andhelg Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har kjøpt meg ny tv og vil gjerne koble denne sammen med min bærbare pc for å kunne se filmer o.l. Da jeg ikke er veldig god på data, ble dette et problem. Problemet er vel kanskje ikke at jeg er så dårlig på data, men snarere at pc`n min begynner å dra på åra... TV`n er en philips 42" LCD, og pc`n er er compaq Evo N110. tv har 2 scart innganger som støtter rgb (noe jeg har hørt er viktig) + s-video inngang. Men pc har bare vga utgang. jeg har kjøpt en vga til scart kabel på elkjøp, og tenkte jeg skulle prøve dette, men får ikke noe bilde. Noen som kan fortelle meg hvilke innstillinger jeg må gjøre på pc? Eller andre alternativer som kan få det til å fungere? Eller kan noen fortele meg at det rett og slett ikke er mulig, så jeg slipper å bry huet mitt med det mer.. :!: Og nei, jeg har ikke råd til ny pc! På forhånd takk! Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har kjøpt meg ny tv og vil gjerne koble denne sammen med min bærbare pc for å kunne se filmer o.l. Da jeg ikke er veldig god på data, ble dette et problem. Problemet er vel kanskje ikke at jeg er så dårlig på data, men snarere at pc`n min begynner å dra på åra... TV`n er en philips 42" LCD, og pc`n er er compaq Evo N110. tv har 2 scart innganger som støtter rgb (noe jeg har hørt er viktig) + s-video inngang. Men pc har bare vga utgang. jeg har kjøpt en vga til scart kabel på elkjøp, og tenkte jeg skulle prøve dette, men får ikke noe bilde. Noen som kan fortelle meg hvilke innstillinger jeg må gjøre på pc? Eller andre alternativer som kan få det til å fungere? Eller kan noen fortele meg at det rett og slett ikke er mulig, så jeg slipper å bry huet mitt med det mer.. :!: Og nei, jeg har ikke råd til ny pc! På forhånd takk! 7983923[/snapback] Tror du kan levere vga til scart kabelen tilbake til elkjøp først som sist. Kan ikke skjønne åssen den skulle virke. Lurer på om jeg har hørt noe om at hvis du virkelig tukler med skjermdriveren og har det rette skjermkortet så er det mulig å konvertere direkte fra vga til rgb, men på en laptop. Nei, det hadde jeg gitt opp ihvertfall. Du må nok ha en vga til tv adapter. Hadde vel fått mye bedre resultat med en ny tv med vga inngang, men siden ny pc ikke er aktuelt så er kanskje ikke det en løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå