Gå til innhold

XP installert.. Kan Me installeres etterpå?

Anbefalte innlegg

Jeg har gjordt dette, etter hva jeg kan se er ikke XP filer slettet(heller ikke på c:). Men dualboot får jeg ikke.

Det er dette jeg trenger hjelp til...

Trenger en kort forklaring på filinnlesningsstrukturen. F.eks:

Autoexec.bat -> Boot.ini + ->C:WIN_MEsystem.ini

............................->D:WIN_XPsystem.ini

og hva som skal stå der for å få dualboot'en opp

Jeg har ikke akkurat oversikt over dette enda.

Jeg har 4 partisjoner c: Oppstartspartisjon for XP og ME. XP er installert med NTFS på D:

dessverre havnet ME på C pga et uomtenksomt øyeblikk, ellers skulle ME lagt på E: som nå er tom. F: er full av spill og dill.

C,E,F er fat32.

:smile:

mvjh Troxx

[ Denne Melding var redigert av: Troxx på 2001-12-21 10:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en WinXP-bootable cd, setter denne i, lar saken starte opp til du kommer til menyen hvor du kan velge om du vil installere, reparere osv. Velg Reparere ®. Da kommer du ut i en slags DOS-sak. Logg på den partisjonen hvor du har WinXP. (blir vel å taste "2" og trykke "Enter" tenker jeg, siden WinXP hos deg ligger på en partisjon lengre ute på disken enn WinME) Herfra skriver du "fixmbr", trykk "Enter" og "y" for å bekrefte og "Enter" igjen. Reboot og du skal få en fin søt skjerm med valget mellom å starte WinXP eller WinME. "Fixmbr" er forøvrig samme kommandoen som "fdisk /mbr" i Win9x. Om du ikke har en WinXP-bootable cd kan du forsøke med en WinME eller Win98-bootdisk, starte opp og skrive "fdisk /mbr". Dette BURDE også funke, men det kan jeg ikke garantere da jeg ikke har forsøkt denne metoden selv med mix av NTFS/FAT32-partisjoner.

Lykke tiL! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...