Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svært merkwurdish problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en hejmmelaget pc som har fungert i 2 1/2 år. Nå slår den seg plutselig av, og vil ikke slå seg på igjen. Så jeg legger den ned for å kikke inni den når den starter opp, og vips! den starter helt plutselig normalt igjen. Så skal jeg skru den på igjen neste morgen, og vips!, så vil den ikke starte, eller kortslutter etter 1min. I går fungerte den helt fint i 12 timer. Skjønner svært lite av dette. Må være en kozepc, som går som en drøm når jeg legger den ned. PSU, hovedkort, ram? Haaalp!

mvh Jostein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekke at alle kabler er skikkelig tilkoblet. koble fra startknappen for å starte den manuelt. Hvis ikke kan det kansje være strømforsyninga som er deffekt..

7983976[/snapback]

Ja alle kabler sitter. Har sjekket det flere ganger. Men strømforsyninga ja, det kan kanskje være den, men kan det også være noe annet?

Lenke til kommentar

felre ting du kan gjøre. begynn med dette:

ta ut alt. utenom ram og skjermkort.

det vil si hardisker, lydkort, eksterne disker, fjern alle usb koblinger, som mus, tastatur, og bruk heller vanlig ps/2 på disse.

la pcen starte. og se omden funker fint da.

om den funker fint. ( la den stå ca 1-2 timer, da dette var det den kubbet på før)

så setter du en og en ting. og har samme prosedyre, helt til du finner ut når den kubber.

selv kan eg ikke ha eksterne disker i når eg starter maskinen

Lenke til kommentar
Eller merkelig ...

7984496[/snapback]

Jeg vet det, var bare for å få folk til å lese posten :)

Nå har hele driten kræsja da. Feilmelding når windows skal starte. Frykter feil på hardisken...Men vet ikke om det henger sammen med det originale problemet. Har lastet ned ultimate boot cd, se om jeg finner ut noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...