Troxx Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg har gjordt dette, etter hva jeg kan se er ikke XP filer slettet(heller ikke på c:). Men dualboot får jeg ikke. Det er dette jeg trenger hjelp til... Trenger en kort forklaring på filinnlesningsstrukturen. F.eks: Autoexec.bat -> Boot.ini + ->C:WIN_MEsystem.ini ............................->D:WIN_XPsystem.ini og hva som skal stå der for å få dualboot'en opp Jeg har ikke akkurat oversikt over dette enda. Jeg har 4 partisjoner c: Oppstartspartisjon for XP og ME. XP er installert med NTFS på D: dessverre havnet ME på C pga et uomtenksomt øyeblikk, ellers skulle ME lagt på E: som nå er tom. F: er full av spill og dill. C,E,F er fat32. :smile: mvjh Troxx [ Denne Melding var redigert av: Troxx på 2001-12-21 10:07 ] Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 21. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg har funnet(J)/finner(?) disse filene: boot.ini (J) bootsect.dos (?) ntdetect.com (J) ntldr (?) disse skal visst være essensielle.. Troxx Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Om du har en WinXP-bootable cd, setter denne i, lar saken starte opp til du kommer til menyen hvor du kan velge om du vil installere, reparere osv. Velg Reparere ®. Da kommer du ut i en slags DOS-sak. Logg på den partisjonen hvor du har WinXP. (blir vel å taste "2" og trykke "Enter" tenker jeg, siden WinXP hos deg ligger på en partisjon lengre ute på disken enn WinME) Herfra skriver du "fixmbr", trykk "Enter" og "y" for å bekrefte og "Enter" igjen. Reboot og du skal få en fin søt skjerm med valget mellom å starte WinXP eller WinME. "Fixmbr" er forøvrig samme kommandoen som "fdisk /mbr" i Win9x. Om du ikke har en WinXP-bootable cd kan du forsøke med en WinME eller Win98-bootdisk, starte opp og skrive "fdisk /mbr". Dette BURDE også funke, men det kan jeg ikke garantere da jeg ikke har forsøkt denne metoden selv med mix av NTFS/FAT32-partisjoner. Lykke tiL! :smile: Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 21. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2001 Glimrende med svar som duger, takk takk. Er det muligheter for kun å endere ting manuelt.. I såfall hvordan? Jeg har en XP bootable... men finner den ikke..enda..! Likevel.. kunne det jo være fint å lære litt. Troxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå