Anekdoten Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei! Jeg tenkte å høre med ekspertene her, siden min erfaring med dette er å ha sett og lest om det på nettet. Jeg får mitt Mist Tsunami i dag, som jeg tenkte å montere i et Yeong Yang kabinett (Server Cube). Har noen etpar tips og råd på kjente fallgruver ved montering av vannkjøling? Man vil jo gjerne ha datan litt lenger enn en dag eller to etter montering av det. :-) Har noen Tsunami settet selv (dual rad.) og kan anbefale blandindsforhold mellom batterivann og frostvæske/AC anti corrosion? Hvor lenge bør man la systemet stå med pumpen i gang for å se etter lekkasje? Hvis noen har erfaring med et MSI GeForce 7800GTX (demontering av vifte), så vil jeg gjerne høre fremgangsmåte. Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Du bør montere viftene og radiatoren slik at viftene suger luft fra utsiden av kabinettet gjennom radiatoren. 90% batterivann og 10% frostvæske. Lenke til kommentar
Anekdoten Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Mange takk for svar! Ble noen forsinkelser grunnet litt kluss med leveranse, men nå ser alt til å være i boks. Etpar spørsmål til må jeg nok stille, håper det går greit. 1. Pumpa koblet jeg til tanken, og de har hver sin nippel. Bør jeg koble slik, pumpe ut -> cpu -> gpu -> tank? 2. Jeg har to stk. Papst vifter som jeg monterte til radiatoren. Nå har jeg ikke koblet i strøm til hovedkortet eller strømforsyning, så jeg er litt i villrede om hvordan man tester hvilken vei viften blåser. Er en pil på viften som indikerer viftens snurre-retning, og en pil som indikerer enten pressure eller suction retning. Hva bør jeg gå for? P.S. Kabinett er et Yeong Yang server cube og kjølingen er et Mist Tsunami med dual radiator. Takker nok en gang for alle tips. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå