Gå til innhold

WiFi på mobil...hvordan funker dette?

longbow

Anbefalte innlegg

Heisann... går i disse dager rundt å vurderer ny mobil, og har sett litt på en ny modellen nokia kommer med, E65.

Denne ser meget bra ut - og at den har WiFi er bra!

men hvordan funker egentlig dette på en mobil, hvordan er rekkevidden på en mobil kontra en bærbar pc?

Og har jeg forstått det rektig, at med feks en nettleser ala Opera på mobilen, jeg jeg kunne sitte å surfe fra mobilen tilkoblet et nettverk likt som på en pc?

Ser at amobil sier i omtalen av mobilen at tilkoblet et WiFi nett, så kan en surfe å ringe gratis via ip telefoni... noen som kan forklare meg hvordan denne ip telefoni delen funker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har E70, m. Wifi. den fungerer helt greit. Hvis jeg vil koble meg opp mot internett har jeg satt den opp slik at jeg får spørsmål om hvilken tilkoblingsmetode jeg vil bruke. Velger jeg wifi søker den etter tilgjengelige nett. Kobler så opp på samme måte som en pc m. wifi, og browser på nettet. Ang. rekkevidde vil jeg si at det er omtrent den samme som med de bærbare jeg har testet. Når det gjelder IP telefoni kan man også bruke det, men man må ha en leverandør som støtter den metoden telefonen benytter. Har hørt at Telio har inngått noe samarbeid med Nokia på dette, har ikke testet det selv.

Lenke til kommentar
Finnes det noen smarte tjenester/verktøy man kan laste ned/bruke med wifi som gjør telefonen enda mer praktisk i bruk? :)

7994874[/snapback]

N80 kan oppgraderes til N80ie som er bedre egnet til WiFi.

Evt. kan man også bare kjøpe N80ie, men den koster en del mer.

Lenke til kommentar
Finnes det noen smarte tjenester/verktøy man kan laste ned/bruke med wifi som gjør telefonen enda mer praktisk i bruk? :)

7994874[/snapback]

N80 kan oppgraderes til N80ie som er bedre egnet til WiFi.

Evt. kan man også bare kjøpe N80ie, men den koster en del mer.

7995089[/snapback]

Får man fortsatt kjøpt N80? Det er jo en utgått modell. De få stedene jeg har sjekket har bare B-varer igjen.

Og det at N80ie var dyrere var bare et triks som butikker brukte for å bli kvitt gamle N80. Mener å huske at innkjøpspris på N80ie faktisk var lavere enn N80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...