Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driver mangel og overklokking

Anbefalte innlegg

Trenger svar på 4 spørsmål her.

1. En pinne i skjermkabelen, der man plugger den inn i skjermkortet (helt i enden), på PC'en til min bror har knekt. Altså er det blitt dårlige farger, selv om det går ann å se. Idag kjøpte jeg ny monitorkabel, men den passet ikke, fordi den var litt spessiel kobla til skjermen. :hrm: Hva kan jeg gjøre?

2. Jeg har akkurat formatert min PC, men nå får jeg bare kjørt skjermoppløsning på 800X600, og det er plagsomt. Får ikke lagt inn driver til skjermen fra nettet, og har ikke CD'en. Når jeg stiller inn på skjerminnstillinger til 1025X768, blir skjermen svart noen sekunder før meldingen "out of range kommer. Det er en ViewSonic V500 (15"). Jeg har ikke skjermkort. Den er integrert i hovedkortet!

Jeg tror jeg har lagt inn alle updates. Innstalerte en akkurat nå i værtefall og det funker ikke enda.

3. Jeg har kjøpt nytt minne og CPU- vifte. Hvor mye kan CPU og minne overklokkes?

Jeg finner heller ikke ut hvordan man endrer innstillingene ril CPU'en eller RAM'en i BIOS'en :no:

4. Kan jeg bruke 2 forskjellige minne brikker. Den jeg linka til OG en PC2100, 266MHz, 256, ddr, Cl2,5?

Jeg har:

- 1.8 GHz Celeron

- XP Home SP2

Dette er bare en ca 5 år gammel EXPERT- PC :blush:

Takker for svar :thumbup:

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kan du forklare den litt bedre?

2. Har du installert alle Windows Update, updatene? Og chipset/skjermkort drivere

3. Er umulig å se noe om hvor mye den kan klokkes. Men om du ikke er så datakyndig så ikke gjør noe der. Er ikke fult så lurt. Tror ikke det er så mye å hentes på den celeron CPUen

Lenke til kommentar
Nå har jeg funnet ut at jeg har et Gigabyte GA-8SIMLFS hovedkort. Finner dog ingen driver eller BIOS. Verken på hjemmeside eller andre steder.

Finnes det ikke eller?

Noen som vet om svar på spørsmål 4?

7992462[/snapback]

Da du prøver å finne bios, hva gjør du da?

Vet det er dumt sp.mål, men måtte bare spørre

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Og er det disse innstillingene jeg må stille for å få bedre ytelse på RAM:

Configure DRAM timing --> Auto

--> Manuel

CAS latency setting --> Auto

--> 2T

--> 2,5T

--> 3T

DRAM RAS active time --> 6T

--> 7T

--> 5T

--> 4T

DRAM RAS precharge time --> 3T

--> 2T

--> 4T

DRAM RAS to CASdelay --> 3T

--> 2T

--> 4T

AGP Aperture Size --> 4MB

--> 8MB

--> 16MB

--> 32MB

--> 64MB

--> 128MB

--> 256MB

Hva burde jeg i så fall innstille det på (se produktinfo i 1. post) ?

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...