Gå til innhold

Beste flysimulator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IL2 var veldig bra ja. Vet ikke hvordan MS' nye Combat Flightsim er, men de bruker jo å være ganske bra. Noen som har prøvd den?

Spiller ikke så mye flightsims lengre, ble for lite nytt. Det som var fint med IL2, litt nye typer fly. Hvis du har lyst på en litt annen type flysim kan du prøve Flying Fortress II. Det er ikke mange bombefly-simulatorer ute der.

Hvis du ikke finner/liker de, så kan du jo alltids ta fram noen gamle slagere som f.eks EF2000 eller Falcon 4.0. EF2000 rocket så stort, beste flightsim ever! Hvis du skal enda lengre tilbake i tid så var jo Retaliator ganske bra :smile:

Lenke til kommentar

"F-15 Strike Eagle" var en slager da, til C64. :smile: Har ikke prøvd Combat Flight Simulator 3, men har spilt 1'ern mye. Hvis nummer 3 er like god så er den ikke et dumt valg. Artig med skikkelige dogfights uten radarer og varmesøkende raketter. :smile:

Edit: Mente selvfølgelig nummer 3 og ikke 2..

Kristian Aasgård

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: aasgaard på 2002-12-07 02:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 00:19, skrev RNH:

Hva er den beste flysimulatoren? Venter på Lock on: modern air combat, tror det blir bra.:smile: Men det er ikke laget så mange flysimulatorer i det siste, IL-2 sturmovik er vel den beste så langt, eller

FS2002 er jo ganske bra - hvis du ikke vil plaffe ned fly! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 00:24, skrev Darth Kjell:

IL2 var veldig bra ja. Vet ikke hvordan MS' nye Combat Flightsim er, men de bruker jo å være ganske bra. Noen som har prøvd den?

Ligger foran meg på bordet. Skal sende den tilbake i morgen. Har ikke prøvd den, og er heller ikke villig til å gjøre det med all kritikken i kjølvannet av lanseringen. Så mye kritikk er uvanlig for en utgivelse i FS serien fra Microsoft.

Lenke til kommentar

Når det gjelder combat-flightsims, så synes jeg Janes F/A-18 Hornet er svært bra. Høy realisme både når det gjelder gjengivelse av instrumenter, "språk" og oppdrag. Jeg har også F22 Raptor, og Lightning 3. Begge spillene er sånn OK. Men jeg synes det er *litt* for lett å lande flyet + at cockpiten er alt for dårlig modellert med hensyn til realisme, men det kan være underholdene. Jeg kjøpte for ikke så lenge siden F22ADF. Dette spillet er mer realistisk enn Novalogic sine f22-spill. Problemet er at spillet kræsjer vilkårlig (noen som har løsningen? Har prøvd "alt"), og at jeg ikke fikk med en skikkelig manual med spillet. FY! Men så var det vel bare en billig "andregangsutgivelse" da, og der pleier som kjent ikke trykte manualer å følge med.

Jeg har ikke så stor sans for flyspill som fokuserer på "eldre" fly og scenarier. Jeg foretrekker litt mer moderne fly :smile:Dessuten er jeg alltid svært skeptisk til wannabe "simulatorer". Lock-On ser bra ut, men jeg har vanskelig for å tro at dem klarer å lage hvert flye like realistisk som i de andre "spesialiserte" flight-simmene.

Det er hyggelig å se at det er andre enn meg på dette forumet som liker fs2k2. Det er bra, men har hatt et lengre opphold pga. at IBM-disken føkka, og maskina mi er ikke spes. kraftig. Men jeg er "up and running" innen jul, og da med en ny heimelaga maskin. Standard flyene som følger med fs2k2 er helt elendige. Da tenker jeg på de litt større jetene som 777 og 737. Det er tragisk. Den eneste kommersielle add-on pakka jeg har er 767PIC, men denne er dritbra. Synd jeg ikke har sett lignende add-ons her i Norge.

Jeg har hørt at Falcon 4.0 skal være svært bra og realistisk (og det er bra). Men jeg har lett overalt, og jeg kan ikke finne spillet i noen butikker! er det noen som har sett det bli solgt? jeg har sett det i èn norsk websjappe, men da i en "samlepakke" med flere andre flyspill (=et lite dritthefte av en manual, ikke originalforpakning). Huff :sad:

Lenke til kommentar

Falcon 4.0 er det mest realistiske spillet jeg har prøvd. Det er helt sykt.

Edit: Så at Play.com solgte IL2 og mange andre flyspill veldig billig ja. Er det noen som har handlet fra den sjappa? De har så mye konge ting.

Fant ikke noen som solgte Falcon 4.0 jeg heller... men hva med dette? http://www.gamesmix.com/pages/mainview.asp...ProductId=69600

Selv om Turok suger, så var det jo ikke akkurat en upris :smile:

Edit 2: Kjøpte Turok 2, Rollcage, Revolt og Super EF2000. 189,- til sammen inkl frakt :smile: Siden Turok 2 bare kosten 1 krone, kan jeg sikkert tjene litt penger på å selge det til en bruktbutikk.

[ Denne Melding var redigert av: Darth Kjell på 2002-12-07 00:12 ]

Lenke til kommentar

Har Falcon 4.0 liggende og, med den fete papirmanualen seff :smile:

Jeg handler fast hos Play.com - de har ytt topp kundeservice de gangene jeg trengte det, retur ikke noe problem o.s.v. Legg til lave priser og at fler av kameratene mine nå også handler der og er like fornøyde, og du har en webshop stort sett ingen i Norge kan slå på både pris og kvalitet. De har også en serie med særdeles rimelige spill (under £5), den kalles "Sold Out" og du vil raskt finne den om du roter litt omkring der.

Når jeg først nevner utenlands sjapper, til de som tror Amazon kun består av http://www.amazon.com i USA: De har en vel så stor filial i UK: http://www.amazon.co.uk

Lenke til kommentar

Noen som husker / har prøvd "Top Gun"? Det er det beste combat-spillet jeg har forsøkt etter EF2000. Grunnen er rett og slett storyline'n og videosnuttene mellom hvert oppdrag.

Kom på 2 CD'er - jeg har det liggende et sted.

Nå har jeg et Parhelia - kort her, så det blir snart flysim med 3 skjermer og MS force feedback pro. Jula ser lys ut i år...

PS: Jeg fant en addon til FS98, der du med jevne mellomrom hørte ekte opptak av kommunikasjon mellom tårn / fly i norge. Det er moro å fly på det norske kartet, med norske fly, og til stadighet høre "BU-643, this is fornebu tower. You are cleared for takeoff". Ganske gøy å lande helikopter på slottstaket også, BTW... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-07 02:10, skrev yummy:

Noen som husker / har prøvd "Top Gun"? Det er det beste combat-spillet jeg har forsøkt etter EF2000. Grunnen er rett og slett storyline'n og videosnuttene mellom hvert oppdrag.

Kom på 2 CD'er - jeg har det liggende et sted.

Nå har jeg et Parhelia - kort her, så det blir snart flysim med 3 skjermer og MS force feedback pro. Jula ser lys ut i år...

PS: Jeg fant en addon til FS98, der du med jevne mellomrom hørte ekte opptak av kommunikasjon mellom tårn / fly i norge. Det er moro å fly på det norske kartet, med norske fly, og til stadighet høre "BU-643, this is fornebu tower. You are cleared for takeoff". Ganske gøy å lande helikopter på slottstaket også, BTW...
:grin:

Var ikke Top Gun det spillet som nesten bare bestod av filmer (interaktiv film :lol: )?

Uansett: Det hadde vært fett å parre Parhelia med tre 21-tommere + fs2k2 ! Men det ville ha kostet gryn - masse gryn

Men du har vel kanskje noen gamle skjermer du kan bruke?

Lenke til kommentar

Falcon 4.0 med nyeste SuperPack 3.0 patchen er jo helt sykt. Grafikken begynner å dra på åra, men perkele for en realisme! Simulert hele startup sekvensen på en F-16. Alle knotter er med! (og kan vris). vel, 99%.

Men snart kommer vel Falcon 5.0

[ Denne Melding var redigert av: HeRbie på 2002-12-14 00:02 ]

Lenke til kommentar

Folkene som skal gi oss Falcon 5.0 heter:

(fanfare)

G2 Interactive

De har lovet mye, vi får se hva de kommer med. De startet såvidt jeg vet tidlig i år etter at kontrakten var i orden, så det blir ennå en stund til vi ser det. Men de elsker Falcon 4.0, vi snakker om entusiaster her, og jeg husker å ha lest at Falcon 5.0 vil i tillegg til die-hard realisme ha en "flyskole" for nybegynnere, et smart trekk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 17:39, skrev RNH:

Ja, EF2000 likte jeg godt, særlig siden det foregikk i Norge!
:)
By the way, noen som husker Birds of prey og fighter pilot? :smile:

Jepp spilte det masse på Amiga'en i "gamle dager"...

Holdt nesten på å kjøpe en slik CPU upgrade til 11.000,- for å fortsette med amiga... kom til fornuften og kjøpte PC.. med SVGA kort seff :wink:

G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...