Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lidelser, Samleie, Hudreaksjoner, Lavt blodtrykk

Gjest Chris18

Anbefalte innlegg

Gjest Chris18

Hei! :!:

jeg plages mye med smerter og lidelser. Nå har jeg gjort et research og funnet mulige forklaringer til smertene mine.

Det kan skyldes:

Hepatitt

Gallestein eller kronisk betennelse

Reflukssykdom

Halsbrann

Magesyre

[ Mat, kaffe, sukker, forstoppelse, røyk, angst ] fører til:

lavt Blodtrykk, grønt syn, piping i øret (må puste tungt for å kunne høre noe), mørkt syn ved kjappe bevegelser, irritabel, hodepine, søvnig om dagen, brekninger, brystsmerter, magesyre, halsbrann

[ tabletter (smertestillende) etter en operasjon ] fører til:

tåkesyn, hudreaksjoner-sprekker i hele ansiktet og henda (permanent rundt nesa), svimmelhet, søvnighet, øresus

Mange av smertene kan beskrives som kniver som stikker i brystet, og ofte stikk under ribbeina.

Mye svette og kvalme etter/i et anfall.

Ved mye mat, forstoppelse eller kaffe ser jeg grønngule farger, og har vanskeligheter for å skille mellom hvitt og grønt.

Ved piping i øret kan jeg ikke høre noe annet enn pipingen, det kommer som oftest når jeg hypoventilerer (puster sakte).

Ved sex får jeg ofte store smerter og blødninger i penisen (og det er ikke mensen fra hunnkjønnet).

Hvis jeg tar på ansiktet mitt sprekker huden, det er vanlig at huden sprekker rundt nesa men nå også i hele ansiktet; og det kom etter en operasjon (har brukt mange hudpleie produkter som ble anbefalt på apoteket, men ingen hjelper).

Hodepine og søvnløshet har jeg dagen lang (varierer fra dag til dag), kan stoppe i perioder, ofte om kvelden.

Hvis jeg reiser meg fort blir synet mitt helt mørkt i opptil 7 sekunder (må puste tungt for å få det vekk).

Jeg har besvimet to ganger på grunn av lavt blodtrykk.

Sure oppstøt er jeg minst plaget med fordi plagen er så liten i forhold til de andre.

Rødvin og rødbetter hjelper mot lavt blodtrykk,

fruktsalt har vært til stor hjelp mot magesmertene,

meditasjon er den største gaven jeg noen gang har gitt meg selv.

Alle har sine livsproblemer og dette er mine, jeg er en 18 år gammel gutt og lurer på om noen kan hjelpe meg ved å anbefalle produkter eller lignende. Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med sex-en hadde jeg gått til legen..

Drekk / spis ting som får opp blodtrykket, syns det er litt rart at det er såpss mye galt med en 18åring..

Ta en blodprøve, du har vel for lite jern som fører til søvnløshet og slapphet og hodepine.

Jeg har dårlig hørsel på det ene øret, så det piper mye i det, så høre veldig lite og enkelte ganger får jeg vondt i hode av det også.

Det er også "normalt" å få blod ut av sæden 1 eller 4 ganger tror jeg, selvom jeg aldri har hatt det, eller håper jeg får det selv , noen gang.

Kan du skrive hvor du fikk vite det om hva sukker fører til ?

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Hei

Hvis det er under ribbbena / brystet det stikker, så er det vel kanskje ikke leveren (hepatitis) eller galleblæra (gallestein) det er noe galt med. Eller har du:

Uvanlig lys / mørk avføring (kan tyde på galleproblemer) Feks kan jo lys avføring skyldes at fett ikke blir tatt opp i tarmen fordi gallevæsken ikke emulgerer fettet i tarmen , slik at det ikke blir tatt opp av tarmcellene.

Har du vært til lege med dette?

Det er noen blodverdier jeg gjerne ville ha visst. Har du feks en lanvarig infeksjon i kroppen (behøver ikke være synlig!) Hva er CRP og leukocyttkonsentrasjonen? Har du sjekket om du er hypothyreoid? (lavt nivå av skjoldbruskkjertelhormoner: TSH, T4 eller T3)

Det virker også som om det er noe galt med katekolamin (Adrenalin/ Noradrenalin) utskillelsen. Eller reseptorene til disse. Men igjen: dette er bare en mulighet.

En bekjent av meg har en slik feil. Og er bare en av 8 eller 10 i Norge med dette syndromet. Hun har antagelig hatt det hele livet, men det ble først diagnostert når hun var ca 20 år. Men det er vel egentlig heller usansynlig at du har noe så skjeldent.

Noen andre som har kommentarer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...