2bb1 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Heihei.. Vi nærmer oss nå slutten av første året på videregående, VG1. Innen 1. Mars skal vi velge hvilke fag vi skal ha på VG2 og VG3 (tidligere VK1 og VK2). De fagene vi kan velge mellom er: Mattematikk R1 & R2 (2mx og 3mx), Kjemi 1 & 2, Fysikk 1 & 2 og Biologi 1 & 2. 1 = førsteåret, 2 = andreåret. Mattematikk R1 og R2 skal jeg ha uansett, samt mest sansynlig Kjemi 1 & 2. Det jeg lurer på, er hvilke realfag du har tatt, hvorfor, og om du er fornøyd med valget ditt. I tillegg lurer jeg og en kamerat på å ta IKT som privatist. Andre som har gjort det? Enkelt/vanskelig? -Torbjørn Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Gikk selv IKT, og etter uendelig mange timer med forumsurfing og sløving fikk jeg 5 på tverrfaglig eksamen. Var ikke det helt store nivået, så privtisteksamen går nok greit. Vil anbefale deg å ta iallfall 2FY, for dette kreves for å komme inn på (sivil)ingeniørutdanninger i Norge, sammen med 3MX. Hvis du har konkrete planer om å gå på en eller annen form for ingeniørlinje senere anbefaler jeg også 3FY, da de noen steder regner med at du har det fra før (iallfall på siving @ NTNU, er vel ikke så kravstore på høyskoler). Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hadde selv full pakke med MX, FY og KJ. Syns det gikk veldig greit egentlig. Fysik ker mye matte i 3. klasse. Så det er en viss forbindelse mellom de. Kjemi kan bli mye lesning, men interessant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå