Gå til innhold

Netshop klarer å ordne opp


Anbefalte innlegg

Har lenge vært kunde hos netshop og deres kundebhandling på salg og på retur har vert bra,men deres økonomiavd suger.

jeg har en ordning der jeg mottar varene med faktura,altså ikke i oppkrav.

Så har det hendt seg at varer ikke har fungert og at jeg har sendt disse i retur og fått ertstningsvare istedenfor, problemet blir bare at dette evner ikke netshop å takle slik at jeg blir fakturert i hytt og pine for dette.

Et eksempel, jeg kjøpte et grafikkort dette fungerte fint og faktura ble betalt,så etter noen mnd sa det takk for seg, jeg ringte Netshop og saken var grei de skulle sende meg nytt og jeg retunerte det gamle (som var betalt) det nye annkom men virket ikke og ble sendt i retur og nytt kom i posten,dette var ødlagt i posten og netshop sa jeg bare skulle retunere dette de skulle sende et nytt, det 3dje kortet annkommer og det fungerte fint,men så viser det seg at jeg plutselig skylder dem for 3 grafikkort.

Jeg har vært i kontakt med økonomi flere ganger og de skulle fikse dette,jaggu sa jeg smør,det eneste de fikset var å sende det til et innkrevingsfirma som truet med inkasso, i tillegg får jeg ikke handlet mere hos Netshop.

Der står saken i dag,en sak som startet for snart et år siden og bare har tullet på seg, at jeg ikke får handlet hos Netshop er ikke det værste da det finnes netbutikker nok, men at en blir avkrevd over 8000 kr og at de ikke er istand til å rette dette er betenkelig .

Noen vidre respons/svar er heller ikke mulig å få hos Netshop,de bare henviser til at fakturaene ikke er betalt,hva gjør en da?

 

mvh. Snekker`n

 

EDIT: Emnetittel redigert 21.02.07

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må i det minste si til inkasso selskapet at du bestrider kravet, om du ikke har gjort det allerede. For å handle med kredit må du veil være en bedrift slik at jeg er usikker på om det er noe vits i å kontakte forbrukerrådet

Endret av pertm
Lenke til kommentar
Du må i det minste si til inkasso selskapet at du bestrider kravet, om du ikke har gjort det allerede. For å handle med kredit må du veil være en bedrift slik at jeg er usikker på om det er noe vits i å kontakte forbrukerombudet.

7983714[/snapback]

 

Jeg har avvist kravet fra inkassoselskapet,det gjorde jeg for 3-4 mnd siden, men hva nytter det, jeg prøvde ut systemet hos Netshop på søndag og la inn en bestilling,denne ble bare stående med "kredittsjekk".

Når jeg så kontakter netshop får jeg bare beskjed om at dette skyldes ubetalte regninger :ermm:

Nei jeg er ikke bedriftskunde selv om jeg har denne ordningen med faktura .

En annen ting jeg merker meg er at på noe annet jeg sendte i retur pga feil har de kreditert varen men ikke frakten,denne har de lagt som ubet faktura til tross for at jeg betalte returfrakten,jeg skulle vel krediteres hele beløpet + at jeg skulle å igjen returfrakten om rett skulle være rett . :hmm:

Hadde vært greit om Netshop kommenterte dette,siden en ikke kommer noen vei via tlf/mail :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Tror kanskje du må ordne opp med netshop hvis du skal få løst den saken der. Hvis de ikke har gjort noe mer etter inkasso forsøket må de jo godta det du sier og ikke kreve deg for pengene. Du kan jo prøve å få tak i netshop brukeren her på forumet, vet ikke om det ville hjelpe noe men.

Lenke til kommentar
Tror kanskje du må ordne opp med netshop hvis du skal få løst den saken der. Hvis de ikke har gjort noe mer etter inkasso forsøket må de jo godta det du sier og ikke kreve deg for pengene. Du kan jo prøve å få tak i netshop brukeren her på forumet, vet ikke om det ville hjelpe noe men.

7984114[/snapback]

Problemet er bare at jeg har vært i kontakt med netshop flere ganger,senest i dag og det er samme leksa "kontakt økonomiavd" men hva nytter det når ikke økonomiavdelinger evner å rydde opp :nei:

jeg ser ingen annen løsning enn å kutte ut Netshop,la saken gå til rettslig inndrivelse og så møte dem i rettsalen :hmm:

 

Her er dagens mail fra dem.

 

Heisann xxxxxx.

 

Denne henger i vårt system grunnet utestående fakturaer. Om du mener dette ikke

skulle stemme, venligst ta kontakt med vår økonomi avdeling.

 

 

 

Venlig hilsen

xxxx

www.NetShop.no

 

Det som er interessant er også at om jeg går inn på min konto hos dem så står følgende:

 

Kredittgrense xxxxx (jeg har ertattet beløpet med x er) Brukt 0

Ubetalte poster 13

 

Hvordan kan en ha 13 ubetalte poster og brukt 0 av kredittgrensen :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Men hvorfor skal dette være et større problem for Netshop enn for feks Psdata der jeg har samme ordningen?

Problemet er jo også at når en kontakter økonomiavdelingen så er jo "hovedtema" at en lager ekstra arbeid for dem, ja jeg har sogar blitt bedt om å innbetale beløpet til dem så kunne de returnere det etterpå,det ble mindre jobb for dem :cry:

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal dette være et større problem for Netshop enn for feks Psdata der jeg har samme ordningen?

Problemet er jo også at når en kontakter økonomiavdelingen så er jo "hovedtema" at en lager ekstra arbeid for dem, ja jeg har sogar blitt bedt om å innbetale beløpet til dem så kunne de returnere det etterpå,det ble mindre jobb for dem  :cry:

7984693[/snapback]

Dette burde ikke være problem i det hele for Netshop.

 

Det er jo noe som heter kredittfaktura, noe faktisk gode fakturasystemer kan lage på bakgrunn av eksisterende fakturaer, og som gjør at at kundens reskontro ender i null, uten ubetalte poster.

 

I mitt rimelige system tar det 2 min å lage nødvendige kredittfakturaer.

 

Ellers så skulle det ikke være nødvendig å lage fakturaer i det hele på reklamasjoner. Dersom de har behov for bilag knyttet til lagerstyring, vareopptelling så burde det også kunne gjøres kurant.

 

På meg virker det som det er manglende kompetanse knyttet til rutiner og systemer i Netshop, ikke minst når det gjelder den økonomiske håndteringen av reklamasjoner.

Lenke til kommentar

Antar at når du returnerer varer er det faktisk lageret som mottar varene og som eventuelt krediterer. Det er vel stor sannsynlighet at det er her problemet ligger.

 

Økonomiavdelingen tar trolig kontakt med lageret for å finne ut hva som er galt og om det er kommet inn deler som ikke er kreditert.

 

Du har vel kanskje tatt vare på dokumentasjonen på sendingene og evnt. feilbeskrivelse som du vedla kortene evnt. netshop sine returskjema

 

Skriv et brev til netshop og send en kopi til inkassoselskapet der du detaljert beskriver hva som er hendt vedlegg dokumentasjon. Gi de 1 - 2 uker å ordne opp i saken ellers så vil du gå videre med saken.

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal dette være et større problem for Netshop enn for feks Psdata der jeg har samme ordningen?

Problemet er jo også at når en kontakter økonomiavdelingen så er jo "hovedtema" at en lager ekstra arbeid for dem, ja jeg har sogar blitt bedt om å innbetale beløpet til dem så kunne de returnere det etterpå,det ble mindre jobb for dem  :cry:

7984693[/snapback]

Dette burde ikke være problem i det hele for Netshop.

 

Det er jo noe som heter kredittfaktura, noe faktisk gode fakturasystemer kan lage på bakgrunn av eksisterende fakturaer, og som gjør at at kundens reskontro ender i null, uten ubetalte poster.

 

I mitt rimelige system tar det 2 min å lage nødvendige kredittfakturaer.

 

Ellers så skulle det ikke være nødvendig å lage fakturaer i det hele på reklamasjoner. Dersom de har behov for bilag knyttet til lagerstyring, vareopptelling så burde det også kunne gjøres kurant.

 

På meg virker det som det er manglende kompetanse knyttet til rutiner og systemer i Netshop, ikke minst når det gjelder den økonomiske håndteringen av reklamasjoner.

7984814[/snapback]

 

Helt enig,men herremannen hos Netshop er av en annen mening,dette til tross for at jeg sendte en beskrivelse av hva hver enkelt faktura gjald og viste til hvilken retur de skulle krediteres mot.

Lenke til kommentar
Antar at når du returnerer varer er det faktisk lageret som mottar varene og som eventuelt krediterer. Det er vel stor sannsynlighet at det er her problemet ligger.

 

Økonomiavdelingen tar trolig kontakt med lageret for å finne ut hva som er galt og om det er kommet inn deler som ikke er kreditert.

 

Du har vel kanskje tatt vare på dokumentasjonen på sendingene og evnt. feilbeskrivelse som du vedla kortene evnt. netshop sine returskjema

 

Skriv et brev til netshop og send en kopi til inkassoselskapet der du detaljert beskriver hva som er hendt vedlegg dokumentasjon. Gi de 1 - 2 uker å ordne opp i saken ellers så vil du gå videre med saken.

7984816[/snapback]

 

Har snakket med Tor (som forøvrig er en kjempekar) og han sier at ingenting henger igjen der,alt er oversendt økonomiavdelingen.

Jeg har alle fakturaer og alle kvitteringer fra posten på sendte returer,jeg finner de også motatt hos Netshop,men det er der det stopper de evner ikke kreditere en erstatningsvare mot den betalte defekte varen .

 

Jeg har både skrevet og ringt til inkassoselskapet og de skulle ta kontakt med Netshop og siden har jeg ikke hørt mere fra dem,dette er 3-4 mnd siden.

Men fortsatt står saken uforandret hos Netshop.

Lenke til kommentar

Er dette også netshop oslo? eller bare netshop? (sorry om jeg er litt sløv)

Har jo den tråden her inne som omhandler netshop oslo, må si dette er ikke bra av netshop uansett hoved eller underleverandør..

Om så er med netshop oslo så er ikke det noen krise for meg da jeg ikke reise dit å handle uansett, men har handlet hos netshop.no.

Men dette er slettes ikke bra av de. At er det ballet på seg fra Netshop oslo til Netshop, hmm kommer det flere tråder om slik negativt fra de så vil jeg nok, og sikkert andre her inne bynne å revurdere Netshop som stedet å handle på.

Netshop rydd opp for ikke å miste renome! (edit skrive leif) ;)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Er dette også netshop oslo? eller bare netshop? (sorry om jeg er litt sløv)

Har jo den tråden her inne som omhandler netshop oslo, må si dette er ikke bra av netshop uansett hoved eller underleverandør..

Om så er med netshop oslo så er ikke det noen krise for meg da jeg ikke reise dit å handle uansett, men har handlet hos netshop.no.

Men dette er slettes ikke bra av de. At er det ballet på seg fra Netshop oslo til  Netshop, hmm kommer det flere tråder om slik negativt fra de så vil jeg nok, og sikkert andre her inne bynne å revurdere Netshop som stedet å handle på.

Netshop rydd opp får ikke å fikse renome!

7984882[/snapback]

 

Jeg snakker her om Netshop.no, osloavd har jeg aldrig benyttet.

Vil legge til at det er synd at en avd skal kludre det til slik,da jeg ellers har meget god erfaring med både salg og retur.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Noe av det samme skjedde med meg på SHG.NO.

 

Plutselig fikk jeg regning på 3 stykk 19" lcd skjermer av samme type!

 

Dette oppstod ved at jeg kjøpte en skjerm, returnerte den da det var noe feil med den, deretter så fikk jeg ny skjerm før jeg hadde sendt inn den første. Sendte inn den ødelagte skjermen. Etter noen dager kom enda en skjerm til meg! Så nå var det 3 stk skjermer i omløp. Den siste skjermen sa de at jeg skulle bare la være å hente på posten.

 

Etter en måned fikk jeg faktura på 3 stk skjermer! Heldigvis var det bare å ta en telefon til shg.no, og de ordnet det på minuttet.

 

Ikkje alltid lett med retursaker for webshopper TYDELIGVIS :no:

Lenke til kommentar

Hmmm.... Etter mitt syn er dette en sak som overhodet ikke hører hjemme her på forum egentlig, kan egentlig ikke se hvorfor du ønsker å "behandle" denne her Snekker`n. Saken er jo i utgangspunktet veldig grei, og kan, bør og skal løses veldig enkelt.

 

Jeg forsøkte å titte raskt over for å finne hvilken post du er uenig i, men p.g.a. mengden med kreditnotaer på deg var det ikke enkelt. Du har fra før 28 kreditnotaer fra oss fra varer du har sendt tilbake. Det er ett formidabelt antall, også målt mot antall ordre. Så at noe kan være feil her skal jeg ikke se bort i fra, det kan jo være mulig.

 

Men i såfall er det jo veldig enkelt å finne ut av; du får bare sende meg en oversikt over hva du mener er feil så skal vi nok kunne finne ut av det veldig enkelt. Du har sikkert epost-adressen min fra før, den er fremdeles [email protected].

 

For all del altså, vi kan gjerne ta dette på forum for min del, men kan neppe se at det tjener noens interesse her. Enten så er varene sendt tilbake til oss, og da skal jeg sørge for at de krediteres. Er de ikke kommet tilbake må du betale de. Det er så enkelt som det ;)

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Problemet er at dette er (om det er riktig) en av flere saker som ikke er så positive hos dere.

Akkurat nå har jeg sendt purring til oslo fordi de ikke vil besvare mailen min.

7985389[/snapback]

 

Som kjent sitter det dessverre en fyr i NS Oslo avd. som ikke gjør en særlig god jobb :ermm:

Lenke til kommentar
Hmmm.... Etter mitt syn er dette en sak som overhodet ikke hører hjemme her på forum egentlig, kan egentlig ikke se hvorfor du ønsker å "behandle" denne her Snekker`n. Saken er jo i utgangspunktet veldig grei, og kan, bør og skal løses veldig enkelt.

 

Jeg forsøkte å titte raskt over for å finne hvilken post du er uenig i, men p.g.a. mengden med kreditnotaer på deg var det ikke enkelt. Du har fra før 28  kreditnotaer fra oss fra varer du har sendt tilbake. Det er ett formidabelt antall, også målt mot antall ordre. Så at noe kan være feil her skal jeg ikke se bort i fra, det kan jo være mulig.

 

Men i såfall er det jo veldig enkelt å finne ut av; du får bare sende meg en oversikt over hva du mener er feil så skal vi nok kunne finne ut av det veldig enkelt. Du har sikkert epost-adressen min fra før, den er fremdeles [email protected].

 

For all del altså, vi kan gjerne ta dette på forum for min del, men kan neppe se at det tjener noens interesse her. Enten så er varene sendt tilbake til oss, og da skal jeg sørge for at de krediteres. Er de ikke kommet tilbake må du betale de. Det er så enkelt som det ;)

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

7985279[/snapback]

 

Jeg har jo prøvd å henvende meg flere ganger til Netshop og blir da henvist til økonomiavd og der stopper det opp.

Som du sikkert vet så er årsaken til det høye antallet med returer forårsaket av en god del testprodukter som jeg har hatt hos meg,bla minnebrikker, hk osv.

Varene ligger jo i de postene som står som ubetalte så de skal være greie å finne, jeg har intet ønske om å sette Netshop i et dårlig lys og det var heller ikke intensjonen med denne tråden.

Håpet var bare at jeg skulle få et svar på ting som jeg har henvendt meg flere ganger tidligere til økonomi om uten å bli klokere.

 

PS: Mail er sendt

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...