Gjest Slettet+142 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hallo. igjen hvordan finner jeg ut at det er Google som browser siden min? har søkt litt og funnet ut at det skal være noe med user agent'en, men jeg klarer ikke finne spesifik kode eller noe sånt. - Derfor laget jeg denne koden, men uten resultat da google har besøkt siden min idag uten at det koden virket.. <?php $googlebot = array("GoogleBot", "Googlebot", "googlebot", "Googlebot-Image"); if(in_array($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], $googlebot)) /* FJERNET HER.. "Sensetiv" info :P */ ?> hva må jeg fikse på? Takker for mulig gjelp Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 HTTP_USER_AGENT viser hvilken browser folk bruker når de besøker hjemmesiden din. jeg er litt usikke rpå hvilkene grep som må gjøres for å kjenne igjen en bot/crawler men jeg er litt usikke rpå om det er riktig måte. kans jekke litt og komme tilbake til deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Skal du utelukke ting fra siden din for søkemotorene, skal du bruke robots.txt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 så koden min burde kanskje være noe sånt? <?php $googlebot = array("GoogleBot", "Googlebot", "googlebot", "Googlebot-Image"); if(eregi($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], $googlebot)) /* FJERNET HER.. "Sensetiv" info :P */ ?> jeg liker ikke robots.txt. jeg skjønner den ikke helt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 ifølge denne siden er HTTP User Agent for Google sin Crawler "Googlebot/2.X (+http://www.googlebot.com/bot.html)". prøver du noe slikt som dette tror jeg det skal fungere. $crawler = "Googlebot/2.X (+http://www.googlebot.com/bot.html)"; if(eregi($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], $crawler)) { //Her putter du kode } Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 prøver den koden din jeg da.. bare å vente på at google skal besøke meg Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 prøver den koden din jeg da.. bare å vente på at google skal besøke meg 7984274[/snapback] Men jeg har bare et spm siden vi først er inne på bots. Er det normalt at 50% av alle besøkende på en side er bots? Jeg installerte en tracker for et par timer siden, har hatt tre hundre treff og 50% av de er fra googlebots og msnbots. Er det slik det skal være? Og hvorfor er de så agressive? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Men jeg har bare et spm siden vi først er inne på bots. slenger meg på denne. pleier slike boter å starte på roten av domene eller kan det tenkes at de starter på et tilfeldig sted? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det er ikke treff dere skal se på, men sidevisninger, et bilde f.eks er et treff Søkemotorene hopper inn på siden der linkene mot siden peker, og jobber seg så derfra utover Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det er ikke treff dere skal se på, men sidevisninger, et bilde f.eks er et treff Søkemotorene hopper inn på siden der linkene mot siden peker, og jobber seg så derfra utover 7986216[/snapback] men msnbot er hos meg en gang i minuttet. Er det en åpenbar forklaring på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 hvis du ikke liker det, er det vel bare å blokke bot'en i 5min for hver gang den er innpå? jeg skal egentlig ikke si så mye, fordi jeg vet ikke helt hva msnbot er da, men det burde jo virke? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 er det noen som vet om noen lettvinte måter å sperre en side for søkemotorer og annen ræl? er robots.txt det beste da? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ja, vil tro det... Alternativt: <meta name="robots" content="noindex,nofollow"> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå