Gå til innhold

Ny skjerm til 4 lapper - wide/4:3

celestine

Anbefalte innlegg

Helleu!

Jeg er som mange andre her på forumet på jakt etter en ny LCD-skjerm, og dette har vist seg å være et vanskeligere valg enn jeg først trodde. Det mest aktuelle er en god skjerm på mellom 20 og 22 tommer. Hovedsaklig vil den bli brukt til allmenn bruk, samt litt gaming. Lite visning og editering av bilder og video her i gården. Responstid er dog et viktig kriterium, da lagging i gaming er mildt sagt irriterende.

Jeg pleier for øvrig stort sett å kjøre 1280*1024 oppløsning når jeg spiller. Burde dette tilsi at jeg velger en skjerm med 1280*1024 som native oppløsning for å unngå artefakter som følge av at oppløsningen er en annen enn skjermens native oppløsning? Decisions, decisions :hmm:

Jeg har ikke tatt endelig stilling til widescreen vs 4:3, men da jeg liker å dra opp noen gode gamle spill, så er det litt viktig at skjermbildet ikke blir dradd ut på ufint widescreenmanøver. Skjermen skal helst ikke koste over 4 lapper.

Jeg har i grunn ingen sære krav til skjermen, bortsett fra at jeg vil at den skal støtte 4:3 visning (hvis valget faller på en widecreen). Noen som vet om noen kurrante gaming-skjermer i widescreenformat som også støtter 4:3? Jeg kan ikke se at modellene jeg har listet opp under støtter både 16:10 og 4:3, men de er nå engang aktuelle uansett.

Modeller jeg har sett på til nå er

Widescreen

Asus MW221U

ViewSonic VX2235wm

ViewSonic VX2245wm

4:3

Samsung SyncMaster 204B

Som sagt, responstid og 4:3-modus er de viktigste kriteriene. Foreløbig holder jeg en knapp på Samsungen, nettopp pga 4:3 vising. Tips/anbefalinger mottas med glede :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...