Gunn@r Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Her på jobb har vi ett par PCer som ikke skal på internett, men som allikevel skal være koblet til det interne nettverket. Spørsmålet mitt er: Hvordan permanent hindre at brukerne som logger seg på denne maskinen får tilgang til internett?! Uten å egentlig ha noe spesielt peiling, så ville jeg sagt under Datamaskinkonfigurasjon i Group Policy.... Håper det er noen "eksperter" her inne som kan hjelpe en stakkar som ikke vet hva han skal gjøre Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Uten å være helt sikker vil jeg anta at det enkleste ville være å blokkere macadressene til nettverkskortene i routeren. Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Uten å være helt sikker vil jeg anta at det enkleste ville være å blokkere macadressene til nettverkskortene i routeren. 7985513[/snapback] Hva hvis de skal kunne brukes på nett utenom arbeidstid? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 umh. tja. det som først slår meg er å lage et script som opphever sperrene på macadressene, det går fint for meg på min linksys router (den kjører dd-wrt/linux da), men aner ikke hvordan man ellers skulle gjort det. Tror det kan bli vannskelig å sperre i 2k3 server iallefall. Kan vel evt. sperre for porter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå