NothgaliC Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg har snart fagbrev i IKT. Hvilke muligheter har jeg for å ta videre utdanning innen IT? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Y-vei (dataingeniør - lokalt opptak), forkurs (ingeniør - ettårig), påbygning (studiekompetanse - ettårig, her må du selv ta realfag som privatist..) Lenke til kommentar
lennev Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg studerer selv nå første året informasjonsvitenskap, og jeg tok en litt uvanlig vei. Jeg tok først tegning, deretter frisør og til sist påbygg. Og på påbygg tok jeg valgfag IT. Dette gjorde at jeg ikke hadde muligheten til å studere noe "høyere" IT, som f.eks IKT, informatikk osv. Mitt tips er derfor at dersom du ikke helt vet hva du vil enda, så bør du velge vanlig allmenn med matte og fysikk, ettersom matte og fysikk kan være krav til f.eks informatikk (fag med mye programmering etc), men jeg vet ikke om noen som stiller krav til IT som valgfag. Det er som oftest litt mer generell datakunnskaper på de valgfagene enn hva du vil møte i senere utdanning. Så inntil du har bestemt deg, kan det være greit å ha matte og fysikk ettersom du da ikke utelukker noen senere retninger =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå