Gå til innhold

Stativ til speilrefleks/video


Anbefalte innlegg

Ser etter et billig stativ til bruk med speilrefleks, og litt video

 

Ser stativene varierer fra 3-400 hundre og opp i summer som overstiger det jeg betalte for både speilrefleks og videokamera..

 

Hva ligger bak prisforskjellene? Vekt? Fysisk størrelse?

 

Sagt på en annen måte: Hva mister jeg om jeg kjøper dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328534&view=detailed

 

Fremfor dette: http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=13980 (tilfeldig eksempel)

 

Jeg ser liksom ikke helt hvordan et dyrt stativ kan være bedre en et billig stativ.. Opplys meg gjerne :)

Endret av moyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være noen stativekspert, så vil jeg anta at man også her får hva man betaler for. Dyrere stativer er helt sikkert bedre bygget slik at det tåler hardere bruk. Vil også anta at de tåler mer vekt / er mer stabile enn de billigste typene. Har man tunge kameraer og spesielt tunge objektiver så vil det nok et lett og billig stativ kunne medføre visse problemer.

Lenke til kommentar

Hvis du skal satse seriøst på foto, så kan du like godt kjøpe et dyrt stativ med en gang. Hvis du bare trenger noe som kamera kan stå på så kjøper du noe billig.

Er store forskjeller på billige og dyre stativer.

Du billige stativene er som regel ustødige, store når de er slått sammen, og små når de er utstrakte. Tunge i mange tilfeller, og vanskelige å håndtere.

De dyre er mye mer stabile først og fremst, også mer solide, og lettere å håndtere. De er som regel små når de er slått sammen, og store når de er slått ut (i alle fall mange) Du finner også karbon stativer som er meget lette, her kan du få skikkelige stativer som veier under 1kg, men som alt annet, så koster dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...