Gå til innhold

Netshop klarer å ordne opp

Anbefalte innlegg

Nok en gang vil jeg gjerne få presisere at denne tråden ikke er for å henge ut noen, og jeg var lenge i tvil om jeg i det hele tatt skulle lage den, dette fordi mitt forhold til Netshop salg og Netshop service/retur har vært utmeket.

Det jeg her klager på er rot på økonomi,som jeg er sikker på blir fikset når "rette" person tar saken .

Mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden stenges, da dette tydeligvis er en intern sak mellom Snekker'n og Netshop. Det er greit å diskutere webshops på et generelt basis, men forumet er faktisk ikke her for å være et talerør mellom to parter (her Snekker'n og Netshop). Ser ut til at dere nå klarer å løse floken fint mellom dere uten videre diskusjon her, og Snekker'n har fått belyst problemet han følte han satt med. Jeg anser derfor denne tråden som ferdig diskutert - særlig siden det ramler inn med spam.

Edit: Etter nærmere diskusjon internt, har vi nå besluttet å gjenåpne tråden slik at Snekker'n og Netshop kan komme med en konklusjon på saken dersom de ønsker dette. Jeg oppfordrer likevel til å holde selve dialogen intern, da jeg tror begge parter har mest å tjene på dette.

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg i min ville fantasi at dette er muligens ikke uvanlig i butikker, av alle mulige typer. Det er svært få som har godt nok system til å håndtere alt som skjer, og i ditt tilfelle var dette retur av ødelagt vare i kombinasjon med kredittkjøp. Så når systemet deres feiler må du ta kontakt med medarbeiderne/kundeservice, men de klamrer seg fast til systemet og regelverket. De har nemlig ikke autorisasjon eller full oversikt til å håndtere slike situasjoner, derfor tviholder de på regelverket for å ikke gjøre noe galt ovenfor arbeidsgiver. De er usikre.

EDIT: Dette løses jo selvfølgelig når storfiskene i butikken får øye på problemet. Som her i denne tråden. De er erfarne, og har kanskje også fullmakt til å tenke litt utenfor policy.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Zythius , jeg har også tro for at saken løser seg og jeg tror det som må til er som du sier "storfiskene" .

Problemet som her har hindret en løsning/opprydding er nettop at alt er blitt sendt til økonomi og der er det blitt en eller annen form for rot , dette rotet har jeg tro på kan bli ordnet opp i nettop fordi vi med denne tråden har skapt et fokus på det .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har ikke helt sansen for "offentlig skittentøyvask", og kan ikke helt se at dette har almen interesse.

Først bør vel noe avklares bedre:

"Snekker'n" har "VIP-status" hos Netshop og kan bestille varer uten å betale via kort eller oppkrav (dvs. få faktura)?

Netshop har "vanlige rutiner" ved feil/returer..dvs. man sender (defekt) vare i retur og får kreditert dette... etter x antall dager/uker?

Da er det vel bare å betale fakturaene da Snekker'n og vente på at du får kreditert retur?

Du kan da ikke forvente at du får sendt nye varer uten å betale for dem bare fordi du sier/ser at du har returnert varer og at tilsendt/retur skal "motregnes"?

Hvordan i all verden skal "økonomi" se/vite dette?

Eller har jeg misforstått helt her?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt sansen for "offentlig skittentøyvask", og kan ikke helt se at dette har almen interesse.

Først bør vel noe avklares bedre:

"Snekker'n" har "VIP-status" hos Netshop og kan bestille varer uten å betale via kort eller oppkrav (dvs. få faktura)?

Netshop har "vanlige rutiner" ved feil/returer..dvs. man sender (defekt) vare i retur og får kreditert dette... etter x antall dager/uker?

Da er det vel bare å betale fakturaene da Snekker'n og vente på at du får kreditert retur?

Du kan da ikke forvente at du får sendt nye varer uten å betale for dem bare fordi du sier/ser at du har returnert varer og at tilsendt/retur skal "motregnes"?

Hvordan i all verden skal "økonomi" se/vite dette?

Eller har jeg misforstått helt her?

7987636[/snapback]

Du har nok missforstått her, mer vil jeg ikke si om det før jeg og Netshop har snakket sammen i morgen .

Dette er heller ikke noen skittentøyvask som du kaller det og er ikke en tråd for å sette noen i et dårlig lys.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du har nok missforstått her, mer vil jeg ikke si om det før jeg og Netshop har snakket sammen i morgen .

Dette er heller ikke noen skittentøyvask som du kaller det og er ikke en tråd for å sette noen i et dårlig lys.

7988055[/snapback]

Det svaret ble jeg ikke mye klokere av.. :hmm:

Har du sagt A får du si B. Ikke bare å opprette en slik tråd for så å si at du/Netshop skal ta det "på kammerset".

Netshop syntes fint lite om "tiltaket" ditt... og det skjønner jeg veldig godt.

Det er ikke så enkelt som at du har en virkelighetsoppfatning og "kreditor" en annen?

Antall returer/RMA/kreditnotaer var ifølge Netshop usedvanlig høyt selv i forhold til antall ordrer. Uten at det egentlig har noe med saken å gjøre synes jeg.

Det blir jo stående som en beskyldning mot deg fra Netshop for å være "mr.Destructo", men de følte vel behov for å gi ett tilsvar på denne tråden/beskyldningen som den genererer (både av trådstarter og andre).

Nei.

Dette har ikke noe å gjøre i forumet synes *jeg*. :hrm:

Lenke til kommentar

En ting som slår meg når jeg leser innlegget til Netshop er egentlig hvor mye av de returnerte varene som er testet blir lagt ut for vanlig salg igjen.

Sikkert ikke bare "Snekker'n" som har denne ordningen og med en såpass mange returer på en person så burde det vel bli et formidabelt antall på disse kundene.

Så mye demovarer har ikke Netshop.

Dette er ikke ment som en kommentar til hvor mange returer "Snekker'n" har , men hvordan Netshop behandler disse varene.

En nettbutikk jeg bruker har jeg faktisk begynt å hente ordrene mine pga at jeg har fått brukte varer for mange ganger.

Litt OT, men en liten ettertanke til de som bruker retten til å returnere litt for ofte.

Mvh

Otte

Lenke til kommentar

OM en sak som dette går til inkasso som igjen fører til at du får negativ kredit vurdering forstår jeg veldig godt frustrasjon som igjen fører til poster på hw.no.

Snekkern har jo fått det han var ute etter og det virket som framgangen i saken var grunnet en post på hw.no.

Bli gjort som kasteball når det gjelder faktura problemer og leverings feil er det forøvrig ikke bare netshop.no som sliter med. Dette er i mine øyne noe mange webshopper kunne fokusert mye mer på med stort hell.

Komplett.no har vært den store vinneren ang slike problemer, de har en knall soild faktura avdeling.

edit

Negativ kredit vurdering fører til at du ikke får lån eller kjøpt på kredit for dem som ikke vet dette. Ikker rart snekkern er frustrert.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

7988055[/snapback]

Det svaret ble jeg ikke mye klokere av.. :hmm:

Har du sagt A får du si B. Ikke bare å opprette en slik tråd for så å si at du/Netshop skal ta det "på kammerset".

Netshop syntes fint lite om "tiltaket" ditt... og det skjønner jeg veldig godt.

Det er ikke så enkelt som at du har en virkelighetsoppfatning og "kreditor" en annen?

Antall returer/RMA/kreditnotaer var ifølge Netshop usedvanlig høyt selv i forhold til antall ordrer. Uten at det egentlig har noe med saken å gjøre synes jeg.

Det blir jo stående som en beskyldning mot deg fra Netshop for å være "mr.Destructo", men de følte vel behov for å gi ett tilsvar på denne tråden/beskyldningen som den genererer (både av trådstarter og andre).

Nei.

Dette har ikke noe å gjøre i forumet synes *jeg*. :hrm:

7988332[/snapback]

Siden du er så hissig på grøten så så du vel at jeg svarte på dette med antall returer og hva en del av årsaken er/var.

Når så Netshop har kommet på banen så synest jeg det er rett å riktig at vi diskuterer saken grundig oss i mellom og så skal jeg komme tilbake med res etterpå, det er nemmelig ikke gitt at bare en part har feil her eller hvem som har mest feil.

Jeg er ute etter å få løst en sak som har hopet seg opp uansett hvem som har feil,det som var utslagsgivende for at den havnet her var som jeg så fordi jeg ikke kom noen vei med økonomiavd dit jeg ble hennvist hver gang.

At du fremstiller dette som en skittentøyvask er uforståelig da andre brukere har brukt langt hårdere skyts mot div webshoper i tråder her på forumet uten at jeg har sett du har reagert på det :hmm:

Lenke til kommentar
En ting som slår meg når jeg leser innlegget til Netshop er egentlig hvor mye av de returnerte varene som er testet blir lagt ut for vanlig salg igjen.

Sikkert ikke bare "Snekker'n" som har denne ordningen og med en såpass mange returer på en person så burde det vel bli et formidabelt antall på disse kundene.

Dette er ikke ment som en kommentar til hvor mange returer "Snekker'n" har , men hvordan Netshop behandler disse varene.

En nettbutikk jeg bruker har jeg faktisk begynt å hente ordrene mine pga at jeg har fått brukte varer for mange ganger.

Litt OT, men en liten ettertanke til de som bruker retten til å returnere litt for ofte.

Mvh

Otte

7988412[/snapback]

Disse varene jeg har hatt er solgt som demo av Netshop etterpå,det vet jeg.

Husk vi snakker her om enkeltordrer hver gang og dette over flere år.

Vi snakker om 28 returer , la oss si halparten er testvarer, altså 14 over en periode på ca 4 år, det blir 3,5 produkt pr år :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Mvh

Otte

7988412[/snapback]

Disse varene jeg har hatt er solgt som demo av Netshop etterpå,det vet jeg.

Husk vi snakker her om enkeltordrer hver gang og dette over flere år.

7988504[/snapback]

Som jeg skrev så var ikke denne direkte til deg, men en tanke som slo meg når jeg leste innlegget til Netshop.

Det jeg egentlig mest lurer på er hva butikker som ikke har salg av demo-varer gjør med slike varer, men det kan vi ta i et annen tråd.

Håper det ordner seg.

Mvh

Otte

Lenke til kommentar
Kan jeg få spørre hva som menes med testvarer? Er dette varer som testes for Hardware.no (eller annen bedrift), privat eller for Netshop?Har ikke peiling skjønner du.

7988576[/snapback]

dette var varer jeg testet for Netshop, bla en god del minnebrikker og noe av dette ble lagt ut her på forumet, tror posten het noe slikt som Test av DDR minne.

Her er den :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=131819

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bare for å komme med mitt innlegg i denne tråden om Snekkern's private kavalkade med NetShop...

Har også handla en del der (er på fornavn med dem i hentebua i Oslo) og hatt min del av returer, men aldri hatt noen problem.

Nå skal det sies at jeg misliker posten og derfor sjøl henter/returnerer i hentebua om det har noen innvirkning på ting aner jeg ikke.

Iallefall, håper det ordner seg Snekker'n.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Siden du er så hissig på grøten så så du vel at jeg svarte på dette med antall returer og hva en del av årsaken er/var.

Når så Netshop har kommet på banen så synest jeg det er rett å riktig at vi diskuterer saken grundig oss i mellom og så skal jeg komme tilbake med res etterpå, det er nemmelig ikke gitt at bare en part har feil her eller hvem som har mest feil.

Jeg er ute etter å få løst en sak som har hopet seg opp uansett hvem som har feil,det som var utslagsgivende for at den havnet her var som jeg så fordi jeg ikke kom noen vei med økonomiavd dit jeg ble hennvist hver gang.

At du fremstiller dette som en skittentøyvask er uforståelig da andre brukere har brukt langt hårdere skyts mot div webshoper i tråder her på forumet uten at jeg har sett du har reagert på det  :hmm:

7988472[/snapback]

Litt svakt å beskylde andre for å være "hissig på grøten" her.

Og dette er ikke den eneste av tilsvarende tråder jeg har likt standpunkt i.

Som er at man ikke skal bruke forumet til å ta opp private tvister.

Men jeg ser jo at det kan være vanskelig å vite hvor skillet mellom enkeltsaker og generelle problemer (med/mot en webshop) går.

Håper at det ordner seg uansett hva jeg mener om dette. :)

Lenke til kommentar

Selv om jeg i prinsippet er ening med deg TL1000, og at man bør være litt forsiktig med hva slags problemer man tar her, syns jeg ikke det er så hakkende galt av Snekker'n og opprette denne tråden. I alle fall ikke ut fra min forståelse av saken, der det virker som han rett og slett ikke får noe svar, eller når frem med sine henvendelser.

Når det er sagt synes det for meg som at den løsningen du (TL1000) skisserte tidligere, at man betaler, for så å bli kredditert tilbake i etterkant kanskje er den mest naturlige måten i slike saker?

Siden Snekker'n ikke vil kommentere det standpunktet noe nærmere nå, er det vel best at også jeg lar vær å mene noe mer om denne saken akkurat nå.

Men jeg ønsker deg lykke til Snekker'n, og håper dere får løst saken på en grei måte nå som du tilsynelatende har kommet i dialog med Netshop.

Og kanskje kan topic i denne tråden til slutt kan endres til "Netshop, det er gutta som ordner opp når man har blitt ueninge!"

Lenke til kommentar

Har i dag hatt en lengre og hyggelig samtale med Svenn Aage , og han fant raskt ut av at her var det feil som var gjordt, bla med frakt som var belastet meg for testvarer, årsaken til dette skyldes rett og slett at etter test bel varene sendt tilbake som angrerett,dette etter avtale og ved angrerett blir varene da automatisk kreditert men ikke frakt.

Altså kan vi her slå fast at det er atomatikken i et system som har knotet det til og at økonomi ikke var klar over den interne avtalen mellom meg og Netshop.

Netshop er nå i full gang med å rette opp dette og det er ingen gnisninger mellom oss.

Nok en gang vil jeg bare få lov å pressisere at ddenne tråden ikke var ment for å sette Netshop i et dårlig lys,da jeg overhode ikke har grunn til det.

Salg og service/returavdelingen har bestandig ytt meg den best tenkelige service og jeg har heller aldrig følt behov for å ikke annbefale Netshop til andre tvert om .

Mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...