *ikke* gjør det vil det være fritt fram for useriøse webshopper og drive snikreklame og man opplever at man ikke kan stole på noen her på forumet. Dermed vil forumet i stor grad miste sin verdi som plass man kan diskutere de forskjellige webshoppene. Det vil også føre til at seriøse webshopper vil ha dårlige konkuransevilkår og det fører til høyere priser. Det er mao til bransjens beste at vi forbrukere er kritiske til innlegg som blir skrevet om webshopper.

 

Istede for å kjefte på oppegående og kritiske forbrukere så burde de takkes for å være nettopp kritiske. Jeg trodde det var det Hardware Norge ønsket var å hjelpe forbrukerne. Finne beste pris, og finne ut hvor man bør handle.

 

Til nå har Hardware Norge gjort noe som er bra for å presse ned prisene, nemlig prisguiden og kvartalstestene. Reviewene av webshoppene er på sin side er et bra tiltak for å sørge for at webshopene også holder lovene, har gode websider osv, altså den delen som kan kalle "service delen". Tanken bank "NM i dårlige betingelser" var også meget bra, men det fungerte ikke i praksis.

 

MEN det er et felt Hardware Norge til tider kan virke som dere er kjøpt og betalt og at dere faktisk beskytter webshoppene og ikke forbrukere. Jeg snakker selvsagt om forumet, og jeg snakker om Hardware Norges totale mangel på rekasjonsevne ovenfor webshoppene som gir grobunn for spekulasjoner om hvor stor tillit dere fortjener. Det er flere ganger kommet advarsler til brukerne, ikke i noen av skandalesakene har vi sett at dere reagerer mot butikkene.

 

I Netconnection saken (som er bruker som lekte onkel politi oppdaga!) gjorde Hardware Norge ingenting som reaksjon. Jeg fikk faktisk advarsel fra en moderator om at mine innlegg ville bli *redigert* om jeg fortsatte å ta fram denne saken etter at jeg påstod at Netconnection hadde bedrevet svindel. Jeg står fortsatt fast på at det var svindling dem gjorde. Netconnection har i senere tid vist at dem yter god service nå, men at hvorfor skal vi ikke ha lov å dra fram saken som ett skrekkeksempel på hvorfor vi må være kritiske?

 

Jeg håper du ser det at vi *må* være kritiske, vi *må* gjøre en jobb Hardware Norge *ikke* gjør!

 

Av disse grunnene er det naturlig for meg at jeg ikke følger din anmodning og jeg oppfordrer ingen andre til å følge en så forbrukerfiendtlig anmodning som du kommer med.

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-12-06 14:38 ]

Lenke til kommentar

PIIIpower: hehe, å banne deg ville vært totalt usakelig og jeg er sikker på at yummy er moden nok til å svare saklig på både din og min kommentar :smile: Jeg tror yummy og de andre som arbeider for en side i Hardware Norges nettverk har gode hensikter, men det er viktig at de oppprettholder tilliten vi må ha til dem. Å kalle research slik noen brukere gjorde her for "svada" er ikke positivt for tilliten.

 

Egentlig skulle jeg likt å sett en kommentar fra Håvard Røste her på hva Hardware Norge vil gjøre og gjør for å sikre at ingen webshopper (eller som har en nær tilknyttning til den) bruker Hardware Norge sitt forum som en reklamekanal og hva slags reaksjoner en webshop kan forvente seg om det blir påvist at ansatte eller eiere utnytter forumet til kommersielle formål.

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-12-06 15:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Egentlig skulle jeg likt å sett en kommentar fra Håvard Røste her på hva Hardware Norge vil gjøre og gjør for å sikre at ingen webshopper (eller som har en nær tilknyttning til den) bruker Hardware Norge sitt forum som en reklamekanal og hva slags reaksjoner en webshop kan forvente seg om det blir påvist at ansatte eller eiere utnytter forumet til kommersielle formål.


 

Hei,

Vet ikke helt hva du mener vi bør gjøre, men mitt synskpunkt er at en webshop får ikke dårligere reklame enn å ha et dårlig rykte eller mange dårlige erfaringsinnlegg i webshopguiden på HW.no.

 

Vi kunne selvsagt fjernet webshopen fra webshopguiden, men da ville ikke folk sett hvor dårlig service en webshop yter.

Man heller fjerne en webshop fra prisguiden for å ikke styre salg inn mot en kanskje billig, men utrygg webshop, noe som også har blitt gjort med suksess.

 

Men om du sikter til at HW.no skal legge ut på forsiden at "webshop XXX må dere holder dere unna", så tror jeg ikke det kommer til å skje.

Slikt må bevises, og vi kan bli holdt ansvarlig for tapte inntekter fra webshopens side.

Tanken er god, men det er nok ikke gjennomførbart.

 

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar

ser at AGIcom ikkje har gitt lyd frå seg i saken....

kanskje litt merkeleg sidan dei er informert om tråden og har endra info på heimesida når eg posta alderen på dei som stod bak......

 

mitt inntrykk, heilt subjektivt, er at dette ikkje gir inntrykk av ein seriøs webshop.... men eg støttar opp om nye webshoper, konkurranse er veldig fint :wink: bedre service og bedre prisar....

 

så kanskje eg kjem til å handle hjå AGIcom ein gang i framtida, men trur eg dei bør framstå som litt meir seriøse.....

 

bra postar Anders!! enig i at det er "viktig" med litt detektivarbeid, og så lenge tonen er rimeleg sakeleg tykkjer eg HW.no skal støtte opp om dette... men eg veit av erfaring at ting kan komme litt ut av kotroll her.... så ein moderator kan være kjekk å ha.... for "rettleiing", mot sensur!!

 

eg sjekkar alltid info om ein webshop før eg handlar der, så kvifor ikkje dele informasjonen med alle andre.... sparar arbeid! :wink:

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt poenget med at AGIcom skal registrere seg og skrive. Her er det kunder som anbefaler dem, de kan nesten ikke beklage at kunder anbefaler heller? I lys av at folk er uskyldige til det motsatte er bevist trenger de heller ikke å si at kundene som kom med anbefalinger ikke er ansatte. Og når man tar lynsjestemningen her i betraktning tviler jeg på at de gjør noe fra eller til om de skriver at de er uskyldige eller ikke. Enkelte vil kanskje mene at de er seriøse som har fokus på forretningen og ikke nedlater seg til å bli innblandet i denne typen debatter.

 

Det du burde være glad for er at de er mottakelig for gode forslag, som å ha organisasjonsnummer på websidene sine. Du kaller det useriøst å lytte til (potensielle) kunder, jeg gjør det ikke. Du gjorde dem også oppmerksomme på at alderen kan bli brukt mot dem, og en logisk konsekvens er da å fjerne informasjonen om ansatte.

 

Når det gjelder å leke politi er det vesentlig forskjell på en profesjonelt utført etterforskning som gir et resultat (tiltale eller henleggelse) og en offentlig hekseprosess som i dette tilfellet. Selv ikke kritiske forbrukere bør kjøre på med borgervern på denne måten og legge fram halvkvedede viser og indisier ukritisk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 19:28, skrev Bherserk:

Jeg ser ikke helt poenget med at AGIcom skal registrere seg og skrive. Her er det kunder som anbefaler dem, de kan nesten ikke beklage at kunder anbefaler heller? I lys av at folk er uskyldige til det motsatte er bevist trenger de heller ikke å si at kundene som kom med anbefalinger ikke er ansatte. Og når man tar lynsjestemningen her i betraktning tviler jeg på at de gjør noe fra eller til om de skriver at de er uskyldige eller ikke. Enkelte vil kanskje mene at de er seriøse som har fokus på forretningen og ikke nedlater seg til å bli innblandet i denne typen debatter.


lynsjestemning?? kjenner meg ikkje igjen.. det må være lov å påpeike ting som virkar litt amatørmessig, som at firmaet er registrert på bustadadressa til ein av dei ansatte....

Quote:


Det du burde være glad for er at de er mottakelig for gode forslag, som å ha organisasjonsnummer på websidene sine. Du kaller det useriøst å lytte til (potensielle) kunder, jeg gjør det ikke. Du gjorde dem også oppmerksomme på at alderen kan bli brukt mot dem, og en logisk konsekvens er da å fjerne informasjonen om ansatte.


er positiv til at dei la ut orgnr, virkar meir seriøst.. men det er ikkje særleg seriøst å fjerne namnet på dei ansatte.. noko vil hevde at dette er å skjule info om bedrifta...

eg foretrekker heller å handle hjå ein ung person eg veit namnet på, enn hjå ein person eg ikkje kjenner namnet på....

det er ikkje negativt å være ung, så kvifor skjule det???? men i sammenheng med "snikreklame" på forumet er alder relevant...

Quote:


Når det gjelder å leke politi er det vesentlig forskjell på en profesjonelt utført etterforskning som gir et resultat (tiltale eller henleggelse) og en offentlig hekseprosess som i dette tilfellet. Selv ikke kritiske forbrukere bør kjøre på med borgervern på denne måten og legge fram halvkvedede viser og indisier ukritisk.


indisier?? har eg hevda noko som ikkje er reelle fakta??? hekseprosess??? du er frå stord, du kjenner minst ein person i bedrifta, du registrerer deg som ny brukar, og resultatet er eit glansbilde av AGIcom.... sjølvsagt vil eg sjekke om dette er for godt til å være sant... "there's no such a thing as a free lunch"

 

eg lurte på kvifor AGIcom fjerna informasjonen om dei ansatte (og hevda at dette virka useriøst)

du, som kunde, forklarar no at dette kunne "brukast mot dei", og vart fjerna av den grunn...

eg forstår godt at AGIcom ikkje skriv dette, fordi det virkar _meget_ suspekt....

må seie at du kjenner godt til kva som skjer hjå AGIcom.... hmm.....

 

kva gjer AGIcom viss nokon klagar hjå dei??? bestiller torpedo?? :wink: (useriøst)

Lenke til kommentar

Amatørmessig har negative konnotasjoner og betyr at man ikke vet hva man gjør. Om man velger å registrere et firma på hjemmeadressen betyr det at man er i etableringsfasen på begrenset budsjett. Å leie kontorer på Aker Brygge når man ikke har penger ville vært amatørmessig.

 

En butikk trenger ikke legge ut informasjon om medarbeidere for å bli tatt seriøst. Om man velger å ikke ha det ute betyr ikke det at man har noe å skjule, men om man velger legge det ut viser man åpenhet og innsyn ut over det som er vanlig. Hvor mange webshopper har fullstendig liste over ansatte tilgjengelig på web til en hver tid?

 

Det er mulig du ikke mener det er ulempe å være ung, men du klarte ikke å kommunisere det til meg tidligere. Jeg tillater meg å quote litt fra et tidligere innlegg.

 

Quote:


Garasjebedrift?????? Virkar litt tvilsomt at bedrifta er registrert på (tidlegare) heimeadressa til ein av dei ansatte?????


Og kanskje dei ansatte er litt unge??


 

I denne sammenhengen ble det oppfattet som om du mente at det er negativt at de ansatte er unge. Nå har de fjernet informasjonen så det er mindre sjanse for den typen kommentarer i fremtiden, uansett om det var en misforståelse eller ikke i dette tilfellet.

 

Indisier betyr ikke løgner. Det betyr at du har fremstilt en rekke fakta som er sanne hver for seg, men at du deretter har antydet en sammenheng som leder frem til en konklusjon som ikke nødvendigvis er sann. Du legger sammen 2 og 2 men får 5.

 

Et annet eksempel er utsagn som

 

Quote:


må seie at du kjenner godt til kva som skjer hjå AGIcom.... hmm.....


 

der du trekker min integritet i tvil med antydninger uten å direkte anklage meg for å være ansatt i firmaet. På offentlige fora som dette blir virkningen uansett den samme og er like skadelig for både firmaet og meg, selv om du i ettertid kan påberope deg å kun ha hevdet fakta. Du har taket på antydningens kunst, jeg synes det er et simpelt og billig triks.

 

Og dersom noen klager hos AGIcom går jeg ut fra at AGIcom ringer Effekt AS som kommer og banker på døra di. For å hjelpe deg siden AGIcom har 3 års på-stedet garanti.

Lenke til kommentar

Bherserk:

 

Jeg vet ikke om du har forstått poenget med hva "vi" har konkludert i denne tråden;

 

Iallefall 2 personer som veldig sannsynlig er ifra Stord, reklamerer for en helt ny butikk - med tilholdssted Stord, uten å tilkjennegjøre at de kjenner til eierne av butikken, er ikke særlig lurt.

 

Stord, en kommune med ca. 16000 innbyggere sier seg selv at det er en liten plass., At 2 personer midt på natten skulle reklamere for en ny butikk på en så "liten" plass, er veldig usannsynlig.

 

Og når det benektes at dere kjenner eierne, gjør det til bare enda mer latterlig.

 

Innrøm at dere kjenner eierne, så vil dere og butikken bli tatt seriøse, og saken vil forsvinne ut av verden.

Lenke til kommentar

Ja, Anders... Jeg er moden nok til å svare for meg. :smile:

 

Det jeg synes er tåpelig, er at det startes full etterforskning med en gang en bruker med et par meldinger skryter av en nettbutikk. Det er klart jeg setter pris på at forumbrukerne reagerer om noen blir for halleluja over en bestemt webshop. Men å gyve løs på folk med >10 poster som skryter av en webshop - DET synes jeg er tåpelig, unødvendig og direkte svada. Om vedkommende driver på i lengre tid, finner man VELDIG fort ut hvem som står bak. Og en kjapp sjekk på IP kan si oss mye.

 

Og en siste ting: Vi foretok oss noe mot Netconnection. Det tok jeg meg av personlig.

 

Vi ønsker å beskytte webshoppene mot urettmessige angrep, men vi sensurerer ikke reelle erfaringer. Vi ønsker ikke at vårt forum skal bli preget av det samme som andre forum: usaklige og idiotiske innlegg som ødelegger for folk, skaper et ufortjent dårlig image osv. Hva som kommer ut av den type holdninger trenger vi ikke gå ut av landet for å se. Spør du meg, er det latterlig - men lite å gjøre med.

 

MEN: Dersom en webshop gjør det samme som Netconnection en gang gjorde, er det greit at de får pepper. MEN: Da må det rettes mot PERSONEN, ikke bedriften! Bedriften kan være seriøs nok - man kan ikke alltid være sikker på å få 100% hederlige medarbeidere, eller at medarbeiderne har en misforstått lojalitet til sin arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 22:10, skrev Bherserk:

Et annet eksempel er utsagn som


Quote:


må seie at du kjenner godt til kva som skjer hjå AGIcom.... hmm.....


 

der du trekker min integritet i tvil med antydninger uten å direkte anklage meg for å være ansatt i firmaet. På offentlige fora som dette blir virkningen uansett den samme og er like skadelig for både firmaet og meg, selv om du i ettertid kan påberope deg å kun ha hevdet fakta. Du har taket på antydningens kunst, jeg synes det er et simpelt og billig triks.

 

 

La oss finne litt fakta da, Bherserk:

 

Et søk på Google knytter nicket Bherserk til Helge Tesdal. Hvis dette er deg, så er du, eller har vært, tilknyttet firmaet Copyleft i Oslo. Firmaet Copyleft hoster websidene til firmaet Agicom DA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...